Garage på Gråberget

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Någon som vet om det finns garage att hyra på Gråberget?

alt

Någon som vill hyra ut en del i garage på gråberget?

Tack på förhand

sirSmokealot skrev:
Någon som vet om det finns garage att hyra på Gråberget?

alt

Någon som vill hyra ut en del i garage på gråberget?

Tack på förhand
Hör med Hornet_Oskar. Han bor där. Tror dock att de är dåligt med garage där. För han har hojen ett par stycker kilometer bort just för att ha den under tak. Står, stog iaf, nån/nåra hojjar ute på gatan förra vintern, eller om de kanske va förrförra... :va

Mark skrev:
Hör med Hornet_Oskar. Han bor där. Tror dock att de är dåligt med garage där. För han har hojen ett par stycker kilometer bort just för att ha den under tak. Står, stog iaf, nån/nåra hojjar ute på gatan förra vintern, eller om de kanske va förrförra... :va

Jaa, det finns lite hojar som står på gatan - fastlåsta ifs, men... det känns så bull att hojen står ute...

Har låst den med 2 abuslås i ramen till sån mattpiskningsribba du vet... +styrlås och skivbromslås bak... och imorgon ska jag köpa skivbromslarm fram...

Men jag ger mig fan på att jag inte kommer kunna sova lugnt på nätterna hehe...

Har bara haft hojen sen i lördags... så jag vaknar ibland kallsvetting och kollar att den är kvar så fort jag hör nåt ute... nojig som fan... hehe

Iag ska kolla med Hornet_Oskar!! Tack för upplysningen!!!

Omdu får tag i ett garage här så är jag lätt med och delar !!

Jag står i kö på garage sedan en evighet sedan och likaså med parkeringsplats!

Har själv hojen ståendes hoss mina föräldrar som bor en bit bort.

jag hade i o f s min hoj ståendes i källaren i mitt hus jag vet att det enligt brandkåren får finnas högst en moped i varje källare men känns som att en moppe eller en mc inte kan skilja så mycket i den bemärkelsen.

får du tag i ett garage så är jag lätt med och delar i alla fall.

Vet även att det har varit snack om att bygga mc garage men de planerna slog surkäringarna i föreningen (dom som har garage) sönder.

Har du bostadsrätt eller huresrätt eller bor du kanske i andra hand? om du har bostadsrätt så kanske vi skulle göra en kupp till nästa år och gå med i styrelsen och påverka lite :D

Ha det fint Mv. Oskar

hornet oskar skrev:
Omdu får tag i ett garage här så är jag lätt med och delar !!

Jag står i kö på garage sedan en evighet sedan och likaså med parkeringsplats!

Har själv hojen ståendes hoss mina föräldrar som bor en bit bort.

jag hade i o f s min hoj ståendes i källaren i mitt hus jag vet att det enligt brandkåren får finnas högst en moped i varje källare men känns som att en moppe eller en mc inte kan skilja så mycket i den bemärkelsen.

får du tag i ett garage så är jag lätt med och delar i alla fall.

Vet även att det har varit snack om att bygga mc garage men de planerna slog surkäringarna i föreningen (dom som har garage) sönder.

Har du bostadsrätt eller huresrätt eller bor du kanske i andra hand? om du har bostadsrätt så kanske vi skulle göra en kupp till nästa år och gå med i styrelsen och påverka lite :D

Ha det fint Mv. Oskar

Bostadsrätt!!! Det vore ingen dålig ide! Vet du hur man gör för att bli nominerad? Jag kan ju tänka mig att medelåldern i styrelsen inte är mycket över 80 år... hehe

Jag har också hört att det har funnits planer på mcgarage från Linea (hon från hsb) men hon visste inte hur det skulle bli med det.

Jag tycker helt klart att vi borde slå oss in i styrelsen! Det finns ju massor av yngre fok som bor här osso, inte bara gamlingar...

Att ställa sig i kö för garage är med andra ord helt meningslöst, så det kommer ju inte att lösa våra problem.

Nej, styrelsen är vad som gäller!

Vi får hålla kontakten!

MVH

Mark skrev:

Nice job!!! Sidan är typ 15 ggr snabbare nu än igår!!!

Tacksomfan!!!

:)

Last edited:
Sätt upp lappar i området! Det gjorde jag & det dröjde inte länge innan det ringde en liten gumma...så nu har jag garage! För tillfället bor jag inte där, hyr ut min lgh i 2:a hand...så nu hyr jag ut min plats till en polare i området!
300:- pröjsar jag...

Lindisen skrev:
Sätt upp lappar i området! Det gjorde jag & det dröjde inte länge innan det ringde en liten gumma...så nu har jag garage! För tillfället bor jag inte där, hyr ut min lgh i 2:a hand...så nu hyr jag ut min plats till en polare i området!
300:- pröjsar jag...

Bor du på Gråberget?

Finns det plats för en hoj till i garaget?

Hör med din polare! Det vore j----t nice!

Tack på förhand!

sirSmokealot skrev:
Nice job!!! Sidan är typ 15 ggr snabbare nu än igår!!!

Tacksomfan!!!

:)

Så lite så. Jag märkte att sen du kom hit har de börjat gå rätt så trögt. Så jag bad Swedie fixa ihop en ny server. De fixade han i ett nafs. Se nu till att utnyttja dom nya resurserna väl.

Over and Out!

Mark skrev:
Så lite så. Jag märkte att sen du kom hit har de börjat gå rätt så trögt. Så jag bad Swedie fixa ihop en ny server. De fixade han i ett nafs. Se nu till att utnyttja dom nya resurserna väl.

Over and Out!

Schysst :gnissla

Du kunnde ju sagt det innan alla skänkte pengar till den nya servern ,det räcker ju med en server ju :7peta

Långa farbron skrev:
Schysst :gnissla

Du kunnde ju sagt det innan alla skänkte pengar till den nya servern ,det räcker ju med en server ju :7peta

Han skulle visst resa för dom pengarna. Resterna skulle sen gå till RR-säsongen :rolleyes:

Du har väl inte betalat? :7peta :hihi

Ni vet inte vad smärta är förrän ni har en fet motard men inget körkort...

Varje dag tittar jag på den och VILL ut och köra den... fy faan...

Detta är hemskt!
:(

Last edited:
sirSmokealot skrev:
Ni vet inte vad smärta är förrän ni har en fet motard men ingen körkort...

Varje dag tittar jag på den och VILL ut och köra den... fy faan...

Detta är hemskt!
:(

kom över med nycklarna så kan jag köra denpå både bak och framhjulen upp och ner för berget!

=)

Kan nog bli en långkörartråd det här hehe

hornet oskar skrev:
kom över med nycklarna så kan jag köra denpå både bak och framhjulen upp och ner för berget!

=)

Fan jag känner mig nästan kränkt av det du skriver... :finger ;)

Last edited:
Nej, just nu bor jag i Härlanda...

Jag kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut därinne, men man kanske inte behöver en p-plats till hojen...den kanske kan stå i nåt litet hörne eller nåt...

Skall du ställa av hojen & ha den ståendes därinne hela vintern?

/Linda

sirSmokealot skrev:
Bor du på Gråberget?

Finns det plats för en hoj till i garaget?

Hör med din polare! Det vore j----t nice!

Tack på förhand!

Lindisen skrev:
Nej, just nu bor jag i Härlanda...

Jag kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut därinne, men man kanske inte behöver en p-plats till hojen...den kanske kan stå i nåt litet hörne eller nåt...

Skall du ställa av hojen & ha den ståendes därinne hela vintern?

/Linda

Jag ska inte ställa av hojen i vinter. Solen skiner ju i december osso - ibland hehe

Jag vill dock ha ett tak att ha över hojen...

Det vore fetnice om det finns nån ledig hörna i garaget för min hoj osso. Som sagt, jag betalar!

Hör med din polare så får vi se!

Ha det fett!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien