Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen , plattjärn känns inte så vridstyvt hellerDet är ändå ett estetiskt lyft med fyrkantsprofil om man jämför med plattjärn...
View attachment 513015
En Nimbus, dansk.Det är ändå ett estetiskt lyft med fyrkantsprofil om man jämför med plattjärn...
View attachment 513015
Vet inte om, det är ju ganska smäckert det där.Det är ändå ett estetiskt lyft med fyrkantsprofil om man jämför med plattjärn...
View attachment 513015
Säg det 3 gånger i spegeln så dyker Tammer kanske upp?Jag saknar min SR500!
.
.
.
.
Så, nu har jag sagt det högt.
Trådekrar va? Sällsynta och värda. Varföör?!Jag saknar min SR500!
.
.
.
.
Så, nu har jag sagt det högt.
Minnen...har gillat SRX ända sedan den visades - men aldrig kört en. Hösten 1989 stod det en ny kvar hos Mascot i Nässjö medans jag jobbade ihop pengar till hoj, körkort och allt som behövdes. Var nog där säkert varannan vecka och torrgasade och drömde. När de ekonomiska musklerna bedömdes säkrade så hade "min" SRX rymt med en annan köpare. Den glömdes bort de första åren därefter men har egentligen alltid funnits med i tankarna om en hoj som man gärna skulle umgås med .... men det har aldrig blivit vare sig köpt eller provkört någon. På senare år har jag alltmer funderat över om det kanske är bättre att bevara minnet av drömmarna - från då när jag var och återkommande torrgasade den kvarvarande nya på Mascot innan det blev 90tal - än att köpa en och få bevisat att en trött stånka från urtiden kanske inte är så väldigt upphetsande på landsvägen idag. Men utgången av funderingarna är aldrig givna.... och förövrigt har folk fel om denna hojen - den är skitsnygg sådeså!Mallar den in här?
Vet inte, men encylindrig, lite till åren, och just det här exemplaret verkar vara i fint skick.
![]()
Yamaha SRX-6 säljes i Umeå | Blocket
37000 kr - Sport - Umeå - SRX-600 som inte är ombyggd eller sönderskruvad. Cykeln är en av de få svensksålda från 1986. Det lite speciella med hojen är att ...www.blocket.se
View attachment 511966
Japp, jag har också alltid gillat den. Helst helt original. Funkar utan varvräknare, inget måste tillbehör.och förövrigt har folk fel om denna hojen - den är skitsnygg sådeså!
Den verkar ju finnas kvar, så.....?? - Gör det!Minnen...har gillat SRX ända sedan den visades - men aldrig kört en. Hösten 1989 stod det en ny kvar hos Mascot i Nässjö medans jag jobbade ihop pengar till hoj, körkort och allt som behövdes. Var nog där säkert varannan vecka och torrgasade och drömde. När de ekonomiska musklerna bedömdes säkrade så hade "min" SRX rymt med en annan köpare. Den glömdes bort de första åren därefter men har egentligen alltid funnits med i tankarna om en hoj som man gärna skulle umgås med .... men det har aldrig blivit vare sig köpt eller provkört någon. På senare år har jag alltmer funderat över om det kanske är bättre att bevara minnet av drömmarna - från då när jag var och återkommande torrgasade den kvarvarande nya på Mascot innan det blev 90tal - än att köpa en och få bevisat att en trött stånka från urtiden kanske inte är så väldigt upphetsande på landsvägen idag. Men utgången av funderingarna är aldrig givna.... och förövrigt har folk fel om denna hojen - den är skitsnygg sådeså!
Den där gamla XT är inte värd många kronor.Hej! Jag har ärvt ett par gamla enstonkare som jag inte riktigt bestämt om jag ska sälja eller ha kvar. (lutar mot att sälja)
Verkar dock inte vara de lättaste fordonen att värdera. Kan någon hjälpa mig med en värdering?
Xt500 1977 ca 4800mil ej körd på ca 17 år
HONDA NS 125F 1988 2200mil ej körd på ca 9 år.
Båda i fint skick och fungerade utan problem när de ställdes undan. Ej tvättade på bilder.
Har inte så stor koll i övrigt, antar att det mesta är original.
View attachment 514130
View attachment 514131
Misstänkte det, du får båda för 4 papp så jag blir av med elendetDen där gamla XT är inte värd många kronor.
Bara för att jag är en hyvens grabb så kan jag befria dig från den för 5 papp...
![]()
Hej! Jag har ärvt ett par gamla enstonkare som jag inte riktigt bestämt om jag ska sälja eller ha kvar. (lutar mot att sälja)
Verkar dock inte vara de lättaste fordonen att värdera. Kan någon hjälpa mig med en värdering?
Xt500 1977 ca 4800mil ej körd på ca 17 år
HONDA NS 125F 1988 2200mil ej körd på ca 9 år.
Båda i fint skick och fungerade utan problem när de ställdes undan. Ej tvättade på bilder.
Har inte så stor koll i övrigt, antar att det mesta är original.
Precis.Värdet beror ju lite på var i landet du bor. Som jämförelse kostar den billigaste XT500an på mobile €3500 och desto längre ner i landet man kommer desto mer troligt att du får 30 som h1maj säger medans du kanske bara får hälften om du försöker sälja den i Kiruna.
Kan tänka mig att den är värd ännu mer i England.
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |