Girl Trophy

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Saxat från Svemo. Börja planera en hemfärd Sara!

"Sektionen beslöt att ta ett initiativ till ett attraktivt inbjudningsheat för Tjejerna vid sista
SM-deltävlingen den 10 oktober. En sponsor skall ha möjlighet att sponsra detta heat
där ordet ”Girl Trophy” tillsammans med sponsornamnet skall ingå som namn på tävlingen.
Tjejernas tävling kommer att köras i pausen mellan heat 3 och Superfinalen."
 
Last edited:
Shit va roligt!!!!

:tummenupp


farmerlip skrev:
Saxat från Svemo. Börja planera en hemfärd Sara!

"Sektionen beslöt att ta ett initiativ till ett attraktivt inbjudningsheat för Tjejerna vid sista
SM-deltävlingen den 10 oktober. En sponsor skall ha möjlighet att sponsra detta heat
där ordet ”Girl Trophy” tillsammans med sponsornamnet skall ingå som namn på tävlingen.
Tjejernas tävling kommer att köras i pausen mellan heat 3 och Superfinalen."
 
Cooolt.

Hoppas att några vågar ställa upp.

Rent spontant känns det som om jag gärna lånar ut min hoj till nån om det skulle behövas...
 
jb skrev:
SM i vad? Knappast supermotard gissar jag. Cross?
Bra tänkt :tummenupp
Nå bonnläpp! Hur var det nu....

Fast nog borde det vara SM eftersom det väl redan finns rätt mkt :tuttar som kör MX :va
 
Eftersom det står i samband med SM supermotard så antar :va jag att det gäller supermotard. Läs själv på http://www.svemo.se/protokoll/mx-nr1-04.pdf

Hela textstycket!

"SM Supermotard:
Det nya reglementet diskuterades under lördagen då representanter
från Supermotardföreningen deltog. I diskussionen deltog, förutom supermotardrepresentanterna,även Staffan Bergman. Mötet diskuterade
även kompletteringar i specialreglementetsamt SM-banornas kvalitet inför säsongen 2004. Representanterna upplystes om att framtagandet av reglerna för Supermotard har adjungerats till Martin Holm.

Sektionen beslöt att ta ett initiativ till ett attraktivt inbjudningsheat för Tjejerna vid sista SM-deltävlingen den 10 oktober. En sponsor skall ha möjlighet att sponsra detta heat där ordet ”Girl Trophy” tillsammans med sponsornamnet skall ingå som namn på tävlingen.
Tjejernas tävling kommer att köras i pausen mellan heat 3 och Superfinalen."

jb skrev:
SM i vad? Knappast supermotard gissar jag. Cross?
 
Nu behöver det ju inte vara så. Datumet är sent på säsongen så det kanske är en crosstävling ändå....Fan vet.
jb skrev:
Ah, coolt! Då är det kanske värt att ta sig ur depån och titta på racet.
:)
 
Attans va coolt!!!!! :banana
Blir det motard måste jag ju försöka pallra mig hem till Sverige!!!

Hoppas det bara finns tillräckligt med tjejer som kör motard då!
:rolleyes:
 
Ja jörde Wheelie! du kan få nöjjet att rejsa me min, ja så slipperu repa "Plastraketen" :tungan
 
Hmm, kanske vore läge att ta upp hela teamet den helgen då så kan ju jag få leka lite med...

Problemet är iofs att superbiker är samma helg och det vore lite surt att missa, det är en riktigt kul helg att köra på Mettet, men va fan...

Det finns en startupp-serie i Holland med ett gäng tävlingar i år dessutom som jag ska försöka matcha Sara i i år så till hösten kan hon va ganska giftig... hehe...

Daniel...
 
det låter som det handlar om motocross, dom kör ju 3 heat...250 + 450 + 650 och sen en superfinal.

dåligt med info om hur motarden ska köras tycker jag, inte ett enda tävlingsdatum klart än...
 
Blev ju tvungen att maila PJ och svaret var väl som väntat :-(

"Gomorron"
"Det gäller naturligtvis motocross för vi ar inget sm i motard den 10 okt"
"pj"
 
Lite OT:

Varför köra SM-RM med rallycross-SM?
Känns inte så kul att kuska upp till Kalix för att åka motard i ett par timmar.
Eller varför vill de lägga tävling i Norge?

Det känns som om det är ett utmärkt sätt att bromsa upp sportens tillväxt.
Förstår att det det är pengar som styr. Bergman har väl rätt mycket att säga till om tydligen. Lite för mycket enligt mitt tycke.

Någon som har några åsikter om den kommande säsongen?
 
Många som åker verkar ha reagerat likadant, när ska det blir "riktiga" motardbanor här då?

Vi ska väl inte klaga, men det blir väl lite mycket "crosshojar på rallycrossbanor" i folkmun....

Vi får se....

LasseR6 skrev:
Lite OT:

Varför köra SM-RM med rallycross-SM?
Känns inte så kul att kuska upp till Kalix för att åka motard i ett par timmar.
Eller varför vill de lägga tävling i Norge?

Det känns som om det är ett utmärkt sätt att bromsa upp sportens tillväxt.
Förstår att det det är pengar som styr. Bergman har väl rätt mycket att säga till om tydligen. Lite för mycket enligt mitt tycke.

Någon som har några åsikter om den kommande säsongen?
 
Det här borde vara en egen tråd..... Jag är mållös! På SSMk´s årsmöte uttryckte vi starkt att vi INTE ville åka på rallycrossbanor.
Håller med Heda nedan, det blir ju nästan nån "ny" gren. Vad jag förstår så anser vissa att värdet av att motard syns i tv är mer värt än bra banor.
Jag hoppas mycket på att det blir en svensk cup med de arrangörer som ratades av Svemo. Malmö ser ju lovande ut. Kan inte nån i Rättvik pusha lite, den banan verkar också lovande. Det är nästan så man börjar snegla lite åt 250 SP.....
LasseR6 skrev:
Lite OT:

Varför köra SM-RM med rallycross-SM?
Känns inte så kul att kuska upp till Kalix för att åka motard i ett par timmar.
Eller varför vill de lägga tävling i Norge?

Det känns som om det är ett utmärkt sätt att bromsa upp sportens tillväxt.
Förstår att det det är pengar som styr. Bergman har väl rätt mycket att säga till om tydligen. Lite för mycket enligt mitt tycke.

Någon som har några åsikter om den kommande säsongen?
 
farmerlip skrev:
Det här borde vara en egen tråd..... Jag är mållös! På SSMk´s årsmöte uttryckte vi starkt att vi INTE ville åka på rallycrossbanor.
Håller med Heda nedan, det blir ju nästan nån "ny" gren. Vad jag förstår så anser vissa att värdet av att motard syns i tv är mer värt än bra banor.
Jag hoppas mycket på att det blir en svensk cup med de arrangörer som ratades av Svemo. Malmö ser ju lovande ut. Kan inte nån i Rättvik pusha lite, den banan verkar också lovande. Det är nästan så man börjar snegla lite åt 250 SP.....

Man kan ju fråga sig för vem man åker motard? För sin egen skull eller för att viasat ska vilja sända det.
Jag tror att de flesta skulle köra vidare, men att det skulle bli svårare att locka sponsorer.
Jag tycker att man borde förklara för the guys in charge att det inte är så många som vill kuska land och rike runt bara för att det passar de som ska filma vår framfart.
Replik!?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top