Gasturbinhoj = JETeskoj!

Tänkte för acc krävs väl mer kraft direkt
Den där hojen jag visa kostar nog en slant.
Säkert 700 tusen och uppåt
Som sagt jämför med bilar på bensin å metanol nintro🤪
 
Aha då förstår jag hur du menar, jo det blir lite annat på 402m där riviga starter är ett måste. Det är lite svårt att få till med en gasturbin men den stånkar ur sig en brutalt fin vridkurva istället genom hela registret.

Jäkla fränt med ångraket, inte säkert att den kostat så speciellt mycket att bygga då det i stora drag bara är ett tryckkärl med nån slags uppvärming (elpatroner?), en DeLaval-dysa och en finuligt konstruerad ventil som ger fullflöde direkt vid gaspådrag.

Jag och några polare byggde en sån ångraket på en spark för massa år sedan, blev riksnyheter med intervju av Lotta Bromé. 😁


(och nej det blir inga 400 grader i tanken, det var nog reportern som freestylade lite)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top