Gelleråsen - Tröskurvan byggs om

Med R1an så körde jag i 2:an från Ejes o hela vägen bort till snabbvänstern där 3:an precis petades i. Den gick på varvstoppet de sista metrarna innan hårnålen, men det var precis att man hann märka det...
 
Last edited:
oscar skrev:
Med R1an så körde jag i 2:an från Ejes o hela vägen bort till snabbvänstern där 3:an precis petades i. Den gick på varvstoppet de sista metrarna innan hårnålen, men det var precis att man hann märka det...
Anledningen till att peta i trean precis innan svackan är för att slippa så mycket styrfladder. Fast ni som åker riktigt fort kanske inte märker av det ens.
 
valmers skrev:
Anledningen till att peta i trean precis innan svackan är för att slippa så mycket styrfladder. Fast ni som åker riktigt fort kanske inte märker av det ens.

Det fladdrar ju lite precis när man går ner i svackan, men det gör det ju å andra sidan i alla andra kurvor med och jag tror att de flesta är vana vid det.
 
Chris Ash skrev:
Det blir inte riktigt rätt om du jämför din 250 med en gathoj, för du ligger väl på ettan antar jag?

Jag har testat lite olika i ejes, enklare att hålla spåret ur böjen på tvåan, plus att man slipper växlingen i svackan, men det går rätt segt ur böjen, men känns inte som man tappat något direkt ändå.
På ettan blir det lite väl ettrigt, men funkade bättre i somras ändå.
 
oFFkeFF skrev:
Jag har testat lite olika i ejes, enklare att hålla spåret ur böjen på tvåan, plus att man slipper växlingen i svackan, men det går rätt segt ur böjen, men känns inte som man tappat något direkt ändå.
På ettan blir det lite väl ettrigt, men funkade bättre i somras ändå.
Tvåan? Du måste ha räknat växlarna fel... :confused:

Min TZ gick knappt att köra ur Bergskurvan på Sviestad på tvåan och Ejes är ju ungefär hälften så snabb. Nog för att en RS har bättre vrid men...
 
Nyteknik skrev:
Ska bli spännande att prova i vår. Anar att jag kommer bli mycket nöjd med Hondan. :tummenupp

Körde dock med ettan i somras, sen de asfalterade om tycker jag det känns bättre så.
 
Fattar inte problemet med Eijes...skitenkel...bara att dra på fullt innan,hålla långt ut till vänster..sen panikbromsa in på "gamla" banbeläggningen,stanna en stund och låta alla köra förbi och sen fortsätta...inte eijes jag har problem med,det är allt innan och efter... :D
 
thundrace skrev:
Fattar inte problemet med Eijes...skitenkel...bara att dra på fullt innan,hålla långt ut till vänster..sen panikbromsa in på "gamla" banbeläggningen,stanna en stund och låta alla köra förbi och sen fortsätta...inte eijes jag har problem med,det är allt innan och efter... :D
Hur känns den nya hojen då, kommer du att ge mig en match i sommar.
 
GSXR1100R skrev:
Hur känns den nya hojen då, kommer du att ge mig en match i sommar.

På fråga a svarar vi "Börjar trivas"
På fråga b svarar vi "Jupp" :pannkyss Går redan betydligt fortare än på R1an.
 
thundrace skrev:
På fråga a svarar vi "Börjar trivas"
På fråga b svarar vi "Jupp" :pannkyss Går redan betydligt fortare än på R1an.
Mitt mål 2005 blir att klå dig med min gamla Kawwa, om det inte går så ska jag fuska och köra om dig på vår GSX750R.

:tungan
 
GSXR1100R skrev:
Mitt mål 2005 blir att klå dig med min gamla Kawwa, om det inte går så ska jag fuska och köra om dig på vår GSX750R.

:tungan

Du är alltid välkommen..."either way" så att säga.. :D Va snäll,har fan bara kört hoj i 6 månader.
 
oscar skrev:
Det fladdrar ju lite precis när man går ner i svackan, men det gör det ju å andra sidan i alla andra kurvor med och jag tror att de flesta är vana vid det.
Vi snigelmotionärer blir lite skrajsna när det fladdrar, du vet.
 
Nyteknik skrev:
Tvåan? Du måste ha räknat växlarna fel... :confused:

Min TZ gick knappt att köra ur Bergskurvan på Sviestad på tvåan och Ejes är ju ungefär hälften så snabb. Nog för att en RS har bättre vrid men...




Går inte att jämföra 2 olika banor "tror det skiljer 2 kugg dom emellan" inte heller 2 olika motorkaraktärer och inte heller 2 olika växellådor :fakta
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Back
Top