Gamla enstånkor

Kul med ett nytt längdmått! En Tammer är alltså runt 10 mil. :tungan
Ungefär det jag klarar i sadeln om jag trampar själv.
Mittpersonbästa med motoriserat är 12 Tammer i sadeln på en 60-tals SportHoj.
Den enda enstånka jag köpt hämtades under en Tammer bort. Den var gammal på riktigt, en Sloper från 1929.
Senast köptes en trestånka som hämtades 4 Tammer bort. Men det är ämnesflykt... :rodnar
 
Kul med ett nytt längdmått! En Tammer är alltså runt 10 mil. :tungan
Ungefär det jag klarar i sadeln om jag trampar själv.
Mittpersonbästa med motoriserat är 12 Tammer i sadeln på en 60-tals SportHoj.
Den enda enstånka jag köpt hämtades under en Tammer bort. Den var gammal på riktigt, en Sloper från 1929.
Senast köptes en trestånka som hämtades 4 Tammer bort. Men det är ämnesflykt... :rodnar
Är du säker på att det inte är en enhet som mäts i trapphus? :va
 
Kul med ett nytt längdmått! En Tammer är alltså runt 10 mil. :tungan
Ungefär det jag klarar i sadeln om jag trampar själv.
Mittpersonbästa med motoriserat är 12 Tammer i sadeln på en 60-tals SportHoj.
Den enda enstånka jag köpt hämtades under en Tammer bort. Den var gammal på riktigt, en Sloper från 1929.
Senast köptes en trestånka som hämtades 4 Tammer bort. Men det är ämnesflykt... :rodnar

Jag måste alltså köra 2-3 Tammer bara för att besikta en hoj?

Tror vi har lite olika uppfattningar om vad som är långa avstånd. I lördags åkte vi 56 mil över kvällen för att kolla en bilutställning i Uleåborg, givetvis i lyx bilen med V8:a, min 1960 Cadillac.

För att återgå till ämnet enstånkor fanns där även en enstånka där, en 1962 Norton Manx. Nåt pris vet jag en men troligtvis framstår min överprisade KLR som rent billig mot Manxen?
 
Last edited:
Kul med ett nytt längdmått! En Tammer är alltså runt 10 mil. :tungan
Ungefär det jag klarar i sadeln om jag trampar själv.
Mittpersonbästa med motoriserat är 12 Tammer i sadeln på en 60-tals SportHoj.
Den enda enstånka jag köpt hämtades under en Tammer bort. Den var gammal på riktigt, en Sloper från 1929.
Senast köptes en trestånka som hämtades 4 Tammer bort. Men det är ämnesflykt... :rodnar


Jag har ju 6-7 Tammer till närmsta grannen, eftersom utgångspunkten utgår från Tammers brevlåda.
 
Min drömhus att köpa ny. Vilket aldrig kommer att gå i Sverige.

 
Kul med ett nytt längdmått! En Tammer är alltså runt 10 mil. :tungan
Ungefär det jag klarar i sadeln om jag trampar själv.
Mittpersonbästa med motoriserat är 12 Tammer i sadeln på en 60-tals SportHoj.
Den enda enstånka jag köpt hämtades under en Tammer bort. Den var gammal på riktigt, en Sloper från 1929.
Senast köptes en trestånka som hämtades 4 Tammer bort. Men det är ämnesflykt... :rodnar
Kul att man fått ge namn åt en ny måttenhet! Av praktiska skäl kan dock en "Tammer" inte både vara ett längdmått och en ekonomisk term, det skulle kunna ge upphov till missförstånd.
 
Crosshoj(?) + Kiruna + dyr + ful + ....=
"Finn fem fel".

1) Det är ingen crosshoj, det har knappt ens varit någon enduro och med dagens mått är den definitivt inget annat än en offroad.
2.) En LV-reggad XR600 i det skicket till det priset på våren är inte dyrt
3.) Den är inte ful
4.) Vad som är rätt inom "...." vet jag inte riktigt.

Men femte felet hittar jag inte för att den står i Kiruna har du faktiskt helt rätt i.
 
1) Det är ingen crosshoj, det har knappt ens varit någon enduro och med dagens mått är den definitivt inget annat än en offroad.
2.) En LV-reggad XR600 i det skicket till det priset på våren är inte dyrt
3.) Den är inte ful
4.) Vad som är rätt inom "...." vet jag inte riktigt.

Men femte felet hittar jag inte för att den står i Kiruna har du faktiskt helt rätt i.
Jag kan ha fel, men att en hoj är lv-reggad innebär att den är avsedd för tävlingsbruk och endast får köras på allmänna vägar till och från tävling. Inte samma sak som en offroadhoj.
 
Jag kan ha fel, men att en hoj är lv-reggad innebär att den är avsedd för tävlingsbruk och endast får köras på allmänna vägar till och från tävling. Inte samma sak som en offroadhoj.
LV står för landsvägsregad, du tänker på E-regad där du måste ha Licens för att för köra kortaste sträckan till banan och eventuella transportsträckor
 
1) Det är ingen crosshoj, det har knappt ens varit någon enduro och med dagens mått är den definitivt inget annat än en offroad.
2.) En LV-reggad XR600 i det skicket till det priset på våren är inte dyrt
3.) Den är inte ful
4.) Vad som är rätt inom "...." vet jag inte riktigt.

Men femte felet hittar jag inte för att den står i Kiruna har du faktiskt helt rätt i.
Ett rätt av fem är nog ändå ett steg framåt!
 
Back
Top