Gasturbinhoj = JETeskoj!

......
När hojen är testad och klar så har jag planer på att försöka kränga nåt skit för att skramla ihop stålar till Bonneville-resan, men jag vill allt veta att jag har en teoretisk chans till rekordet innan tiggarhatten åker fram.

Tjo!:)

Glöm för allt i världen inte att skaffa crossdäck, skär av klackarna o smörj däcken med skokräm, så har du godkända höghastigshetsdäck klara *tumme upp*
 
Kul. Var det dyrt? Skulle vilja göra samma operation bara på skoj nästa gång jag måste byta lager.

Inte så farligt, 3800:- för båda fälgar och nåt sorts stödlager till framdrevet som jag inte behöver.

Finns det inte risk för att du får lyftkrafter av formen över bakhjulet?

Du tänker ju åka rätt fort så det kan väl bli en del?

Mvh,
Ingvar

Ingen aning faktiskt, lär väl visa sig.:)

Glöm för allt i världen inte att skaffa crossdäck, skär av klackarna o smörj däcken med skokräm, så har du godkända höghastigshetsdäck klara *tumme upp*

:D
 
Har du tänkt o ha nån sorts sadel fjädring?
Bonneville kanske är gropigt i 300knyck
3 Tena pro i Y-fronten kanske är tillräckligt.

Hojen börjar se elak ut:tummenupp
 
Last edited:
Nä, möjligtvis att jag jobbar på mig en rejäl hemoröjdklase på vedbacken innan jag åker over the pond så jag har lite mjukt att sitta på.
 
Sitter och ler åt er jävla idioter:D
 
Nu sitter framskärmen på plats, tidigare var den bara ditlagd men nu sitter den i berget.:tummenupp



Tjillevipp på er, nu måste jag sova.:)
 
Jag har varit i valet och kvalet när det gäller framkåpan, sidorna är dåligt stagade och lär fladdra som ett par blygdläppar i en vårstorm när man kör fort med hojen. Dessutom liknar dom skit som dom ser ut nu så något gatt göras.



Tanken var att kapa till sidorna så linjerna följer framskärmens radie och ramrören, då kan jag tillverka lösa sidor senare för att bygga in hojen ännu mer. Det förenklar mycket att kunna skruva i motorn eller till och med lyfta ur den utan att behöva skruva bort framkåpan.



Det blev rätt så bra tycker jag, den sista putsen gör jag när kåpan ska lackas så det får se ut så här så länge.



Kollar man framifrån är frontarean helt ok, jag får limma fast en Tulo på ramen så jag kan hålla ihop knäna ordentligt.:)



Tjo!:tummenupp
 
Det börjar ta sig med kraftturbinen till aktersnurran, jag kan knappt hålla mig till jag får premiärdra ett skeddrag på Mosjön.:yoparty

 
Ska du skrämma ihjäl fisken o plocka dem med hov, eller vad hade du tänkt dig?:hihi
 
Du är så gött sjuk i huvet va.. utnämner dig till hedersgöteborgare!

En sån ära!:)

Ska du skrämma ihjäl fisken o plocka dem med hov, eller vad hade du tänkt dig?:hihi

Möjligt att dom skrattar ihjäl sig, eller så lyckas jag träffa någon i skallen med båtmotorn när jag slänger den i plurret efter en timmes skruvande mitt ute på sjön.:D
 
Ca 12kg dragkraft vilket motsvarar 25hk med kraftturbin om allt är perfekt, då jag saknar växellåda på kraftturbinen och den antagligen är lite snäv hoppas jag på åtminstone 10hk på propellern.
 
Varför byggde du inte på ett Avgashus till en turbo i lämplig dimension?

Eller funkar inte det?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top