Gamla enstånkor

Även jag är intresserad av småkubikare (250) offroad och enduro hojar. Har köpt 6 st dom senaste tre åren, tre stycken har sålts vidare.
 
Vill också ha! Med då jag köpte KLXen i höstas får jag inte (för mig själv).

Aa du begränsar dig själv precis som jagjag har sålt av flera hojar nu sista året. Känner att i nya kåken med det nya garaget som visserligen är jäävligt stort så har jag ändå 3 garage utspridda med massa hojar som är lite halvfärdiga eller stått länge. Och vill börja om på ny kula med nya hojar. Sen att jag kommer flytta ut i skogen och har grusväg gör att vill ha en till böshoj
 
Aa du begränsar dig själv precis som jagjag har sålt av flera hojar nu sista året. Känner att i nya kåken med det nya garaget som visserligen är jäävligt stort så har jag ändå 3 garage utspridda med massa hojar som är lite halvfärdiga eller stått länge. Och vill börja om på ny kula med nya hojar. Sen att jag kommer flytta ut i skogen och har grusväg gör att vill ha en till böshoj
Är tvungen att begränsa. Bor i lägenhet, och har inget garage.
 
Gillar inte stuket riktigt, det där med sadeln som klättrar upp på tanken. För modernt. 26000kr för grusbus, är det värt det? Har man redan allt annat och saknar just detta så...
Du gjorde nog rätt som satsade på huset.
Sadeln kanske man kan ändra. Sen såg ju backspeglarna trista ut...
Säljs i Helsingborg. Åtta timmar ner, övernattning och åtta timmar hem. Efter att först bytt däck på släpet.
2000 spänn i soppa och en dryg 1000-lapp för övernattning. Det kan ju också vara ett argument.
 
Även jag är intresserad av småkubikare (250) offroad och enduro hojar. Har köpt 6 st dom senaste tre åren, tre stycken har sålts vidare.

Jag letar också efter småkubiksoffroad, en stor mark i Södermanland med nån kilometer till bastun som jag inte äger men vistas på i emellanåt kräver en lättkickad hoj ( badtofflor ) och de senaste fyra åren har jag köpt säkert 5-6 hojar för att ha där, men storkubik är svårkickad och de mindre hojarna har visat sig vara värda så mycket mer än jag gav så alla try-outs har sålts. Och nu de senaste 2 åren så finns det plötsligt inget att köpa. Miss i planeringen
Det är nog fler än jag som är intresserade av dessa hojar, och kan nog förklara varför de inte längre finns på markanden till vettiga priser. Helt plötsligt har det blivit "inne" att köra gamla offroad 250cc.
Här kan du fundera på detta:
Detta är en gammal hederlig enstånka. En av de äldsta japanska och jävligt hederlig. Den har varken bromsar, fjädring eller effekt som t ex KLX eller TT600. Dessutom bara 6 volt. Inget för novemberkåsan.
Jag vet inte vad folk i tråden är ut efter. Kanske bara gillar enstånkor i största allmänhet plus att de gillar att tipsa om de som dyker upp på blocket.
XT500 har bara en gammal hederlig förgasare. XT400/550 mfl hade någon tjurig dubbelförgasare med en kort förböjd(?) soppaslang emellan som numera torkat och viker sig och stryper flödet om man försöker byta.
Tanken var högre gashastighet med en mindre port på låga varv och en andra port som öppnar vid högre varv.

Är du ens spekulant på någon motorcykel?
 
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda 250 XR https://www.blocket.se/annons/goteborg/honda_250_xr/99506788

Men den här ligger fortfarande kvar. Det verkar vara svårare om det saknas elstart
Själv tappar jag intresset om det står ett telefonnummer och bara "ring för mer information". Man anar problem, varför skriver man inte ut om hojen "går bra", vad som är gjort, körsträcka, om den är besiktigad, eventuella defekter, hur är däcken och annat.
 
Sorry att jag säger det, men du har en återkommande förmåga att klä dina personliga åsikter i en kappa som inte passar verkligheten. Får jag gissa att du inte gillar, säg Monkeybike, och för ditt liv inte kan förstå varför någon betalar förtio tusen för ”en jättegammal barnmotorcykel”

Det där är jävligt mycket samlarobjekt och nästan, bara nästan på gränsen till billigt..
Här har vi ett riktigt samlarobjekt för den som gilla udda hojar. Kreidler ser man inte varje dag, denna måste ju vara oemotståndlig för samlare.
"En fin original tyskimporterad Kreidler i nyskick som gått 144 mil. Troligtvis den enda i Sverige."
 
Här har vi ett riktigt samlarobjekt för den som gilla udda hojar. Kreidler ser man inte varje dag, denna måste ju vara oemotståndlig för samlare.
"En fin original tyskimporterad Kreidler i nyskick som gått 144 mil. Troligtvis den enda i Sverige."


Ja, men säljaren ljuger.

Det är en Kina-hoj, och motorn är inte Suzuki utan en Qingqi som byggs på licens från Suzuki.

Effekten anges till "11" lite här och där, men det är inte de maximala 11kW utan 11hp.
...på sin höjd.

Det är en tramshoj, och en skymf av Kreidlernamnet.

Bort!
 
Själv tappar jag intresset om det står ett telefonnummer och bara "ring för mer information". Man anar problem, varför skriver man inte ut om hojen "går bra", vad som är gjort, körsträcka, om den är besiktigad, eventuella defekter, hur är däcken och annat.
Jag anar snarare någon som är urless på att få meddelanden med frågor vars svar redan finns i annonsen. Som jag.

Vill du läsa ”går bra i motor och låda” ?
 
Dessutom är det en Finsk moped, en ”Monkeybike” anpassad till Finska mopedregler och inte i närheten av samma samlarvärde som en äkta. Alltid lurar det nån, men tyvärr saknas en rejäl chunk av värdet, ungefär hälften skulle jag säga

Den har jag hört förr. Kan du förklara varför de finska är mindre värda? Den här är ju dessutom halvautomat som de flesta icke finska är.
Och jag förstår inte ens varför en med koppling skulle vara mindre värd heller egentligen.
Ok, att den finska saknar det fällbara styret men nåt annat ser jag inte.

Det är ju inte några kinesmoppar som såldes i Finland utan det är ju Honda-moppar så jag har svårt se logiken.
 
Den har jag hört förr. Kan du förklara varför de finska är mindre värda? Den här är ju dessutom halvautomat som de flesta icke finska är.
Och jag förstår inte ens varför en med koppling skulle vara mindre värd heller egentligen.
Ok, att den finska saknar det fällbara styret men nåt annat ser jag inte.

Det är ju inte några kinesmoppar som såldes i Finland utan det är ju Honda-moppar så jag har svårt se logiken.
Jag har egentligen inget bra svar, den bantades till finska 60 kg regler, som du skriver rök styret, även batteriet och kanske mer, minns inte. Men redan för 20 år sen var de finska betydligt billigare. Det är en svarte Petter och degar man förti lax för finnmoppen är man rökt, iaf tills man lyckas lura nästa

Precis som Suzuki GSXR50, som såldes som Tuntori-Suzuki, med 2-takt ist för 4-takt. Jag har haft bägge varianterna och finnmodellen blir ju liksom aldrig samma samlarhoj på det viset
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top