hannuse
När resan är målet
Gissar att han fyller jämt.FYND!!
XTZ 660 Tenere för 3000 SEK
Yamaha XTZ 660 säljes i Söderhamn - Blocket
För den summan kan jag själv tänka mig en extra.... Men tyvärr är jag på andra sidan landet just nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gissar att han fyller jämt.FYND!!
För den summan kan jag själv tänka mig en extra.... Men tyvärr är jag på andra sidan landet just nu.
Varför säljer nån en hoj för åtminstone 15-20.000kr mindre än den är värd?FYND!!
Eller så var den ett riktigt bra fynd för den är redan bortaGissar att han fyller jämt.
Verkar ha nummerplåt iaf.
Egentligen borde den ju kosta 25-30000kr, för ett par år sedan gick såna här för 15.000kr. Den ser i o f s väldigt fin ut för att vara en gammal offroad, kanske kan den locka "samlare". Som är villiga att betala mer.Såg igår att den här snubben också gjorde en ganska rejäl putsning:
Ska man enbart se till bruksvärdet så borde den egentligen vara värd mindre än vanliga offroader, pga brist på både fjädring och effekt. Men så kom ju veteranvärdet...Egentligen borde den ju kosta 25-30000kr, för ett par år sedan gick såna här för 15.000kr. Den ser i o f s väldigt fin ut för att vara en gammal offroad, kanske kan den locka "samlare". Som är villiga att betala mer.

Hade man kunnat förutse den prisökning som tog fart "corona-året" 2020 så skulle man köpt på sig lite gamla offroadhojar tidigare. Nu verkar priserna närmast ha tredubblats på två år och har hamnat på en nivå som inte längre känns motiverat att betala.Ska man enbart se till bruksvärdet så borde den egentligen vara värd mindre än vanliga offroader, pga brist på både fjädring och effekt. Men så kom ju veteranvärdet...
2014 hade jag flyt som fick loss min för bara 10.000. Komplett men i småsunkigt bruksskick. Något år och 15 papp senare är det en helt annan hoj - helnöjd!![]()
Flera av oss har haft sina hojar med här på SH. Antigen i denna tråd eller i den stora Blocket tråden (där det nog häcklas lite mera)Ser att ni har sett min XT som jag sålde. En vit för 25. Jag tänkte lägga ut den för 25 från början, men bättre att lägga ut den för 30 sen sänka så drar det mer blickar.
Det är väldigt många som tittar, på knappt en vecka så hade jag över två tusen visningar på den där.
Fick förövrigt 25 och det var en mycket bra cykel!
Jag har en gammal Tenere som jag kan tänka mig byta mot en bostadsrätt i innerstan annars...Hade man kunnat förutse den prisökning som tog fart "corona-året" 2020 så skulle man köpt på sig lite gamla offroadhojar tidigare. Nu verkar priserna närmast ha tredubblats på två år och har hamnat på en nivå som inte längre känns motiverat att betala.

Jag skulle inte köpa någon av dem. Den första skulle jag kunna tänka mig att ge hälften för och den andra kanske halva summan...En sak att klura på. Skulle ni köpa en 30 år gammal xt600 eller liknande för 30k eller en splitterny honda crf300L för 65k? En fundering jag är lite inne på.
Jag skulle inte köpa någon av dem. Den första skulle jag kunna tänka mig att ge hälften för och den andra kanske halva summan...
Om ”uncork-kitet” som Hånda tagit fram till storebrodern 450L även går att köpa till 300L så blir den plötsligt väldigt intressant.En sak att klura på. Skulle ni köpa en 30 år gammal xt600 eller liknande för 30k eller en splitterny honda crf300L för 65k? En fundering jag är lite inne på.
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!