Fylla - lämpindrag?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Min kompis var lite väl på örat igår så han blev hemskjutsad av batong, han har lämp och övningskör A1. Kommer det påverka?

Last edited:
Jag har HÖRT att man kan få körkortet indraget, om man blir inplockad till fyllecell av Farbror B.

Men det är bara vad jag har hört... nån annan kanske kan bekräfta det? :o

Jo, "fylleri" kan medföra körkortsindragning.

Att bli hemskjutsad av snuten är nog inte så farligt, så till vida det inte händer ikväll igen.

lämpan e ju en helhetsbedömning.

torskar du för fylla, fyllecell, stöld, mm. så kan länsstyrelsen anse att du inte är lämplig.

en fylle hemkörning av polisen påverkar inte.

4 fylleceller på en månad, då drar dom kanske öronen åt sig.

//P

Ska till mycket mer än en ordentlig fylla för det. Har en bekant som blev av med sitt B-kort men han hade hälsat på polisens fyllecell under en jefla massa tillfällen under nått år, då tröttnade dom.

Det kan bli en utredning som undersöker om det är är fråga om "onyktert levende" Om det kommer fram att personen har alkoholproblem, kan detta leda till körkortsindragning.

jaja.. detdär kan du vara lugn över... att få skjuts av binke o bonke e bara bra.. vafa när senast fick man skjuts hem av beväpnade vakter?? Fylla o "lämp" e inget o oroa sej över OM man inte får sova ruset av sej i cell o att det skrivs en LOB:rapport! som det heter i packade kretsar.. *asgarv*
Om han "du" bara fick skjuts hem så kan du/Ni (asså mamma o pappa) somna om,det e helt lugnt!
Mvh Ernst "våga droga, tufft o vara full"
Yea!

Jag har suttit i hinken och har tagit 2 körkort sen dess...
Men jag vet att om myndigheter anser att man har alkoholproblem så kan styrlappen ryka :mattias

Jag åkte i fyllecell när jag var 17 och förlorade lämpet på kuppen...fick dessutom en spärrtid på ett år innan jag kunde ansöka om nytt. Mor och far undrar nog än i denna dag varför jag plötsligt tappade allt intresse för att övningsköra, brevet med beslutet om indraget lämp var nämligen adresserat till mig...kanske finns det barmhärtiga myndigetspersoner trots allt )

Är det ingen som hamnat på avgiftningsbehandling? :D

750RR

Jag har aldrig åkt dit för någonting tidigare, så det borde inte påverka. Mina föräldrar tror det påverkar, att soc kopplas in och massor skit. Alla dricker för mycket någon gång, varför göra så big deal av det?

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back