rejser skrev:
vart har ni sett detta?
enda tävlingen som finns på svemos tävlingskalender är sm i gävle 24/7.
Saxat från SSMK's info mailinglista...
"Tjenare!
Här kommer en uppdatering med det senaste om Supermotard SM.
9-10 Januari höll SVEMO MX-sektion möte i Jönköping. Från SSMK deltog
Thomas af Klinteberg och Kenneth Bodingh.
Beslut togs om att det ska vara 4 st deltävlingar i samtliga SM-klasser
utom herrarnas MX.
Svenska Bilsport Förbundet och SVEMO har, i motsats till SSMK´s tidigare
framförda önskemål, godkänt att Supermotard-SM körs tillsammans med
Rallycross. Detta efter ett förslag från Staffan Bergman som har båda
sändningsrättigheterna.
Nästa steg är att banorna ska besiktas. Om någon av arrangörerna då får
nedslag på något som dom inte vill ändra, så får dom dra sig ur. Datum
idag är; För första deltävlingen i Tomelilla finns tre alternativa
datum, 24-25 april, 8-9 maj eller 19-20 juni. För andra i Kalix gäller
24-25 juli. När det gäller tredje deltävlingen försöker man få med
norrmännen att köra RC-SM. Om så bli fallet körs tredje tävlingen i
Norge. Reserv där är Strängnäs, datum osäkert. Fjärde deltävlingen går
på Kinekulle den 11-12 september.
Övriga sökande, Kortedala MK och Järva MK står idag som första och andra
reserv. Malmö ansågs inte som behöriga då de inte tidigare arrangerat
större nationell tävling. Eskilstuna och Tranås hade enligt SVEMO oklara
ansökningar. Dom flesta av dessa kommer ändå att köra nationella
tävlingar.
Martin Holm, Peter Johansson och Staffan Bergman ska ha ett möte nu på
fredag och diskutera vidare upplägg.
Forts. Följer.
Glöm inte bort att ha roligt,
Magnus"
Ironi på slutet...
