Gamla enstånkor

Jag har en gammal Tenere som jag kan tänka mig byta mot en bostadsrätt i innerstan annars...
Tänkte om du inte vill casha upp för en hoj liksom. Byte är ju smidigare så sett.
Fast då får det vara minst en 2:a innaför tullarna, annars får det vara :nicka
Dessvärre bor jag i en förort, och värdet på en sån lägenhet räcker inte långt om man vill byta till en halvgammal offroad.:lol
 
Den hade jag gärna lagt beslag på om den funnits nästgårds.
Vad ser du hos den? Lite sliten, rost/korrosion bitvis, 5500 mil (Är det mycket = renoveringsbehov på en Honda-stånka? Eller helt ok för en Dominator?)
Var det priset som drog ditt intresse??
 
Vad ser du hos den? Lite sliten, rost/korrosion bitvis, 5500 mil (Är det mycket = renoveringsbehov på en Honda-stånka? Eller helt ok för en Dominator?)
Var det priset som drog ditt intresse??

Hade jag plats i garaget skulle jag också kunna tänka mig den. Den har både kick och låååååång sadel vilket är ovanligt idag. Som pendlarhoj i sämre väder skulle den dessutom vara trevligare än en fin SportHoj! :tummenupp

Buy a Honda Dominator as a winter hack or commuter you won’t go wrong
 
Vill ha en samling gamla enstånkor i lager när zoombie-apocalypsen kommer. Men inte betala så mycket för dom :). Min XT600 har gått över 6000 mil, och funkar hur bra som helst.

6000 redan!? Det var ju inte länge sen du köpte den, hur långt hade den gått då?


Fö vad det gäller priser på stånkor så tror jag att vi i Sverige länge varit förskonade mot kostnadsläget i Tyskland. Det kanske är först nu som bruks-Svenne insett att en luftkyld 1-cyl offroadhoj är det mest slitstarka man kan äga och då drar upp priserna?
 
6000 redan!? Det var ju inte länge sen du köpte den, hur långt hade den gått då?
Typ, 4200 kanske. Minns inte riktigt. Men förutom grusbus har den även gått en del långrundor. Norge och annat, så milen rullar på.
 
Jag har i skrivande stund 14 motorcyklar inkl 2st PW50. Alla antingen offroad, enduro eller mx. Den äldsta från 83, den nyaste från 2018. Flest från 90-talet. Under senaste åren har jag köpt fler än jag sålt av, men dom jag sålt av har jag fått bra betalt för och har oftast försvunnit på en dag. Endast en har varit svårsåld, men den fick jag sålt idag (handpenning lagd iaf). Den var dock högt prissatt. För högt, men det gick..

Det börjar dock bli få kvar nu för tiden, av alla sorter. Antingen är dom restaurerade (så som jag ofta gör med mina) och säljes för dyra pengar till samlare eller entusiaster, eller så är det vrak där halva hojen saknas och det kommer ta år att få ihop alla delar - om det ens någonsin går.

Folk gillar enkelheten, utseende och användbarheten. Speciellt hojar från tidigt 90 gör att telefonen går varm, iaf hos mig.

Man skulle köpt på sig fina fullt fungerande men lite småslitna hojar från 90-talet när man var yngre. Minns när jag som 12-åring 2000 köpte en KX125 1993 för 2500, och det enda felet var spucken trottel så att tomgången inte funkade. En ny trottel senare så gick den som en dröm. Den står fortfarande kvar i garaget, 100% restaurerad.

I like.
 
Undrar om det kanske börjat exporteras en del reggade hojar också nu? Crosshojar har ju exporterats från Sverige några år nu men där behöver ju ingen bry sig om papper och registrering
 
Undrar om det kanske börjat exporteras en del reggade hojar också nu? Crosshojar har ju exporterats från Sverige några år nu men där behöver ju ingen bry sig om papper och registrering
Jag sålde en enduroreggad CRF450 som en Litauer tog med sig hem tillsammans med några typ Maruder och Virago, han hade örnkoll på exportpapper så det blev inget strul för mig alls. Lyckligtvis?
 
Undrar om det kanske börjat exporteras en del reggade hojar också nu? Crosshojar har ju exporterats från Sverige några år nu men där behöver ju ingen bry sig om papper och registrering
Nere i hamnen i Ystad rullar de flesta hojar iväg utan att någon bryr sig om papper eller registrering. De flesta välpackade i skåpbilar eller lastbilar tillsammans med åkgräsklippare och dylikt.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top