Inte för att vara sån, men måste jag förklara mig många gånger till varför jag inte tänker ha ett filter på motorn biter jag loss en plomb...![]()
Luftfilter är ju rent i allmänhet till för fattiga, mekskygga och sittkissande pussies
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte för att vara sån, men måste jag förklara mig många gånger till varför jag inte tänker ha ett filter på motorn biter jag loss en plomb...![]()
Ha ha, jag tänker inte börja den diskussionen igen men kort fattat så är det inte praktiskt görbart att ha ett fungerande filter på motorn. Dessutom kostar det en tusenlapp att byta ett FOD-skadat kompressorhjul och dryga 6000:- att byta ett överhettat turbinhjul vilket kommer som ett brev på posten med massa skit i vägen för insuget...![]()
Riktigt coolt bygge måste jag säga, ser fram emot att få läsa mera. Keep going strong!![]()
Ha ha, jag har inte föreslagit ett filter.
Men kör som du vill, det är ju det som är det roliga med egna byggen.
Jag har tyvärr ingen bilder på FOD-gallren i våra GT-installationer . Det är inga filter, filter är en helt annan sak, tar enormt med plats och sitter mer uppströms på våra installationer. Helt enig. Men som sagt, ditt kompressorhjul är ju mycket billigt i sammanhanget. Dessutom är ju salt och sand inget som ett galler stoppar. Så det är nog som du säger, lika bra att köra utan. Radialkompressorer är ju dessutom mer tåliga än de axialturbiner jag jobbar med. Syftet med våra FOD-galler är dessutom mycket till för att fånga is som kan bildas i och nedströms våra filter. Och isbildning är ju heller inget vanligt fenomen på Bonneville. Dessutom är ju detta (till skillnad från de installationer jag jobbar med) ett tävlingsredskap med få gångtimmar per år, så jag tycker du gör helt rätt. Mindre saker på hojen, mindre som kan krångla.
Kåporna blir riktigt balla, roligt när form och funktion sammanfaller! Hojen hukar sig på ett snyggt sätt tycker jag! Kommer bli riktigt spännande detta, iom att du bygger klart allt på en gång, utan delprovkörningar av drivlinan. Kylbehov, utväxlingar, torsionssvängningar, smörjning etc. Det är riktigt spännande!
Akta plomberna nu!![]()
Tandlagningarna sitter kvar än, tack för omtanken.![]()

Tycker den blir riktigt snygg faktiskt =)
Ska du ha en sån aerodynamisk hjälm som cyklister har med![]()
Va glad att det inte utvecklades som tråden hur man skall ta bort popnitar![]()

Här kommer även lite filmnöje för en soffkväll:

Glömde bort att tacka för två grymma filmer, jag har letat efter bra dokumentärer från Bonneville men aldrig sett dom här!![]()
Gött att du gillade dem, jag tyckte oxå de var sevärda.Burt Munro som inspirerat några av gubbarna verkade varit en skön prick.
Hittade spelfilmen som gjordes om honom 2005 här:
[video]http://pollystreaming.com/The-World8217s-Fastest-Indian-2005_v7710[/video]
Den borde du ta nästa kväll du har ledigt från bygget.(om du inte sett den)














Åh fan. Jag tittade nog på priset o fick skiten. Gillar att du gynnar det lokala. Det gjorde inte folket i min by o nu la affären ner![]()



Samtidigt för 120 år sedan, ..med samma ambitioner (avdelningen fredagsspam):
View attachment 385499

|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |