Gamla enstånkor

Jag gjorde då en gång på en förgasarhoj, och djevlar vad det läckte soppa när jag skulle starta på våren. Oturligt sammanträffande eller är alkylat aggressivt på packningar/o-ringar?
Alkylsten ska vara snällare mot gummi, i alla fall är det det mot gummi membranet i gräsklipparen, så det var nog slumpen

Jag gjorde då en gång på en förgasarhoj, och djevlar vad det läckte soppa när jag skulle starta på våren. Oturligt sammanträffande eller är alkylat aggressivt på packningar/o-ringar?
Förmodligen oturligt sammanträffande. Kör ett tiotal hojar på Aspen, åtminstone två sista tankningarna för säsongen. Tömmer tanken på dom 4 racehojarna. Plus gräsklippare, motorsågar, röjsågar och reservelverk alltid på Aspen. Tömmer aldrig förgasarna.
Men har sällan haft problem med etanolhaltig soppa. Förmodligen eftersom luftfuktigheten är lägre på höglandet än hos er kustnära typer.

Fyller ”alltid” säsongsfordon med Alkylat sista tanken innan bortställning. Har aldrig haft problem med det men moderna insprutningsmotorer har sällan problem med vanlig 95 trots ett halvårs stillestånd. Däremot har jag märkt att flera liter försvinner ur tanken när den står länge… Första tankningen på säsongen blir alltid väldigt många liter i förhållande till körsträckan.

Schysst reg-nr...... det hade aldrig Transportstyrelsen släppt igenom på personlig skylt....

Näe, och den lär väl få ett nytt regnummer om man tar den i trafik igen?

Jag hade en bil med regnummer HBT, min dotter skickade en artikel om att det inte längre skulle vara tillåtet och mycket riktigt vid en sökning fanns den inte längre kvar i bilregistret.

Men jag är ganska säker på att den rullar än, det var en bra bil

Näe, och den lär väl få ett nytt regnummer om man tar den i trafik igen?

Jag hade en bil med regnummer HBT, min dotter skickade en artikel om att det inte längre skulle vara tillåtet och mycket riktigt vid en sökning fanns den inte längre kvar i bilregistret.

Men jag är ganska säker på att den rullar än, det var en bra bil
PK-Sverige regerar.......

Ähh....KKK är ju tillåtet. Säkert KWK också.

Ja, det är ju inte förän någon anmäler att dom blir kränkt av en bokstavskombination det tas beslut om att exkludera dom, och KKK har väl aldrig haft någon relevans i Sverige?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park