Garagesväng...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Nån som vet om man kan slippa garagesvängen pga. att det är omöjligt att klara det på Miton, både för att den har svängradie som ett norskt kylskåp och för att den e allmänt omöjlig att göra det på... Man måste ju få slippa om det ÄR omöjligt att göra det...
 
nej... svängradien är cp dålig... det går inte att vända den ens på en stor jävla vändplats... tänk tå med bara 20cm marginal på båda sidor...
 
kaZmur skrev:
nej... svängradien är cp dålig... det går inte att vända den ens på en stor jävla vändplats... tänk tå med bara 20cm marginal på båda sidor...

det är inte ditt problem hur stor vändradie du har på hojen, det är ju dom som ska fixa tillräckligt utrymme, och som sagt, jag tror det går!
 
Det är väl bara att göra fullt styrutslag :confused:

Borde ju tom. vara lättare med en hoj som har en stor vändradie :)


Går det på en gammelgixxer så går det med en liten mito :fakta



:hej
 
...

Vid garagevändningen så anpassas rutan efter svängradien... Har för mig att dom går runt med hojen med maxutslag och sen lägger på 10cm på varje sida... nått sånt e det..... Men ingen hoj e omöjlig... Vet folk som kört upp med R1:or...
 
men de går väl bara efter hojjens längd plus 20cm på var sida?
 
kaZmur skrev:
men de går väl bara efter hojjens längd plus 20cm på var sida?


NEJ NEJ, det är helt fel :fakta .


Den diameter som du får om du går med hojen och har fullt styrutslag skall ökas med 20cm. Inom denna yta skall du kunna vända hojen :tummenupp



:hej
 
Sergeant skrev:
NEJ NEJ, det är helt fel :fakta .


Den diameter som du får om du går med hojen och har fullt styrutslag skall ökas med 20cm. Inom denna yta skall du kunna vända hojen :tummenupp



:hej

Puh tack!
 
Du MÅSTE köra garagevändningen...

Du slipper den ALDRIG! Tyvärr så är det...

Lycka till!

/NeO :tummenupp
 
Akrylamid skrev:
Nope tyvärr, fick höra det av min trafikskolelärare...

Jag fick höra av min lärare att d var efter årsskiftet.
D var nått som va nytt oxå, som han sa va ganska svårt, men d har ja glömt. Enda ja minns var att man skulle göra en undanmanöver i 70.
 
Om man drar upp cykeln på bakhjulet och sen åker runt i en ring på bakan borde man ju klara en ganska snäv radie...
 
kaZmur skrev:
men de går väl bara efter hojjens längd plus 20cm på var sida?

Eh.. dags att öppna teoriboken kanske?
Borde ju vara lättare med större svängradie tycker man :rolleyes:
Inspektörn leder din hoj och mäter upp svängradien+20cm.
Ingen risk att du slipper garagesvängen, så de e bara att börja träna :eek:
 
va

Tinatjejen skrev:
Eh.. dags att öppna teoriboken kanske?

Min lärare gav mig ca 40 cm i marginal så det blev en barnlek.

Lite lustigt va :confused: Men det var gött för sedan fick jag kortet eller pappret :tummenupp . Kortet kommer väll snart.
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top