Generation D (D som i Dum)

Ja för de första är det en pöl med vatten emellan oss som kallas östersjön och det var min far som plågat berättade att hon ringt i panik när hon skulle fylla på spolarvätska och inte fått upp huven när hon fått så bra förklarat för sig på macken vilken behållare spolarvätskan skulle i. Hon ville inte gå in igen för att verka dum (harkel). Min styvsyster och jag pratar med varandra 1 gång om året ungefär, slår man upp ordet dum i ett lexikon finns hon på bild.

Aj då :pannkyss.

Ren och skär dumhet, eller om det var elakhet, visade min halvyster genom att inte berätta att min morfar hade gått bort genom förklaringen "jag visste inte vart du hade flyttat" :huvet Missade nästan begravningen :(.

Problemet med förklaringen att allt bara är ett knapptryck borta, är att man inte alltid är i en situation där allt bara är ett knapptryck borta. Vissa saker är bra att kunna utantill. Med allmänbildning är det lättare att fatta kloka beslut.

Första hjälpen, grundläggande orientering och liknande saker är sånt som måste finnas i huvudet.

Men det är klart, kidsen är väl aldrig ute i skog och mark nuförtiden...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT