Gamla enstånkor

Har vi tagit upp Yamaha AG200? Om inte så är den här, en specialisthoj för proffs ute på landsbyggden. Ungefär som Yamaha TW200, fast liksom mer praktisk.

Stort och brett säte för långa arbetsdagar, skön sittställning, stora skärmar mot lera och stänk (kolla mudflapsen!), och så helt inkapslat drev & kedja.

Jag måste provköra en.

View attachment 464180
Cool hoj men såldes den ens i Europa?
 
Om DR750, vad innebär det abstrakta uttrycket "... men behöver lite kärlek"? Är det en buckla i tanken? Glappande elsystem? Läckande motor? Spricka i ramen? Eftersom säljaren uppenbarligen vet om att hojen "behöver kärlek", så behöver han specificera det lite bättre för mig, innan hojen kör ihjäl mig.

Om Yamaha AG200, den verkar använda samma motor som TW200, eller mycket snarlik, fast AGn är mer praktisk med gigantiskt bakrack och även ett litet framrack. Och nej den såldes alltså inte här, utan endast ".. only available in select markets, including Africa, Australia, Latin America and New Zealand". Verkligen synd. Jag kan se samerna rulla över myrarna i midnattssolen om sommaren, istället för skooter kör dom antingen TW200 eller AG200 och vallar sina renar med. Eller vad det nu är dom gör där uppe.
 
Om DR750, vad innebär det abstrakta uttrycket "... men behöver lite kärlek"? Är det en buckla i tanken? Glappande elsystem? Läckande motor? Spricka i ramen? Eftersom säljaren uppenbarligen vet om att hojen "behöver kärlek", så behöver han specificera det lite bättre för mig, innan hojen kör ihjäl mig.


Förgasarrenovering. Alltid.
 
Apropå stånkor som inte tagits in så vill jag ha en sån här

Ont om 2-takts offroad över huvud taget som sålts i Sverige. Om man inte räknar KTM enduros som offroad. Den där DTn skulle jag också vilja ha.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Ont om 2-takts offroad över huvud taget som sålts i Sverige. Om man inte räknar KTM enduros som offroad. Den där DTn skulle jag också vilja ha.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Ja DT 250 från sent 70-tal är lite för gammalt för mig.
I övrigt kommer jag bara på KDX 200 (vill minnas den togs in till Sverige)
Upplys mig gärna om det fanns fler

Edit: 125or finns det ju mängder av men gissar du inte menar dom
 
Ja DT 250 från sent 70-tal är lite för gammalt för mig.
I övrigt kommer jag bara på KDX 200 (vill minnas den togs in till Sverige)
Upplys mig gärna om det fanns fler

Edit: 125or finns det ju mängder av men gissar du inte menar dom

Yamaha WR 200 såldes 90-92 , ups-gaffel bl a och några av dem var LV-reg. KDX var Kawas svar , kom även i en 220 version.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Yamaha WR 200 såldes 90-92 , ups-gaffel bl a och några av dem var LV-reg. KDX var Kawas svar , kom även i en 220 version.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Ja, som KDX200 men ännu längre bort från rejshoj än vad KDX var och felet med KDX var ju att den var för lite rejshoj.
Så ja WR200 var ju mer offroad än vad KDX var, KDX var väl varken offroad eller enduro.

Jag minns KDX väldig väl när den kom och min handlare hade hemma en demohoj tillfälligt som jag fick provköra med stora förväntningar. Man hade ju läst i tidningarna att det var den optimala endurohojen som alla var snabbare med och efter testerna i Bike var man ju i startgroparna att köpa en KDX200.

Tills man rullade ut på endurobanan med den och insåg att den var både för tung och för trött.
 
Back
Top