Ft 500? Hade aldrig hört talas om förut. Ser ut att vara i fint skick iaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju aldrig gillat enstånkor av den anledningen att jag inte har brytt mig om offroad/adv segmentet, men på en landsvägshoj med 500cc, vad är fördelen mot en twin?
En kompis har i många år haft en Yamaha SRX och hon säger att den vibrerar skönt.Jag har ju aldrig gillat enstånkor av den anledningen att jag inte har brytt mig om offroad/adv segmentet, men på en landsvägshoj med 500cc, vad är fördelen mot en twin?
Är det bara enkelhet i tillverkning/pris, eller finns det dom som gillar att åka stånka på väg?
För mig har det alltid handlat om enkelheten. Min vinterhoj/firmahoj är en Honda 650 från -97. Superenkel och driftsäker på alla sätt. Samtidigt är det en stånka som vibrerar och jävlas, dålig effekt och hög soppaförbrukning. Jag tänkte att det är en perfekt hoj eftersom den är enkel att fixa och serva. Dock är det en Honda så det enda den vill ha är olja och filter.Jag har ju aldrig gillat enstånkor av den anledningen att jag inte har brytt mig om offroad/adv segmentet, men på en landsvägshoj med 500cc, vad är fördelen mot en twin?
Är det bara enkelhet i tillverkning/pris, eller finns det dom som gillar att åka stånka på väg?
Haha, ja, jag skulle ju gärna ha en 500cc radfyra som varvar som en geting på Ecstacy, även om det inte vore något effektmonster.Antagligen sista gången jag köpte en stånka. Ju fler cylindrar desto bättre.
Det är ju betydligt roligare. Jämför jag min stånka 650 mot min förra honda 600 i4 med 100+ hk så vet jag vilken som var roligast. Dessutom var det bekvämare med i4 och längre serviceintervall.Haha, ja, jag skulle ju gärna ha en 500cc radfyra som varvar som en geting på Ecstacy, även om det inte vore något effektmonster.
Jag tänkte det var något liknande som lockade med stånkorna
Jag har haft 2 st. Den floppade stenhårt vid lanseringen och det är sånt jag gillar?
Haha, ja, jag skulle ju gärna ha en 500cc radfyra som varvar som en geting på Ecstacy, även om det inte vore något effektmonster.
Jag tänkte det var något liknande som lockade med stånkorna
NäNu är den riktigt billig ?
XTZ660 -96 för 15'
Billigast på Blocket, men du har väl andra sidor du kollar på?
Tror det finns en hel tråd om denna hoj... Eller är det i början av denna tråd?
Nä men billigast på Blocket behöver ju inte vara billigt för det.. En Tammer är nog rätt prisbilldBilligast på Blocket, men du har väl andra sidor du kollar på?
Vad som är billigt varierar över tid.Nä men billigast på Blocket behöver ju inte vara billigt för det.. En Tammer är nog rätt prisbilld
Nu är den riktigt billig ?
XTZ660 -96 för 15'
Nu blev jag nyfiken då min SLR650 gått 5000 mil. Den går riktigt fint. Om du måste gissa, hur många mil tror du jag kan klämma ur den innan motorn behöver rivas? Spekulera fritt.Tror det är milen som skrämmer.
Somliga menar ju att stånkor aldrig når 10.000 mil, men det är ju fel.
LC4 sprängs vid 4.000 mil...
Jo så är det nog , mil är farligtTror det är milen som skrämmer.
Somliga menar ju att stånkor aldrig når 10.000 mil, men det är ju fel.
LC4 sprängs vid 4.000 mil...

Tror inte notrightrider är av den åsikten inte alls men folk i allmänhet är livrädda för hojar med mil påNu blev jag nyfiken då min SLR650 gått 5000 mil. Den går riktigt fint. Om du måste gissa, hur många mil tror du jag kan klämma ur den innan motorn behöver rivas? Spekulera fritt.
Ja den däringa Honda kvalitén känns mer o mer österikiskt?Tror inte notrightrider är av den åsikten inte alls men folk i allmänhet är livrädda för hojar med mil på
Rev faktiskt min trokänare en xr650r vid 1800 mil men inte för att det var ”dret” men det började plötsligt läcka mellan blockhalvorna så valen var inte många
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |