Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Anledningen till att peta i trean precis innan svackan är för att slippa så mycket styrfladder. Fast ni som åker riktigt fort kanske inte märker av det ens.oscar skrev:Med R1an så körde jag i 2:an från Ejes o hela vägen bort till snabbvänstern där 3:an precis petades i. Den gick på varvstoppet de sista metrarna innan hårnålen, men det var precis att man hann märka det...
valmers skrev:Anledningen till att peta i trean precis innan svackan är för att slippa så mycket styrfladder. Fast ni som åker riktigt fort kanske inte märker av det ens.
Chris Ash skrev:Det blir inte riktigt rätt om du jämför din 250 med en gathoj, för du ligger väl på ettan antar jag?
Tvåan? Du måste ha räknat växlarna fel...oFFkeFF skrev:Jag har testat lite olika i ejes, enklare att hålla spåret ur böjen på tvåan, plus att man slipper växlingen i svackan, men det går rätt segt ur böjen, men känns inte som man tappat något direkt ändå.
På ettan blir det lite väl ettrigt, men funkade bättre i somras ändå.
Nyteknik skrev:Tvåan? Du måste ha räknat växlarna fel...![]()
Ska bli spännande att prova i vår. Anar att jag kommer bli mycket nöjd med Hondan.oFFkeFF skrev:Nej, men det blir segdrag ut ur kurvan..
Nyteknik skrev:Ska bli spännande att prova i vår. Anar att jag kommer bli mycket nöjd med Hondan.![]()
Hur känns den nya hojen då, kommer du att ge mig en match i sommar.thundrace skrev:Fattar inte problemet med Eijes...skitenkel...bara att dra på fullt innan,hålla långt ut till vänster..sen panikbromsa in på "gamla" banbeläggningen,stanna en stund och låta alla köra förbi och sen fortsätta...inte eijes jag har problem med,det är allt innan och efter...![]()
GSXR1100R skrev:Hur känns den nya hojen då, kommer du att ge mig en match i sommar.
Går redan betydligt fortare än på R1an.Mitt mål 2005 blir att klå dig med min gamla Kawwa, om det inte går så ska jag fuska och köra om dig på vår GSX750R.thundrace skrev:På fråga a svarar vi "Börjar trivas"
På fråga b svarar vi "Jupp"Går redan betydligt fortare än på R1an.

GSXR1100R skrev:Mitt mål 2005 blir att klå dig med min gamla Kawwa, om det inte går så ska jag fuska och köra om dig på vår GSX750R.
![]()
The battle of snailsthundrace skrev:Du är alltid välkommen..."either way" så att säga..Va snäll,har fan bara kört hoj i 6 månader.

GSXR1100R skrev:The battle of snails![]()
Vi snigelmotionärer blir lite skrajsna när det fladdrar, du vet.oscar skrev:Det fladdrar ju lite precis när man går ner i svackan, men det gör det ju å andra sidan i alla andra kurvor med och jag tror att de flesta är vana vid det.
Nyteknik skrev:Tvåan? Du måste ha räknat växlarna fel...
Min TZ gick knappt att köra ur Bergskurvan på Sviestad på tvåan och Ejes är ju ungefär hälften så snabb. Nog för att en RS har bättre vrid men...

Klart att det går.moto-gg skrev:Går inte att jämföra 2 olika banor "tror det skiljer 2 kugg dom emellan" inte heller 2 olika motorkaraktärer och inte heller 2 olika växellådor![]()
Nyteknik skrev:Klart att det går.
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |