Tammer
Gudomlig sporthojare
Och då behöver man en hoj för att åka till restaurangen, utedasset och kyrkogården.Behov mig hit och behov mig dit.
Det enda man måste är äta, skita och dö.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och då behöver man en hoj för att åka till restaurangen, utedasset och kyrkogården.Behov mig hit och behov mig dit.
Det enda man måste är äta, skita och dö.
Ok då förstår jag din definition. I så fall har ingen behov av något specifikt transportmedel.Behovet är en transport, i väldigt få fall är en motorcykel det bästa transportmedlet, men i några fall är det en motorcykel man väljer ändå.
Behovet är alltså inte motorcykeln i sig.
Du skulle kunna elcykla, sparkcykla eller ta din helikopter, men du VÄLJER att köra motorcykel.
Skulle det bli en kilometerskatt på tusen spänn per kilometer med motorcykel så är jag säker på att du skulle lösa transportBEHOVET på något annat sätt.
Fast det skulle fortfarande fungera att köra motorcykel, men du skulle inte göra det.
Nä nu djävlar är du någon förort fjant som tror att man endast åker hoj när solen lyser, VA?I Sverige funkar sällan MC som transportmedel. Det är fel klimat och för långa avstånd. På Mallorca eller i Kalifornien är det säkert helt ok, där kan man köra året om på tvåhjuling. I Sverige är det bara bil som duger från september till maj månad.

För avkoppling njutning smidighet framkomlighet äventyr o inte minst att den man bor ihop med blir mera nöjd när man kommer hem efter en tur.App app app:
Lo and behold:
View attachment 471987
Maslows behovstrappa.
Faktum är att de tre översta stegen går utmärkt att nå tillsammans med MC - där "självförverkligandet" kan ta sig olika uttryck beroende på ambitionsnivå.
# 8 minuterstider på Ringen.
# Vinna troféer på utställningar.
# Väcka 50% av innevånarna i en och samma by.
# Klara samma kurvserie åt båda håll utan att behöva göra omtag mitt inne i någon av böjarna.
Är det ingen här som funderar över varför ni kör motorcykel...?
Finns få fordon som slår bränsleförbrukningen på en 100-150cc. Jag hade en 110cc Lifan som drog 0,15 om jag piskade på. Då var det ändå en förgasarhoj. 7-8hk var iofs i klenaste laget men den gjorde typ 70 blås med skjuts.Med stigande energipriser så kanske det inte blir fyrhjulingar i tredje världen utan istället vi i västvärlden som tvingas börja åka tvåhjuligt igen.
Med stigande energipriser så kanske det inte blir fyrhjulingar i tredje världen utan istället vi i västvärlden som tvingas börja åka tvåhjuligt igen.
Motorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.Nä nu djävlar är du någon förort fjant som tror att man endast åker hoj när solen lyser, VA?
Vi e många som njuter av hojen året runt oavsett regn blåst - grader salt på vägen även lättare snöfall o slask går utmärkt att köra hoj i.. Är väll bara bortskämda brats med bockskägg o någon icke vatten beständig jävla axelväska i mocka som skall åka i sol o vindfritt på någon hemma byggd skithoj på 125-400cc med fel vända däck av sågad bakända.
Nä fy fan för att behöva ta bil djävulen när det finns motorcykel.
Blir så inihelvete upprörd??
Motorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.

Nej.Motorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.
Det är en väldig tur vi är olikaMotorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.
Shorts och tofflor blir det när jag börjar köra scooter, det verkar räcka då har jag sett. Tyvärr har scootrar blivit så dyra nu, vet inte om jag har råd.I +20 bör man hålla såpass hög fart att det kyler , då stuper din 250 stånka på det om du inte är outlaw och kör i badshorts och foppatofflor för det envisas en del med till första vurpan
![]()
Shorts och tofflor blir det när jag börjar köra scooter, det verkar räcka då har jag sett. Tyvärr har scootrar blivit så dyra nu, vet inte om jag har råd.

Framtidens SportHojare?Motorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.

SolHoj?Framtidens SportHojare?
Påminner om en tråd där en Kawa 900 behövde ersättas. Svaret blev en eltramphoj.
Fast den kostade förståss troligtvis mer än en Tammer!
För oss som älskar motorcyklar är det inte självplågeri att köra motorcykel, vi letar anledningar att ta motorcykeln!
I framtiden är SportHoj borta som namn.
En SportHoj är juh JeTTefARlig och blir lika fel att nämna som Spökgösta!
Kvar är SH, för oss som gillar när det är sol och 20+![]()
Elhoj som enbart laddas i solsken.SolHoj?

Jag hade en sån för ett par år sen, gav 2.500,- och körde till jobbet en gång. Den brummar på rätt bra, drar iväg starkt på oväntat låga varv och gick alldeles för fort för cykelbanorna. Avslappnad körning fast geometrin är skum, smalt styre och nära föraren. Man bara åker med liksom.Scooter i Uppsala
View attachment 472004
Rätt pris, rätt geografi, men tyvärr fel skick.
Annars gillar jag faktiskt utseendet på de här japanska scootrarna från 80-talet med sitt vulgära formspråk.
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |