Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
10 år.... Det är ju bara sen 2013..
10 år.... Det är ju bara sen 2013..
Den där stöddiga tonen i annonsen gör verkligen att man hoppas den blir osåld. Annars finns ju den här på Tradera för betydligt rimligare pris.
Godafton.
Riktigt fint skick
Ja det var ingen dålig idé. Jag tycker nästan det är synd att börja nöta ner den. Killen kan ju lika gärna köpa en nyare hoj för en 25-30 000 och leka med.Ska du sälja den så skulle jag tro att det går att få bättre betalt utomlands speciellt nu när svenska kronan är rekord låg emot euro
Godafton. Nu förhåller det sig som följer. I nådens år 1984 så gick jag som 14 åring efter 4år upp från 80cc till 125cc i motocross. Jag hann väl köra en 3-4 timmar med den på sin höjd, (aldrig några tävlingar,) innan vi fick lägga av då farsan hade mycket med sin firma och jag växlade över till kampsport. Idag är jag 53 år gammal och beslöt mig för att baxa ut knarren från sitt mörka kyffe där den stått i 40år. Jag tvättade den, bytte olja, luftfilter, glykol och rengjorde förgasaren innan jag startade upp den och lät den bli varm för första gången sedan min ungdom. Den går som en raket, den skenade ute på gatan likt en vildhäst. Nu är en av brorsans kompisar sugen på att köpa knarren. Men vad är en cross i nyskick, men 40år gammal värd? Tar man hänsyn till nyskicket och sänker pga ålder, eller tvärtom? Eller ska jag glömma alltsammans och behålla den till sin 50års dag?Vad säger ni? Jag kan ju tycka att en cross i det skicket torde vara dyrt att återskapa från en använd, men det beror ju på vilket värde andra ser i den. Vad säger ni? 20 000 eller 45 000 rentav? Jag har inte testat att sälja den, vill vara ärlig och hellre säga ett för högt pris än att skänka bort den, har varit alldeles för snäll i tidigare affärer och fått ångra mig länge efteråt. Det är sista året med trumbromsar och har ännu fabriksdekalerna kvar på tank och bakskärm där det står blandningsförhållande på soppan o hatt den inte bör användas på allmän väg. View attachment 485002View attachment 485003
Ja jag är troligen för nostalgisk för att sälja dessutom nu när den väl kom fram. Det vore drygt att se den om ett par säsonger om den börjar tävlas med. Jag hade föreställt mig en förjävlig olja och sämre skick. Oljan var ju alldeles klar och som ny. Men luftfilter, en kedjerulle och stötdämpargummit förvandlades till stoft bara man rörde vid det. Däcken var kanon om än lite hårdare i gummit, men inga sprickor eller så. Nåja, tack för input och råd. Läste med att bakdämpningen snikades ned senare och sedan slutade de väl helt med hojarna under några år. Och nu är det godnatt med 2-taktarna. Har hänt mycket jag inte hängt med på. Hörde att 2008 var sista året för suzuki. Det var bättre förr.
Full floater fjädringen är ju liksom legendarisk, många anser ju att den var den bästa konstruktionen någonsin och att de senare länkagen bara var för att spara pengar med en enklare konstruktion.
Tyvärr är ju årsmodellen däremot fel i veteran tävlingsklasserna och dessutom är det en 125a. Den går alltså i samma klass som 250 och 500cc från 1990 så de som kör veteranracing i Sverige kommer väl inte ställa sig i kö. Internationellt tror jag dom kör 125 klass också iofs.
Jag vågar inte gissa värdet men jag säger behåll den och ta ut den på banan ibland. Det kommer iofs inte gynna det framtida värdet att du nöter på den men glädjen det ger att ibland ta ut och köra en hoj du ägt i 40 år överskrider ju alla pengarna du kan få för den hojen.
Möjligen skulle du ju kunna köpa lite beg plast i sämre skick och spara den där fina originalplasten.
Dom där som jagar upp barnfind som inte är till salu brukar dessutom vara ganska snåla så den där brorsans kompis är sannolikt inte rätt kund.
Ja man kan ju sondera om man går på säljspåret.så jävla mycket skummisar överallt bara. Minns en sjökapten i amerikanska flottan som tjänstgjorde i karibien. Han hade fått syn på min Honda hornet 98 som jag skulle sälja för 30 lax. Detta var väl runt 2010. Jag fattade ju att det var en hund begraven. Läste sedan att det var nån paypal-scam som florerade på den tiden.Finns ju dom som total renoverat 80 talare in i minsta detalj o bejärt 40-50k men dom blir aldrig sålda för det priset.
Utan det gäller att finna någon som har en samling av liknande o är villig att betala för en original hoj.
Ebay kan vara något där säljs internationellt en del grymt fina 2T hojar för sjuka pengar,
Kolla bara upp frakter o hur/om det går att frakta
Det är över två mil hemifrån så det grejar jag inte. Annars så...
Har en KTM 625 -05(Gammal för att vara en KTM enligt KTM dårarna) och betalar 2441 för helår helförsäkring med allt utom djurkollision. Assistans och rubbet hela EU plus några till. 49 år bor långt åt helvete ut på landsbygden. Aldrig smällt någonting.Hej,
jag köpte en 1988 Dominator , vad betaler ni för försäkring?
Mvh Henning
Nya färger för 2024 års Honda NT1100
Honda NT1100, vars kombinat... |
|
![]() |
Här är nya BMW R 1300 GS
För mer än fyra decennier s... |
![]() |
BMW Roctane: Det rätta virket
En del motorcyklar är det s... |
![]() |
Över 250 viltolyckor per dag att vänta
Omkring 15 000 olyckor med ... |
![]() |
Fortsatt stort problem med rattsurf
Under 2022 bötfälldes 15 22... |
![]() |
Färre miste livet i vägtrafiken under sommaren
Under de tre sommarmånadern... |
![]() |
Gotland Grand National söker ny mark
Världens största endurotävl... |
![]() |
MV Agusta Brutale 1000 RR Assen
En ny specialutgåva av MV A... |
![]() |
2024 års BMW F 900 GS/Adventure och F 800 GS
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
KTM 890 Adventure R Rally 2024!
Skynda att fynda, endast 70... |