Gamla enstånkor

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jodå, men då vet man ju vad man är ute efter. Vi som inte vill få framhjulslyft eller spinna loss i varje kurva kör helst gamla 250cc, men köper man en 500cc kanske man väntar sig en effekt som räcker och blir över. Då är FT500 Ascot lite fel hoj. Bara så ni vet.
Har den överlevt sen 1982 är det nog inte så illa som du målar upp ;) Ja garanti har du förstås inte om det ska ingå i ett lågt pris och så var den ju trött också om foppatofflor ingår till stugmoppen:va
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Du har aldrig ens kört en FT500. Jag har haft två st och de gick som alla andra stånkor från den tiden. Ingen tror man får effekt som ”räcker och blir över” med en åttiotals 500cc.
Ok, men det finns nog en anledning till deras måttliga popularitet. Det är en smal kategori som kan uppskatta charmen med dessa hojar.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Du har aldrig ens kört en FT500. Jag har haft två st och de gick som alla andra stånkor från den tiden. Ingen tror man får effekt som ”räcker och blir över” med en åttiotals 500cc.
Jag har tyvärr varit för sent ute för att komma över klassiker som denna, och även hojar som SR400/500, XT/XL250/400 o d utan att behöva rensa bankkontot. Tiden när de kunde köpas för 8-10000kr är för länge sedan förbi. Nu är det bara samlare som har råd med dessa.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jodå, men då vet man ju vad man är ute efter. Vi som inte vill få framhjulslyft eller spinna loss i varje kurva kör helst gamla 250cc, men köper man en 500cc kanske man väntar sig en effekt som räcker och blir över. Då är FT500 Ascot lite fel hoj. Bara så ni vet.
Ok. Tammer framhjulslyft och Tammer hjulspin med max 250 Tammer. Ska kolla om jag hittar något under en Tammer.
Jag har tyvärr varit för sent ute för att komma över klassiker som denna, och även hojar som SR400/500, XT/XL250/400 o d utan att behöva rensa bankkontot. Tiden när de kunde köpas för 8-10000kr är för länge sedan förbi. Nu är det bara samlare som har råd med dessa.
Så sant. Alla rika samlare som har råd att betala två Tammer köper hojarna. Ingen annan har råd med två Tammer.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag har tyvärr varit för sent ute för att komma över klassiker som denna, och även hojar som SR400/500, XT/XL250/400 o d utan att behöva rensa bankkontot. Tiden när de kunde köpas för 8-10000kr är för länge sedan förbi. Nu är det bara samlare som har råd med dessa.
Det var ett jävla tjat om ”samlare”. Jag har råd med en SR500, men inte fan är jag någon samlare för det.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jodå, men då vet man ju vad man är ute efter. Vi som inte vill få framhjulslyft eller spinna loss i varje kurva kör helst gamla 250cc, men köper man en 500cc kanske man väntar sig en effekt som räcker och blir över. Då är FT500 Ascot lite fel hoj. Bara så ni vet.
Fattar du inte hur löjligt det är att försöka skriva folk på näsan när du bara gissar
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag har tyvärr varit för sent ute för att komma över klassiker som denna, och även hojar som SR400/500, XT/XL250/400 o d utan att behöva rensa bankkontot. Tiden när de kunde köpas för 8-10000kr är för länge sedan förbi. Nu är det bara samlare som har råd med dessa.
Samlare har väl ett mer genuint intresse av hojar än du, å därav villigare att betala lite mer för ett intressant objekt..
Jag förtår att man kan tycka att typ 100.000 är mycke pengar, men för 10.000 är de ett renoverings objekt av en icke klassiker du får..

Du kanske skulle kolla igenom din ekonomi lite mer...
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Samlare har väl ett mer genuint intresse av hojar än du, å därav villigare att betala lite mer för ett intressant objekt..
Jag förtår att man kan tycka att typ 100.000 är mycke pengar, men för 10.000 är de ett renoverings objekt av en icke klassiker du får..

Du kanske skulle kolla igenom din ekonomi lite mer...
Jag tror att man ska hålla sig borta från hojar helt om man bara har en tammer på kontot.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tror att man ska hålla sig borta från hojar helt om man bara har en tammer på kontot.
Jag är säkert att han har mer, men är inte intresserad av att satsa större summor på hoj.. Dvs. Inte så stort intresse av hoj då..
Har man ett eller flera intressen så kan man lägga pengar på de..
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag är säkert att han har mer, men är inte intresserad av att satsa större summor på hoj.. Dvs. Inte så stort intresse av hoj då..
Har man ett eller flera intressen så kan man lägga pengar på de..
Se nedan
Jag har tyvärr varit för sent ute för att komma över klassiker som denna, och även hojar som SR400/500, XT/XL250/400 o d utan att behöva rensa bankkontot. Tiden när de kunde köpas för 8-10000kr är för länge sedan förbi. Nu är det bara samlare som har råd med dessa.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag uppfattar de att typ SR400/500 samt XT/XL 250/400 skulle tömma kontot, dvs. Där ligger dom ute för försäljnings priser från 25.000-50.000... Men han är bara villig å köpa för max 10.000... Me andra ord begreppet 1 Tammer..
Kan vara så. Oavsett så tycker jag Tammer ska köpa en hoj snart så vi slipper gnället.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jag är säkert att han har mer, men är inte intresserad av att satsa större summor på hoj.. Dvs. Inte så stort intresse av hoj då..
Har man ett eller flera intressen så kan man lägga pengar på de..
Lite så är det. I mitt fall blir det bara några turer till byn och runtomkring varje sommar, oftast mellan 20-30 mil totalt. Då känns det inte rimligt att betala mer än 10-15000kr för en hoj.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jag tror att man ska hålla sig borta från hojar helt om man bara har en tammer på kontot.
Det enda jag verkar ha råd med med dagens priser är en scooter. Funderar på en Baotian 125 e d, såna brukar man kunna hitta under 10000kr. Inte riktigt samma sak, men va fan...man slipper ju växla också har jag hört.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Lite så är det. I mitt fall blir det bara några turer till byn och runtomkring varje sommar, oftast mellan 20-30 mil totalt. Då känns det inte rimligt att betala mer än 10-15000kr för en hoj.
Om man bara har så litet behov så skulle jag satsa på en moppe istället...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top