Gasturbinhoj = JETeskoj!

Då var startskottet för satsningen på 200MPH påbörjad, jag knäckte ju 300km/h sist jag körde så 200 mph (321.9km/h) är ju nästa givna mål.

View attachment 514289

För att inte koka både ben och batteri så ska jag cerakoata avgashuset med Piston Coat, jag är certifierad på att lägga Cerakoat yrkesmässigt så jag gör det själv.

View attachment 514290

Idag plockade jag loss alla delar som ska få ett lager coating, det tog ungefär dubbelt så lång tid att plocka ur drivningen än vad det brukade göra då jag helt glömt i vilken ordning man måste göra det.

View attachment 514291

Nu var det lite mer luft i ramen, vad det lider ska jag snygga till allt och göra något slags spilltråg under tankarna så jag inte riskerar orsaka en 2km lång sanering ifall en svets spricker.

Imorgon ska det coatas. Påminner mig om en snabbkurs i engelsk grammatik jag läste i Pytons skoldagbok när jag gick i mellanstadiet. Frasen "she wore a fur coat for the disco" översattes med "hon var för kåt för att diska".

Allt var fan bättre förr.
Hur är det att köra stelbenare i 300 knyck?! 😮

Hur är det att köra stelbenare i 300 knyck?! 😮
Förvånansvärt odramatiskt, den går som på räls.

På asfalt och rakt fram alltså, på Speed Weekend med isdäck var det inte lika skoj. Fulla styrslag mellan 150-190km/h som jag fick gasa mig igenom, tur att ett fullt styrslag bara är 15 grader...

• Wow
Reaktioner: DaK
Fy fan vad skönt att du hittat tillbaka till glädjen i detta bygget. För mig som varit med från start och läst alla 6302 inlägg så känns det som att en del av Sporthoj som jag inte visste saknades har hittat hem. Det är en riktigt mysig nostalgisk känsla samtidigt som spänningen över vad som komma skall byggs upp.

Jag vet att jag någonstans i tråden skrivit att du behöver aldrig "bli klar" utan resan med all utveckling och tester är det som är givande med projektet men flera års pauser tas helst bara om det verkligen behövs.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back