Gamla enstånkor

Samlare har väl ett mer genuint intresse av hojar än du, å därav villigare att betala lite mer för ett intressant objekt..
Jag förtår att man kan tycka att typ 100.000 är mycke pengar, men för 10.000 är de ett renoverings objekt av en icke klassiker du får..

Du kanske skulle kolla igenom din ekonomi lite mer...
Jag tror att man ska hålla sig borta från hojar helt om man bara har en tammer på kontot.

Jag tror att man ska hålla sig borta från hojar helt om man bara har en tammer på kontot.
Jag är säkert att han har mer, men är inte intresserad av att satsa större summor på hoj.. Dvs. Inte så stort intresse av hoj då..
Har man ett eller flera intressen så kan man lägga pengar på de..

Jag är säkert att han har mer, men är inte intresserad av att satsa större summor på hoj.. Dvs. Inte så stort intresse av hoj då..
Se nedan
Jag har tyvärr varit för sent ute för att komma över klassiker som denna, och även hojar som SR400/500, XT/XL250/400 o d utan att behöva rensa bankkontot. Tiden när de kunde köpas för 8-10000kr är för länge sedan förbi. Nu är det bara samlare som har råd med dessa.

Jag uppfattar de att typ SR400/500 samt XT/XL 250/400 skulle tömma kontot, dvs. Där ligger dom ute för försäljnings priser från 25.000-50.000... Men han är bara villig å köpa för max 10.000... Me andra ord begreppet 1 Tammer..
Kan vara så. Oavsett så tycker jag Tammer ska köpa en hoj snart så vi slipper gnället.

Lite så är det. I mitt fall blir det bara några turer till byn och runtomkring varje sommar, oftast mellan 20-30 mil totalt. Då känns det inte rimligt att betala mer än 10-15000kr för en hoj.

Det enda jag verkar ha råd med med dagens priser är en scooter. Funderar på en Baotian 125 e d, såna brukar man kunna hitta under 10000kr. Inte riktigt samma sak, men va fan...man slipper ju växla också har jag hört.

Lite så är det. I mitt fall blir det bara några turer till byn och runtomkring varje sommar, oftast mellan 20-30 mil totalt. Då känns det inte rimligt att betala mer än 10-15000kr för en hoj.
Om man bara har så litet behov så skulle jag satsa på en moppe istället...

Om man bara har så litet behov så skulle jag satsa på en moppe istället...
Ingen har ett "behov" av en motorcykel.
Men om man skaffar en kanske man ska skaffa något som är lite roligare att köra än dom skitmotrcyklar Tammer tittar på, även om dom kostar en halv tammer till.
Då kanske det blir roligt att köra.

Det enda jag verkar ha råd med med dagens priser är en scooter. Funderar på en Baotian 125 e d, såna brukar man kunna hitta under 10000kr. Inte riktigt samma sak, men va fan...man slipper ju växla också har jag hört.
Fortsätt med din 125a då. 20-30 mil per år köper man inte en hoj för. Soppan hinner bli gammal innan du ska tanka.

Sluta gnäll nu, börjar bli tjatigt.

Ingen har ett "behov" av en motorcykel.
Men om man skaffar en kanske man ska skaffa något som är lite roligare att köra än dom skitmotrcyklar Tammer tittar på, även om dom kostar en halv tammer till.
Då kanske det blir roligt att köra.
Många har behov av motorcyklar. Ett av världens vanligaste transportmedel.

Jag är en av dessa. Att du endast har det som nöjesfordon betyder inte att det är samma för alla.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda