MickeZX7R
Posör
- Hej Job AnderssonJag hittade precis denna gamla pärla på stationärdatorn, nu behöver ni inte längre sitta och grubbla över hur de häringa turbinmotorerna fungerar.

Job berättar om handen som pil - Mammas Nya Kille

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
- Hej Job AnderssonJag hittade precis denna gamla pärla på stationärdatorn, nu behöver ni inte längre sitta och grubbla över hur de häringa turbinmotorerna fungerar.
För att ge växellådan ett längre och lugnare liv vill jag dreva upp den ytterligare, jag offrar gärna lite vridmoment på att hålla kraftturbinvarvet nere då en turbinsprängning skulle sprida mina nedre regioner över hela flygfältet.
Jag har för mig att jag kommenterade det där nån gång i början av tråden.Kommer osökt att tänka på Achmed the dead terrorist, när Jeff frågar vad han minns av explosionen som dödade honom:
"Whats the last thing that went through your mind?"
- My ass.
Nu ska ju något sådant inte få inträffa, peppar peppar och knacka sig i huvet... Men du har inte funderat på att sätta någon slags grov pansarskyddsplåt typ här?
View attachment 516169
Just in case...![]()
Kommer osökt att tänka på Achmed the dead terrorist, när Jeff frågar vad han minns av explosionen som dödade honom:
"Whats the last thing that went through your mind?"
- My ass.
Nu ska ju något sådant inte få inträffa, peppar peppar och knacka sig i huvet... Men du har inte funderat på att sätta någon slags grov pansarskyddsplåt typ här?
View attachment 516169
Just in case...![]()
Tills ett turbinblad släpper. Sen går det fort isär.Ha ha!
Jo jag har tänkt tanken men platsbristen är ett problem. Lite därför jag vill dreva upp hojen så varvet på drivturbinen hålls nere, då ska det inte vara ett bekymmer.
När ett blad släpper ruskar resten av disken isär, det blir rätt stökigt ja.Tills ett turbinblad släpper. Sen går det fort isär.
Jag har sett några turbinhaverier, oj så trasigt det blir, även i omedelbara närheten av turbinhuset.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |