Gammel-GSX750 turbofighter

Det enda du inte ser utan att lyfta av cyllarna också är väl det där felet som det pratades om innan, då nör det spekulerades i huruvida godset mellan ringarna gått åt helvete... Eller har jag fel nu?:va
 
HMM, Gå till baka å kolla min beskrivning av sönderspikade ringländer

Det syns INTE uppifrån

Kolvringarna måste demonteras för att det ska uppdagas

Må så vara att du river och inte hittar nått fel men då vet du i allafall att det är ok
 
Om inte felet benats ut innan speedweekend på is kan vi arrangera sm i felsökning där. det borde ju finnas en o annan småklurig kille där. Jag ska se om inte kamasa tools vill helsponsra arrangemanget.:D

Ärligt, din hoj gör mig rädd för vad som stundar i mitt eget garage..
Jag lider med dig.

Ähh, skratta istället. Det gör jag.:)

Det enda du inte ser utan att lyfta av cyllarna också är väl det där felet som det pratades om innan, då nör det spekulerades i huruvida godset mellan ringarna gått åt helvete... Eller har jag fel nu?:va

:pangihuve

Du har helt rätt, jag skulle nog läst Peters inlägg en gång till innan jag rusade iväg med skiftnyckeln i högsta hugg. I morgon ska cylinderraden av, ska kolla verkstadshandboken om jag kan lyfta den med motorn i ramen.
 
:pangihuve

Du har helt rätt, jag skulle nog läst Peters inlägg en gång till innan jag rusade iväg med skiftnyckeln i högsta hugg. I morgon ska cylinderraden av, ska kolla verkstadshandboken om jag kan lyfta den med motorn i ramen.

Låter bra:tummenupp
 
Nu har jag varit ner och lyft av cylinderraden, inget fel alls på kolvarna bortsett från normalt slitage och sot som jag tog bort så gott jag kunde.

Då vet jag i alla fall att kolvarna är hela.
 

Bifogat

  • Hel kolv.jpg
    Hel kolv.jpg
    146.5 KB · Visningar: 104
Nu har jag varit ner och lyft av cylinderraden, inget fel alls på kolvarna bortsett från normalt slitage och sot som jag tog bort så gott jag kunde.

Då vet jag i alla fall att kolvarna är hela.

Jaja, då kan du ju utesluta det felet då då... Frågan är bara vafan det egentligen är som är fel...:va Snart har du ju uteslutit alla tänkbara fel så snart kommer du väl komma fram till att det inte är nåt fel på bågen, den bara vill helt enkelt inte:D
 
Allright, men då vet du ju det iaf...

Skulle inte förvåna mig om du skruvar ihop den nu så går den klanderfritt och du får aldrig veta vad som är fel...:hihi

Hört ngt mer om den där beggade elhärvan?

Edit: Dom här verkar annars samla på gsx750es, typ...
http://www.kimsmc.se/
Vad betingar ett elsystem i dagens sverige? det är ju ändå 25år gammalt...
 
Last edited:
Det var i alla fall bra att få utesluta det felet, man borde väl ha börjat från rätt håll med felsökningen redan från första början men bättre sent än aldrig...

Tack för länken Noc, jag har mailat dom för pris på en komplett härva så vi får väl se vilken sida om guldkilopriset den hamnar på. Det kan ju hända att jag var lite väl snabb med avbitaren när jag bantade ner gamla elhärvan även om jag inte kan se något fel med den när jag jämför med elschemat.
 
Nu är det klart att jag ska in med en mer potent motor i hojen, kan bli en riktig dräpare det här förutsatt att jag får tag i en tillräckligt lång tryckluftsslang...:D

[YOUTUBE-ID]y-dbU2AZnpc[/YOUTUBE-ID]
 
Nu är det klart att jag ska in med en mer potent motor i hojen, kan bli en riktig dräpare det här förutsatt att jag får tag i en tillräckligt lång tryckluftsslang...:D

[YOUTUBE-ID]y-dbU2AZnpc[/YOUTUBE-ID]




Förutsatt att du bara åker rundbana ( cirkulär)

Så skulle man kunna göra nått med spiralslang och en swivel i mitten:D
 
Förutsatt att du bara åker rundbana ( cirkulär)

Så skulle man kunna göra nått med spiralslang och en swivel i mitten:D

Skarvar man tillräckligt många spiralsladdar så kan man ju åka även banor som inte är helt runda, förutsatt att man får parkera kompressorn i mitten då.

Tryckluft/ångmotorer med dubbelverkande kolvar är sjukt effektiva i ett väldigt kompakt format, synd bara att ångpannan tar sån jäkla plats...
 
Tryckluft/ångmotorer med dubbelverkande kolvar är sjukt effektiva i ett väldigt kompakt format, synd bara att ångpannan tar sån jäkla plats...

Ganska fantastiskt egenligen att man kan åka runt en hel dag i båt på några famnar ved, det här projektet kanske väger upp mitt hejdlösa gasolbrännande när jag till sist står vid pärleporten och knackar på.
 
Fått ngt svar om elhärvan? Eller är du bara ute och racar med din ångmaskin?
Jag var i östersund f.ö. häromdagen...
 
Fått ngt svar om elhärvan? Eller är du bara ute och racar med din ångmaskin?
Jag var i östersund f.ö. häromdagen...

Inte än, jag fick pris på tändboxen men jag bad om priset på kablaget också och sen dess har jag inte hört något.

Att du inte tittade in på en snabbfika!
 
Ah ok.

Var i östersund var väl en liten överdrift, jag brände igenom på väg mot nya mål :) Får stanna nästa gång när jag jag inte har bilen full med annat folk...

Sen hade jag rutorna nere och bilen låst genom hela kommunen så inte mr M skulle få en chans att hoppa ombord... :gnissla
 
Ah ok.

Var i östersund var väl en liten överdrift, jag brände igenom på väg mot nya mål :) Får stanna nästa gång när jag jag inte har bilen full med annat folk...

Sen hade jag rutorna nere och bilen låst genom hela kommunen så inte mr M skulle få en chans att hoppa ombord... :gnissla

Det tycker jag du ska göra. :ätabullar

Han behöver du nog inte oroa dig för, gubben verkar vara en bakåtsträvare som bara vågar sig på gamla förgasarhäckar med lättbegripliga elscheman. Din hightäkk R1a lär han inte ens klara av att fixa en glappkontakt i tutan på...:hihi
 
Hittas det elfel elr:confused: Snön så djup så det kanske bara:fyllisar :va
 
Jag var faktiskt nere för någon timme sedan och tänkte skruva ihop motorn men efter att ha lyft på toppen kom jag på att jag inte har någon momentnyckel i rätt storlek för att dra den så det sket sig med det.

Jag har fortfarande inte fått något svar om elhärvan, hör jag inget snart så får jag höra efter på andra skrotar.

Det snöade nästan 40cm i helgen så det känns väldigt långt bort till en hojsäsong just nu, jag bröt nästan ihop i eftermiddags när jag stog och stekte korv till middag med -14 på termometern och Knutters - Rödljuskung plötsligt gick igång på full volym i stereon...:(
 
Hittas det elfel elr:confused: Snön så djup så det kanske bara:fyllisar :va

Det är väl precis nu, när snön ligger som tätast, som de där norrlänningarna är ute och placerar ut bränsledunkar jäms med skoterleden... Och då pratar vi inte skoterbränsle:hihi Så tro fan att han är upptagen!:D :fyllisar
 
Tyvärr så har jag blivit metropolinvånare, dvs flyttat från glesbygdsglamour och vedeldning till en betongkub i Östersund, så jag kommer bara hem till skotern en gång i månaden ungefär.

Jag pratade med en polare hemifrån idag och han satt uppe på Midsommarfjället med sin Summit i dryga metern pudersnö, -10 grader och strålande solsken, faaaaan tänkte jag, om man ändå fick vara arbetslös ett tag...:huvet
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top