Gamla enstånkor

Testade min enstånka igår. Premiär för säsongen. Man blir lätt överaskad varje premiär av motorbromsen som sitter där. Avslag på gasen och man far nästan fram över styret på ettan ;-) En lätt nerdrevad F650 GS Dakar.

Hojarna är faktiskt rätt charmiga!! Även om den är vattenkyld......

Som skrevs tidigare i tråden så blev den här såld redan efter någon dag! Fascinerande. Tyckte min XT660 R från 2007 för 29500 kr var lite smådyr i somras, men tydligen var det inte så. Marknaden för stånkor verkar fortsatt het.

1616101522767.png

TT600 för 9.000:- i Surahammar
Ringde på den precis. Den är Enduroreggad och lagad med kemisk metall vid framdrevet. Tappade intresset när jag hörde att den var E reggad.

Ringde på den precis. Den är Enduroreggad och lagad med kemisk metall vid framdrevet. Tappade intresset när jag hörde att den var E reggad.
Nu är annonsen ändrad, nu har han skrivit att den är E reggad och sänkt priset.

Någon försökte sno min supersletna SLR650 i helgen. Griskuk i tändningslåset så det är halvt borta. Tydligen hårdvaluta i dessa omoderna skithojar. ☺️

Nytt tändningslås säljs inte längre så de får bli en hemlig brytare och extra lås runt hjulen. ?

Alla dessa offroadhojar som är så heta på blocket, var blir dom av ? Det enda man ser är ju gamla gubbar på sina kråmade slädar (som tror att dom är coolast i stan) Eftersom det säljs så många olika hojar borde det vara mer mångfald på vägen..? Jag kanske är på fel ställe ? :glömdet

Alla dessa offroadhojar som är så heta på blocket, var blir dom av ? Det enda man ser är ju gamla gubbar på sina kråmade slädar (som tror att dom är coolast i stan) Eftersom det säljs så många olika hojar borde det vara mer mångfald på vägen..? Jag kanske är på fel ställe ? :glömdet
Det undrar jag varje sommar, kanske är drömmarna om ett garageprojekt starkare än önskan om mc körning

Förhoppningsvis nöter dom grus o undviker asfalt så gott det går , nabbdäck suger på asfalt så helst vill jag bara korsa såna vägar med riktiga grusdäck

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon