Gasturbinhoj = JETeskoj!

Du håller hundratals fans på sträckbänken med ditt högkvalitetsbygge - du skulle kunna sälja dyra biljetter till nästa uppstart och bli rik på kuppen.
För övrigt har jag gjort en massa saker för att komma in men slipstift har jag då aldrig använt för att få ett "Ja"...

:)


Stift = Öl
Slipstift = Bacardi Breezer ? :confused:

:D

Idag blev det en halvdag på jobbet, var tvungen att renovera plasmaskäraren så en polare kan låna den i helgen. Sen blev det lite tid över så jag planfräste av 1mm från växellådsfästena för att linjera V-bandsflänsen.



Nu var dom klara!



Med lådan på plats och minsta framdrevet fastskruvat så är frigången för kedjan helt ok, senare när jag behöver mer toppfart blir jag tvungen att göra någon sorts kedjesträckare men det känns ganska långt bort just nu.



Nu är det fanimej inte långt kvar tills jag kan börja ställa inför provstarten! Nita kedjan och stryka kostymen, typ.:banana



Tjo!:)
 
Glöm för i helsike inte att hojta inför nästa provstart, jag kommer upp med säckpipan direkCt!!:banana :yoparty :tummenupp
 
Det kan bli spännande för hemorojderna ifall det blir överslag i tändkabeln...:D

Det blir inte mycket att se vid vinterns provstarter Anton, till sommaren däremot då det går köra skiten kan det vara lite sevärt.:)
 
snubblade över denhär videon som fick mig att tänka på herr Johanssons sandgjutningar, helt sjukt vad man kan göra med sand http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=AdcoVurVY30#t=74

Grym film! Vilka liknelser som går dra mellan den och mina stapplande försök begriper jag däremot inte...:D

Jag var nyss ut och fixade det sista innan provstarten, nya bromsskivor och klossar fram sattes på...



...och kedjan kapades och nitades ihop.



Sen var sanningens minut kommen, ska den nya oljetätningen hålla tätt eller kommer det pissa olja ur motorn nu igen? Inte en droppe efter en minut med 3.5kg oljetryck så saken är biff!:banana



Om vädret tillåter och tid finnes så ska jag göra en provstart på söndag, tummar får hållas.:tummenupp
 
Ååååå vad jag hoppas att det lirar !:tummenupp
 
Ååååå vad jag hoppas att det lirar !:tummenupp

Det känns riktigt lovande nu när den inte sölar olja längre, det mest troliga "strulet" är att avgastempen blir för hög med kraftturbinen på plats men då är det bara att öppna upp arean mellan ledskenorna lite medelst slipstift.
 
Jag skulle vilja föreslå en mindre tillkrånglad frambromslösning. Eller varför inte svanen märkta fälgar?
1239715_221050231392340_429165023_n_zpsa3fe6f3a.jpg
 
Ojävlar så najs!:)

Fick nyss lite spring i benen så jag var ut och luftade bakbromsen, och sen kunde jag inte motstå att testa en startcykel med gasolförvärmning och tryckluftsstart.

Jag testade att köra utan gasolregulator och nu funkar det kanonfint att blåsa igång rotorn, krana på gasolen för fullt och tända den och sen är motorn varm på några sekunder. Inget mer behov av en förvärmningsfläkt alltså.:tummenupp

Tror ni jag var dåligt sugen på att starta PWM-styrningen till bränslepumpen och dra igång hojen inne i garaget?:brynad

Ett bra test i alla fall, nu vet jag att förvärmningen funkar och att rotorn snurrar igång som den ska. Ladda batteriet och fylla dykartuben nu bara så är allt klart inför söndag!:yoparty
 
Fan vad gött! Håller tummarna! Och vi vill så klart se en börnis :hihi
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top