GSXR1100R
The older i get the faster i was
Ejes är en transportsträcka, depåkurvan kräver balls, trösen är kul, esset likaså.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För?Bj.O.rn skrev:Passa dig!/B
Ja, man har ju sett hur de stora pojkarna fixar med tearoffs (stavning), justerar frambromsen och lite annat därGSXR1100R skrev:Ejes är en transportsträcka...
Såg inte ditt namn i mitt inlägg men vill ta åt dig så varsågodBj.O.rn skrev:Du kallar mig oteknisk! :kocko /B


MC-Gurra skrev:Annledningen till att velodromen är borta var att få banan godkänd för mc åkning överhuvudtaget.
Nja, asfalten på hela banan var dålig, och usel till och från Velodromen, i början av 90-talet. Man valde därför att korta banan för att få den godkänd för rejs öht.Nyteknik skrev:Varför gjorde man inte om Velodromen till en vanlig 180-grader sväng?
Edit: Har ett vagt minne av att farten blev "för hög" från Esset till platsen för Velodromen och att man därför helt sonika förkortade sträckan. Är problemet det samma som vid Trösen; brist på utrymme för avåkningszoner?

oscar skrev:Ejes är ju perfekt för att bromsa till sig en placering eller två! Med en tusen så är det dessutom spännande att kolla hur mycket man vågar gasa igenom den. Vänstarknicken i slutet av Ejes (om den nu tillhör Ejes) är banans skönaste kurva för det är enda stället där man vågar åka på sladd!![]()
Bj.O.rn skrev:Det är partiet mellan inbromsningen och svackan (vänstern) som suger, kallar du det roadracing, det man håller på med mellan dessa punkter?
/B

oscar skrev:Vad kallar du det om det inte är RR?
Är du sponsrad av HSB?oscar skrev:Vad kallar du det om det inte är RR? Lär er att köra kurvan istället!![]()

oscar skrev:Vad kallar du det om det inte är RR? Lär er att köra kurvan istället!![]()
sandstream skrev:
Jag kör en "sketen" standard R750 (vilket bör innebära klart lägre hatigheter än era om man dessutom tar hänsyn till RR-kunskaper) och ut ur Ejes ner i svackan krävs det teknik för att åka fort (det syntes tydligt när Peter Lindén plockade folk inför Hårnålen tackvare mycket bättre fart ut ur Ejes). Full gas med nedlägg och sedan växling i vänstern uppför precis när man ska flyta kroppen. Jag tycker att det är en svår kombination och har inte tid att kolla blommor.
Han menar svackan mellan Ejes och Hårnålen. Och jag håller med; det är knepigt.oFFkeFF skrev:Full gas med nerlägg i Ejes??? Ligger du på 1000rpm och sexan då eller?
Annars innebär det rejäl highsider..
oscar skrev:Vad kallar du det om det inte är RR? Lär er att köra kurvan istället!![]()
Nyteknik skrev:
oscar skrev:![]()
Enda sponsen jag får av HSB är lönen...
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |