Gamla enstånkor

Jodå, men då vet man ju vad man är ute efter. Vi som inte vill få framhjulslyft eller spinna loss i varje kurva kör helst gamla 250cc, men köper man en 500cc kanske man väntar sig en effekt som räcker och blir över. Då är FT500 Ascot lite fel hoj. Bara så ni vet.
Har den överlevt sen 1982 är det nog inte så illa som du målar upp ;) Ja garanti har du förstås inte om det ska ingå i ett lågt pris och så var den ju trött också om foppatofflor ingår till stugmoppen:va
 
Du har aldrig ens kört en FT500. Jag har haft två st och de gick som alla andra stånkor från den tiden. Ingen tror man får effekt som ”räcker och blir över” med en åttiotals 500cc.
Ok, men det finns nog en anledning till deras måttliga popularitet. Det är en smal kategori som kan uppskatta charmen med dessa hojar.
 
Du har aldrig ens kört en FT500. Jag har haft två st och de gick som alla andra stånkor från den tiden. Ingen tror man får effekt som ”räcker och blir över” med en åttiotals 500cc.
Jag har tyvärr varit för sent ute för att komma över klassiker som denna, och även hojar som SR400/500, XT/XL250/400 o d utan att behöva rensa bankkontot. Tiden när de kunde köpas för 8-10000kr är för länge sedan förbi. Nu är det bara samlare som har råd med dessa.
 
Jodå, men då vet man ju vad man är ute efter. Vi som inte vill få framhjulslyft eller spinna loss i varje kurva kör helst gamla 250cc, men köper man en 500cc kanske man väntar sig en effekt som räcker och blir över. Då är FT500 Ascot lite fel hoj. Bara så ni vet.
Ok. Tammer framhjulslyft och Tammer hjulspin med max 250 Tammer. Ska kolla om jag hittar något under en Tammer.
Jag har tyvärr varit för sent ute för att komma över klassiker som denna, och även hojar som SR400/500, XT/XL250/400 o d utan att behöva rensa bankkontot. Tiden när de kunde köpas för 8-10000kr är för länge sedan förbi. Nu är det bara samlare som har råd med dessa.
Så sant. Alla rika samlare som har råd att betala två Tammer köper hojarna. Ingen annan har råd med två Tammer.
 
Jag har tyvärr varit för sent ute för att komma över klassiker som denna, och även hojar som SR400/500, XT/XL250/400 o d utan att behöva rensa bankkontot. Tiden när de kunde köpas för 8-10000kr är för länge sedan förbi. Nu är det bara samlare som har råd med dessa.
Det var ett jävla tjat om ”samlare”. Jag har råd med en SR500, men inte fan är jag någon samlare för det.
 
Jodå, men då vet man ju vad man är ute efter. Vi som inte vill få framhjulslyft eller spinna loss i varje kurva kör helst gamla 250cc, men köper man en 500cc kanske man väntar sig en effekt som räcker och blir över. Då är FT500 Ascot lite fel hoj. Bara så ni vet.
Fattar du inte hur löjligt det är att försöka skriva folk på näsan när du bara gissar
 
Jag har tyvärr varit för sent ute för att komma över klassiker som denna, och även hojar som SR400/500, XT/XL250/400 o d utan att behöva rensa bankkontot. Tiden när de kunde köpas för 8-10000kr är för länge sedan förbi. Nu är det bara samlare som har råd med dessa.
Samlare har väl ett mer genuint intresse av hojar än du, å därav villigare att betala lite mer för ett intressant objekt..
Jag förtår att man kan tycka att typ 100.000 är mycke pengar, men för 10.000 är de ett renoverings objekt av en icke klassiker du får..

Du kanske skulle kolla igenom din ekonomi lite mer...
 
Samlare har väl ett mer genuint intresse av hojar än du, å därav villigare att betala lite mer för ett intressant objekt..
Jag förtår att man kan tycka att typ 100.000 är mycke pengar, men för 10.000 är de ett renoverings objekt av en icke klassiker du får..

Du kanske skulle kolla igenom din ekonomi lite mer...
Jag tror att man ska hålla sig borta från hojar helt om man bara har en tammer på kontot.
 
Jag tror att man ska hålla sig borta från hojar helt om man bara har en tammer på kontot.
Jag är säkert att han har mer, men är inte intresserad av att satsa större summor på hoj.. Dvs. Inte så stort intresse av hoj då..
Har man ett eller flera intressen så kan man lägga pengar på de..
 
Jag är säkert att han har mer, men är inte intresserad av att satsa större summor på hoj.. Dvs. Inte så stort intresse av hoj då..
Har man ett eller flera intressen så kan man lägga pengar på de..
Se nedan
Jag har tyvärr varit för sent ute för att komma över klassiker som denna, och även hojar som SR400/500, XT/XL250/400 o d utan att behöva rensa bankkontot. Tiden när de kunde köpas för 8-10000kr är för länge sedan förbi. Nu är det bara samlare som har råd med dessa.
 
Jag uppfattar de att typ SR400/500 samt XT/XL 250/400 skulle tömma kontot, dvs. Där ligger dom ute för försäljnings priser från 25.000-50.000... Men han är bara villig å köpa för max 10.000... Me andra ord begreppet 1 Tammer..
Kan vara så. Oavsett så tycker jag Tammer ska köpa en hoj snart så vi slipper gnället.
 
Jag är säkert att han har mer, men är inte intresserad av att satsa större summor på hoj.. Dvs. Inte så stort intresse av hoj då..
Har man ett eller flera intressen så kan man lägga pengar på de..
Lite så är det. I mitt fall blir det bara några turer till byn och runtomkring varje sommar, oftast mellan 20-30 mil totalt. Då känns det inte rimligt att betala mer än 10-15000kr för en hoj.
 
Jag tror att man ska hålla sig borta från hojar helt om man bara har en tammer på kontot.
Det enda jag verkar ha råd med med dagens priser är en scooter. Funderar på en Baotian 125 e d, såna brukar man kunna hitta under 10000kr. Inte riktigt samma sak, men va fan...man slipper ju växla också har jag hört.
 
Lite så är det. I mitt fall blir det bara några turer till byn och runtomkring varje sommar, oftast mellan 20-30 mil totalt. Då känns det inte rimligt att betala mer än 10-15000kr för en hoj.
Om man bara har så litet behov så skulle jag satsa på en moppe istället...
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top