Motorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Motorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.
Nej.Motorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.
Det är en väldig tur vi är olikaMotorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.
Shorts och tofflor blir det när jag börjar köra scooter, det verkar räcka då har jag sett. Tyvärr har scootrar blivit så dyra nu, vet inte om jag har råd.I +20 bör man hålla såpass hög fart att det kyler , då stuper din 250 stånka på det om du inte är outlaw och kör i badshorts och foppatofflor för det envisas en del med till första vurpan
![]()
Shorts och tofflor blir det när jag börjar köra scooter, det verkar räcka då har jag sett. Tyvärr har scootrar blivit så dyra nu, vet inte om jag har råd.
Framtidens SportHojare?Motorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.
SolHoj?Framtidens SportHojare?
Påminner om en tråd där en Kawa 900 behövde ersättas. Svaret blev en eltramphoj.
Fast den kostade förståss troligtvis mer än en Tammer!
För oss som älskar motorcyklar är det inte självplågeri att köra motorcykel, vi letar anledningar att ta motorcykeln!
I framtiden är SportHoj borta som namn.
En SportHoj är juh JeTTefARlig och blir lika fel att nämna som Spökgösta!
Kvar är SH, för oss som gillar när det är sol och 20+![]()
Elhoj som enbart laddas i solsken.SolHoj?
Jag hade en sån för ett par år sen, gav 2.500,- och körde till jobbet en gång. Den brummar på rätt bra, drar iväg starkt på oväntat låga varv och gick alldeles för fort för cykelbanorna. Avslappnad körning fast geometrin är skum, smalt styre och nära föraren. Man bara åker med liksom.Scooter i Uppsala
View attachment 472004
Rätt pris, rätt geografi, men tyvärr fel skick.
Annars gillar jag faktiskt utseendet på de här japanska scootrarna från 80-talet med sitt vulgära formspråk.
Låter precis som jag uppfattat den. Jag vet inte riktigt var och när jag skulle använda den, men villhöver-känslan är obeveklig.Jag hade en sån för ett par år sen, gav 2.500,- och körde till jobbet en gång. Den brummar på rätt bra, drar iväg starkt på oväntat låga varv och gick alldeles för fort för cykelbanorna. Avslappnad körning fast geometrin är skum, smalt styre och nära föraren. Man bara åker med liksom.
Jag hade en sån för ett par år sen, gav 2.500,- och körde till jobbet en gång. Den brummar på rätt bra, drar iväg starkt på oväntat låga varv och gick alldeles för fort för cykelbanorna. Avslappnad körning fast geometrin är skum, smalt styre och nära föraren. Man bara åker med liksom.
Rödmyra har jag också tittat på. De är skönt basic, inga blinkers eller annat trams. De har dock en toppfart på runt 65km/t om jag minns rätt, så det blir väl inga långturer direkt. Men vem orkar med mer än 30 minuter i sadeln i alla fall?Passar en Rödmyra in här? Hustrun kom med en annons på ett renoveringsobjekt och undrade om jag inte skulle ha den.![]()
Den färgsättning är snygg min dt80lc har exakt sammaView attachment 472098
Nu jävlar är det hoj av aset.
Behöver däck och bromsbelägg men funkar bra att köra.
Lite tvekan vid 5k rpm som nog inte ska vara där, men på det hela så går den fin-fint för något som kom i sopsäckar.![]()
Redan stoppad av Polisen en halvmeter utanför garaget....View attachment 472098
Nu jävlar är det hoj av aset.
Behöver däck och bromsbelägg men funkar bra att köra.
Lite tvekan vid 5k rpm som nog inte ska vara där, men på det hela så går den fin-fint för något som kom i sopsäckar.![]()
Japp. Rebell, även på gubbhoj!Redan stoppad av Polisen en halvmeter utanför garaget....
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |