Det känns som att det du försöker få fram är att det skulle vara viktigt att veta av någon slags vördnad för de här fantastiska övermänniskorna som är ingenjörer och det är ju bara skitsnack.Smart lär du inte bli av att jag svarar,det har liksom inte med varandra att göra, upplyst kanske.
Om frågan är "varför är det viktigt att bland annat veta vad en ingenjör gör ?"
så är mitt svar:
Det tillhör allmänbildning att vara någorlunda medveten om sin omvärld.
En titel som så många har är något som man borde ha lite allmänbildning om.
likså är det faktiskt en generellt sett viktig tjänst ingenjörerna genomför.
Allt från att rita och designa rymdraketer till kemikalier till elektroniken som finns i datorerna som gör att du kan läsa detta. Att inte veta något om denna breda titel är faktiskt ganska dåligt. även för någon som är mindre intelligent.
Jag förstår att alla inte har samma intressen men det hjälper faktiskt inte.
Ifall jag inte själv har tänkt bli ingenjör eller på något sätt behöver en ingenjör till någonting så är det ju fullkomligt värdelöst. Det är ju inte så att jag unviker att lära mig nånting om jag hör det. Jag vet att en ingenjör håller på med massa tekniska grejer, matte och sånt som jag tycker är väldigt ointressant och det räcker.
Hur som helst så förstår jag inte hur okunskap om någonting sånt skulle säga hur dum en människa är? Jag verkar ha en helt annan definition av dumhet än de flesta andra. Men samtidigt så ingår jag då i generation-d