DrT
Drömmande tänkare....
- Gick med
- 22 Oct 2004
- Hoj
- SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Minnen...har gillat SRX ända sedan den visades - men aldrig kört en. Hösten 1989 stod det en ny kvar hos Mascot i Nässjö medans jag jobbade ihop pengar till hoj, körkort och allt som behövdes. Var nog där säkert varannan vecka och torrgasade och drömde. När de ekonomiska musklerna bedömdes säkrade så hade "min" SRX rymt med en annan köpare. Den glömdes bort de första åren därefter men har egentligen alltid funnits med i tankarna om en hoj som man gärna skulle umgås med .... men det har aldrig blivit vare sig köpt eller provkört någon. På senare år har jag alltmer funderat över om det kanske är bättre att bevara minnet av drömmarna - från då när jag var och återkommande torrgasade den kvarvarande nya på Mascot innan det blev 90tal - än att köpa en och få bevisat att en trött stånka från urtiden kanske inte är så väldigt upphetsande på landsvägen idag. Men utgången av funderingarna är aldrig givna.... och förövrigt har folk fel om denna hojen - den är skitsnygg sådeså!Mallar den in här?
Vet inte, men encylindrig, lite till åren, och just det här exemplaret verkar vara i fint skick.
View attachment 511966
Last edited: