Gammel-GSX750 turbofighter

Tjena..

Du.. vad har du för tändkablar? å stift? å vad har du för volt till tändningen?

tänkte du har koll på de för du har väl redan kollat de förti11 gånger redan antar jag... :)

Tjena..

Du.. vad har du för tändkablar? å stift? å vad har du för volt till tändningen?

tänkte du har koll på de för du har väl redan kollat de förti11 gånger redan antar jag... :)

Tja!

Allt är enligt manualen just nu, dessutom verkar ju tändningen funka som den ska just nu och lär göra så tills jag fått ordning på elfelet och rensat förgasarna. Enligt all logik så kommer tändningen börja krångla igen då för annars skulle ju hojen helt plötsligt fungera och hur troligt är det på en skala?

Logiken har äntligen segrat!:banana

Jag var lite systematisk ikväll och ryckte ur alla kontakter som fanns i elhärvan och tryckte i en efter en tills säkringen for, och det visade sig vara laddregulatorn som var boven i dramat. När jag sen mätte upp den så var det lite kontakt mellan ett av stiften och kylflänsen vilket har orsakat tjuvströmmen och resten av stiften var stendöda när jag försökte mäta motståndet över dom.

Kan en trasig laddregulator ställa till mycket krångel i elsystemet? Chansen är att om den varit paj eller på gång att gå sönder så har inte tändningen fått rätt spänning, och det kan säkert bli alla möjliga skumma fel av det...

Du det kan bli mycket konstiga elfel med krypströmmar. Nu kanske det kan brumma ordentligt uppe inorr:tummenupp :D

Jag var lite systematisk ikväll och ryckte ur alla kontakter som fanns i elhärvan och tryckte i en efter en tills säkringen for, och det visade sig vara laddregulatorn som var boven i dramat. När jag sen mätte upp den så var det lite kontakt mellan ett av stiften och kylflänsen vilket har orsakat tjuvströmmen och resten av stiften var stendöda när jag försökte mäta motståndet över dom.

Kan en trasig laddregulator ställa till mycket krångel i elsystemet? Chansen är att om den varit paj eller på gång att gå sönder så har inte tändningen fått rätt spänning, och det kan säkert bli alla möjliga skumma fel av det...

Just laddregulatorn är kända för att strula på GSX-modelerna.
Grattis till ett steg i rätt riktnig iaf. :tummenupp

Grattis! Det närmar sig. Hoppas allt smider nudå så du får ha kul på han ;O

Tackar tackar, vis av erfarenhet så tar jag inte ut någon seger i förskott men det känns ändå lite lovande eftersom det är det första konkreta felet jag hittat på hojen.:tummenupp

Nu lär väl en ny regulator kosta en milllljarrrrrrd ungefär men det får jag sätta upp på nöjeskontot...

Tackar tackar, vis av erfarenhet så tar jag inte ut någon seger i förskott men det känns ändå lite lovande eftersom det är det första konkreta felet jag hittat på hojen.:tummenupp

Nu lär väl en ny regulator kosta en milllljarrrrrrd ungefär men det får jag sätta upp på nöjeskontot...

Kolla in här:
http://www.electrexworld.co.uk/erol.html

Finns relativt billiga laddregulatorer. 49.50€

/ Linus

:klappar :banana :banana

Äntligen några steg framåt!

Jag gav mig på en suzuki gt 125 i ungdomligt oförstånd, där jag slaktade bort laddregulatorn ur härvan, då smälte mina tändspolar och plasten låg och fräste på mina toppar:hihi :hihi Faen vad dum i huvet man var.,.

Vad har du för årsmodell på åbäket ?

Yaaaay, grattis :banana Det får du fira :fyllisar Känns ju som det skulle kunna vara laddregulatorn då! Hoppas det iallafall, du har haft strul så det räcker och blir över. Jag är imponerad över att du orkat... På tiden att det blir lite turbobröl där uppe i norr! :)

Förresten, våra bananer är synkade.

Ju mer jag tänker på det desto mer rimligt känns det att det är regulatorn som jävlats hela tiden:

Från början så gick den bra tills hojen blev varm och då tvärdog den, sen började den gå sämre och sämre och varvade på slutet knappt 2000rpm. Det låter som döende elektronik det i mina öron.

Håll gärna igen med hurraropen tills jag fått tag i en ny regulator och sett att hojen funkar efter det, annars blir det nog ännu segare att ta tag i felsökningen igen efter det...:D

Hehe, men murphy permanent bosatt i din verkstad så ska vi nog inte räkna med nåt...:hihi Fattas väl bara att du glad i hågen meddelar oss att "nu ska jag minsann byta laddregulatorn!" bara för att återkomma nån timme senare och skrika att "menvafan är det för fel!?!?:huvet " :D

Nja, jag kommer nog ta det mer ro ifall den fortfarande inte funkar. Man har liksom vant sig med att den jävlas...:)

Hehe, men murphy permanent bosatt i din verkstad så ska vi nog inte räkna med nåt...:hihi Fattas väl bara att du glad i hågen meddelar oss att "nu ska jag minsann byta laddregulatorn!" bara för att återkomma nån timme senare och skrika att "menvafan är det för fel!?!?:huvet " :D

Nja, jag kommer nog ta det mer ro ifall den fortfarande inte funkar. Man har liksom vant sig med att den jävlas...:)

Du borde kanske börja hyra ut den här bågen till mekgurus som behöver lite anger management?:D

Kalla mig gärna efterbliven, men laddregulatorer behöver väl inte vara modell specifika? Tror jag köpte en universal till min g:a gt125.
Men det är svårt att minnas det var ju femton år sen..:D

Det som skiljer är väl kontakterna, och jag håller mig helst från att kapa för mycket i den här elhärvan eftersom det är då elfelsdemonerna släpps loss...:gnissla

Kalla mig gärna efterbliven, men laddregulatorer behöver väl inte vara modell specifika? Tror jag köpte en universal till min g:a gt125.
Men det är svårt att minnas det var ju femton år sen..:D

Last edited:
Passa på att festa och ha kul nu innan du byter regulatorn och inser att det inte blev någon skillnad, lite skoj är du värd efter allt krångel.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back