Gamla enstånkor

Kul med ett nytt längdmått! En Tammer är alltså runt 10 mil. :tungan
Ungefär det jag klarar i sadeln om jag trampar själv.
Mittpersonbästa med motoriserat är 12 Tammer i sadeln på en 60-tals SportHoj.
Den enda enstånka jag köpt hämtades under en Tammer bort. Den var gammal på riktigt, en Sloper från 1929.
Senast köptes en trestånka som hämtades 4 Tammer bort. Men det är ämnesflykt... :rodnar

Jag har ju 6-7 Tammer till närmsta grannen, eftersom utgångspunkten utgår från Tammers brevlåda.

Min drömhus att köpa ny. Vilket aldrig kommer att gå i Sverige.

Kul med ett nytt längdmått! En Tammer är alltså runt 10 mil. :tungan
Ungefär det jag klarar i sadeln om jag trampar själv.
Mittpersonbästa med motoriserat är 12 Tammer i sadeln på en 60-tals SportHoj.
Den enda enstånka jag köpt hämtades under en Tammer bort. Den var gammal på riktigt, en Sloper från 1929.
Senast köptes en trestånka som hämtades 4 Tammer bort. Men det är ämnesflykt... :rodnar
Kul att man fått ge namn åt en ny måttenhet! Av praktiska skäl kan dock en "Tammer" inte både vara ett längdmått och en ekonomisk term, det skulle kunna ge upphov till missförstånd.

Crosshoj(?) + Kiruna + dyr + ful + ....=
"Finn fem fel".

1) Det är ingen crosshoj, det har knappt ens varit någon enduro och med dagens mått är den definitivt inget annat än en offroad.
2.) En LV-reggad XR600 i det skicket till det priset på våren är inte dyrt
3.) Den är inte ful
4.) Vad som är rätt inom "...." vet jag inte riktigt.

Men femte felet hittar jag inte för att den står i Kiruna har du faktiskt helt rätt i.

1) Det är ingen crosshoj, det har knappt ens varit någon enduro och med dagens mått är den definitivt inget annat än en offroad.
3.) Den är inte ful

Men femte felet hittar jag inte för att den står i Kiruna har du faktiskt helt rätt i.
Jag kan ha fel, men att en hoj är lv-reggad innebär att den är avsedd för tävlingsbruk och endast får köras på allmänna vägar till och från tävling. Inte samma sak som en offroadhoj.

Jag kan ha fel, men att en hoj är lv-reggad innebär att den är avsedd för tävlingsbruk och endast får köras på allmänna vägar till och från tävling. Inte samma sak som en offroadhoj.
LV står för landsvägsregad, du tänker på E-regad där du måste ha Licens för att för köra kortaste sträckan till banan och eventuella transportsträckor

3.) Den är inte ful

Ett rätt av fem är nog ändå ett steg framåt!

Kul att man fått ge namn åt en ny måttenhet! Av praktiska skäl kan dock en "Tammer" inte både vara ett längdmått och en ekonomisk term, det skulle kunna ge upphov till missförstånd.
Den kan ju kosta 4 Tammer och vara 5 Tammer bort, då blir ju totalen 4x5=20 Tammer och vi vet ju alla att gränsen går vid 1x1 Tammer

"kawas prisade brunkare" ???

Behöver ställa ventilerna och pris 23000 kr? Lite optimistiskt även om det är vår?

Han får det där med att "byta shims" att låta så enkelt.

Men, jag tror han fått något om kickfoten:
Att göra: Byta shims (hojen startar kanon när den är varm, lite svårare kall)

Om den stackars hojen står på nollspel så borde det varit tvärt om.

Den där modellen är ovanlig nu. Känsliga på olja.

Han får det där med att "byta shims" att låta så enkelt.

Men, jag tror han fått något om kickfoten:

Om den stackars hojen står på nollspel så borde det varit tvärt om.

Den där modellen är ovanlig nu. Känsliga på olja.
Det är ju en ris hög som inte är komplett spraylackad svart o därmed högst moppefucko skött. Normalt pris är en Tammer.

Kommer nog kosta 1-2 Tammer att få den i bra skick.
När jag får skatteåterbäringen kommer en "Tammer" att innebära ett högre belopp än tidigare. Då kan jag betala säkert 7-8000kr för en bra, nybesiktigad hoj. Åtminstone om jag får den hemkörd, fulltankad och med ny luft i däcken.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda