Gamla enstånkor

Sålde 690r:en men Hondan fick bli kvar , hade mycket krångel med -10:an jag hade bla kamkedjebrott så jag var trött på den .
är i hojletandet just nu faktiskt då jag vill ha en med elstart också så det lutar mellan gasgas es700 eller Husqvarna norden efter prisdumpen , Hondan går bara grus/Stig/spår så den är lite för hardcore åt det hållet så grus enbart för den ?
Ajdå, synd med problemen, vettiga hojar annars. Gasgas 700 har jag inte sett tidigare, väldigt lik 690/701, samma ram, samma motor, samma allt. Är det någon skillnad förutom färgen?

Mer OT, men när det gäller försäkring: är inte Bilsport & MC billigast i alla lägen? Har bara haft dem de senaste 10 åren.

Ajdå, synd med problemen, vettiga hojar annars. Gasgas 700 har jag inte sett tidigare, väldigt lik 690/701, samma ram, samma motor, samma allt. Är det någon skillnad förutom färgen?
Lägre pris och röd färg ?var väl ett måndagsex jag fått men tröttnade på allt ett tag, kliade i fingrarna i vintras när dom sålde ut 22:eek:rna för under 100” är ju ingen märkbar skillnad i övrigt. Encylindriga är inte kul på landsvägs så det talar för en norden men en stånka är ju mer hardcore grushoj alla gånger
Mer OT, men när det gäller försäkring: är inte Bilsport & MC billigast i alla lägen? Har bara haft dem de senaste 10 åren.
var nog säkert 10 år sen jag hade nåt hos dom men har dom varit billigast för dig så är det väl bra ?

Lägre pris och röd färg ?var väl ett måndagsex jag fått men tröttnade på allt ett tag, kliade i fingrarna i vintras när dom sålde ut 22:eek:rna för under 100” är ju ingen märkbar skillnad i övrigt. Encylindriga är inte kul på landsvägs så det talar för en norden men en stånka är ju mer hardcore grushoj alla gånger

var nog säkert 10 år sen jag hade nåt hos dom men har dom varit billigast för dig så är det väl bra ?
Under 100k för en ny -22 är rätt bra, med tanke på att 7-10 år gamla 690, med 1000mil ligger ute för ~70k på blocket. Ingen idé att köpa begagnat med dessa priser.

Dom här har haft en stabil värdeökning sedan modellen lades ner.
Kanske inte direkt en ”gammal enstånka”, men den finns inte längre att köpa som ny.

View attachment 487150
Det har du nog rätt i.
Jag annonserade ut min 2000-mila -12:a förra året för 59 lax, fick 57. Och på den satt det packväskor i plast, centralstöd och lite annat smågodis.

Köpte istället en -08 med den rätta Yamaha Speedblocks-grafiken för 49", f.ö. den enda jag sett på Blocket under de tre-fyra år jag letat. Totalt sett blev det nog en backaffär som vanligt men skitsamma, nu har jag den Tenere jag vill ha! :tummenupp

?Ja en buckla på orginallacken är mer charm än en slät garagelack utan dekaler alla dagar i veckan ?

50 kkr för en hoj som inte ens är lv-reggad…?
:jisses
Ur led är tiden!

View attachment 487352
Tog för givet att den var LV-reggad med det priset, fortfarande 10-15k för högt dock. Inte ens (LV-reggade) XR650R säljs för så mycket.

Om den bara är E-reg så är marknaden väldigt liten, ingen kör enduro med dem och ingen kan köra gata, bara stugmoppe kvar, kanske ~25-30k

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D