Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja tack!Gustav1 skrev:Killinggängets nya "film" släpps på DVD imorgon, 26 januari.
mb skrev:Missade den på bio tyvärr. Är den sådär härligt pretentiös som alla säger?
Som vanligt och vanligt... det gått mot det hållet ja, fast manegen t.ex. kan knappast kallas för "svår".Gustav1 skrev:Jag har inte heller sett den än, men den ska vara "svår" som vanligt när det gäller Killinggänget.
Men dom små filmerna som dom gjorde var nästan lite "svåra"mb skrev:Som vanligt och vanligt... det gått mot det hållet ja, fast manegen t.ex. kan knappast kallas för "svår".
mb skrev:Som vanligt och vanligt... det gått mot det hållet ja, fast manegen t.ex. kan knappast kallas för "svår".
Thundercat skrev:Percy tårar är helt underbar! Va jag har garvat till den serien.
Kay skrev:Är det NÅN som hajar vad jag pratar om?![]()
Kay skrev:Nu ska jag försöka yttra mig angående filmerna som många anser "inte är roliga".
Om man tar ett av killingsgängets mest fantastiska verk hittills; torsk på tallin, så hajar man att det är en svart komedi, där fokuset inte ligger på bananskalshumor som i percy nilegård, utan sociala relationer. Torsk på tallin är en film om sociala relationer som kanske inte är så djup som "en liten film om döden", eller "en film om manlig vänskap", och kanske var det darför den blev en sådan succe... -det och tack vare Lasse Kongo (läs bananskalshumor).
Filmerna som 4 nyanser, manlig vänskap, är rullar som ska studeras på en beteendevetenskaplig amatör/proffs-nivå. Filmer man ska "känna med karaktärerna" i... känna missären, pinsamheterna, osäkerheterna osv, som förmedlas på ett fantastiskt sätt. Det sker detaljer ständigt och jämt, vilket om man tittar och studerar dessa detaljer nogrant, blir roligare och roligare för var gång man ser de. Saker och ting som växer med tiden! Ett exempel, när Roland kommer hem från resan och ska pilla bort "hennes"-kroken från badrumsväggen, eller när roland i hotellet står utanför jan-banans rum och hör Jan kn*lla på, och utbrister "de e gräjär dää!!" på ett ytterst sorgset sätt, förklätt i ett lustit skratt och tonfall, när han i själva verket känner total avundsjuka. Genialiskt. Man ska LEVA SIG IN I KARAKTÄRERNA, och känna hur de känner!
-Saker som gemeneman desvärre inte tar sig tid/energi till att tänka efter kring, utan mer siktar på "cheep-shots"-skämten, som när Lasse Kongo river sönder grillen på Scania-bussen osv.
När man lär sig uppskatta filmer som dessa, på den nivå de BORDE uppskattas på (beteendevetenskapliga observationer och reflektera detta, känna det), är filmerna de bästa som finns.
Se även dokummentären "plötsligt i vinslöv" om ni förstår vad jag pratar om. Det kan vara det bästa, alla kategorier som jag sett i hela mitt liv. Dessa detaljer...
Är det NÅN som hajar vad jag pratar om?![]()
Kay skrev:Genialiskt. Man ska LEVA SIG IN I KARAKTÄRERNA, och känna hur de känner!
-Saker som gemeneman desvärre inte tar sig tid/energi till att tänka efter kring, utan mer siktar på "cheep-shots"-skämten, som när Lasse Kongo river sönder grillen på Scania-bussen osv.
När man lär sig uppskatta filmer som dessa, på den nivå de BORDE uppskattas på (beteendevetenskapliga observationer och reflektera detta, känna det), är filmerna de bästa som finns.
Se även dokummentären "plötsligt i vinslöv" om ni förstår vad jag pratar om. Det kan vara det bästa, alla kategorier som jag sett i hela mitt liv. Dessa detaljer...
Är det NÅN som hajar vad jag pratar om?![]()
Josafan skrev:Blinkande Lyktor , Elling(norsk)...
Gustav1 skrev:Det bästa med den serien är alla detaljer man upptäcker varje gång man ser den.
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|