Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Förra XT 500:an fick sänka från 50 till 40.000 innan den försvann. Hur lyder prognosen för denna?
-Jag tror så här, först står dom och samlar damm mitt i garaget. Sen samlar dom damm lite vid sidan i garaget och till sist samlar dom damm längst in i hörnet av garaget och där blir dom stående nåt år innan dom hamnar på blocketSamma undrar jag om alla gamla mopeder på Tradera som det priskrigas om. Det ligger alltid ute en 5-6 Zündapp KS 50 för uppåt 100.000, och Puch Florida och Dakota för 35-40.000. Var blir de av?
(gäller nog både gamla hojar och moppar) Men som Ulvhamne sa så ser man ibland ett gäng gamla moppar på ute på den årliga träffen.Trött typ som inte byter toppackning och tycker att hans XT ska vara dyrast i Sverige ( Europa? Världen?) Kan lika gärna ha skev topp liksom.
Är det inte bara så att hunden har grävt ner manualen? Att lämna in hojen och få en offert på 8,000 spänn är kanske inte så kul.Undrar vad det är för hund begraven här?
Kan ju faktiskt vara så också. Att ägaren bara tröttnat. Och att den faktiskt är ett fynd. Jag sålde ju min TTR för 9000, med färskt rent besiktningspapper. Fast den behövde ändå en hel del kärlek, som jag inte orkade ge den...Är det inte bara så att hunden har grävt ner manualen? Att lämna in hojen och få en offert på 8,000 spänn är kanske inte så kul.
Säker på att den inte tillverkades i Suzukis stora motorcykelfabrik i Trollhättan...?Jag kan nog bekräftas hans gissning om att den inte tillverkades i Sverige

Den var fet..Jag ser framför mig Ibiza, solbränna, EuroDisco med Scooter sjungandes Hyper..Hyper och snubbar med långt vågigt hår körandes runt på dessa hojar ute på stan..
Kawasaki KLR 650 säljes i Karlskrona - Blocket
View attachment 459625

App, app.-Jag tror så här, först står dom och samlar damm mitt i garaget. Sen samlar dom damm lite vid sidan i garaget och till sist samlar dom damm längst in i hörnet av garaget och där blir dom stående nåt år innan dom hamnar på blocket(gäller nog både gamla hojar och moppar) Men som Ulvhamne sa så ser man ibland ett gäng gamla moppar på ute på den årliga träffen.

Mätarna på de där och årgången efter slutar vid 9999 mil så den kan ha gått några varv till.![]()
Honda XLV 600 Transalp säljes i Karlstad - Blocket
11000 kr - Offroad - Karlstad - Säljer min trotjänare. I gott skick. 13000 mil.www.blocket.se
Billig Transalp, men rätt ful årgång och färg tycker jag
Min gamla XT660 gick nästan 9000 mil utan några motorproblem. Och sen sprack ramen på 3 ställen. Så motorn behöver inte vara den svaga länken.En grej jag undrar över, vid köp av motorcykel och "hur långt den gått", förutsatt att motorn ser bra ut och hörs bra, vilka problem letar man efter?
För att normalt slitage sker ju i lager, gummin, packningar, och rörliga delar. Hur och var i motorn pajar den först? Alltså VAD kan paja i en motorcykel som gått superlångt? Förutsatt att man tagit bra hand om allt annat på den.
En grej jag undrar över, vid köp av motorcykel och "hur långt den gått", förutsatt att motorn ser bra ut och hörs bra, vilka problem letar man efter?
För att normalt slitage sker ju i lager, gummin, packningar, och rörliga delar. Hur och var i motorn pajar den först? Alltså VAD kan paja i en motorcykel som gått superlångt? Förutsatt att man tagit bra hand om allt annat på den.
Så vansinnig färgsättning att den blir cool, tror jag. Eller jo, jag är SÄKER. Den borde ställas ut på Modern Museum Of Art. Tema: A Century of tasteless, from fool to cool.Jag ser framför mig Ibiza, solbränna, EuroDisco med Scooter sjungandes Hyper..Hyper och snubbar med långt vågigt hår körandes runt på dessa hojar ute på stan..
Kawasaki KLR 650 säljes i Karlskrona - Blocket
View attachment 459625
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!