Fy F*N

Orca69 skrev:
De senaste åren har den gruppen mycket riktigt minskat var år, den är dock fortfarande den största.

Så den största gruppen invandrare, det är en nationalitet som har ännu större utvandring från sverige - och du försöker nu få det till att det inte förstör din poäng? Jo, tjena.
För övrigt har inte finländare mig veterligen integrationsproblem, deras närvaro är en tillgång och inte en börda som många andra gruppers.

Markus skrev:
Så den största gruppen invandrare, det är en nationalitet som har ännu större utvandring från sverige - och du försöker nu få det till att det inte förstör din poäng? Jo, tjena.
För övrigt har inte finländare mig veterligen integrationsproblem, deras närvaro är en tillgång och inte en börda som många andra gruppers.
En grupp invandrare slutar inte vara invandrare bara för att de minskar i antal. Min poäng är att det oftast inte är invandrare i allmänhet som diskuteras utan en eller flera specifika folkgrupper/nationaliteter, vilket gör det dumt att tala om invandring på allmän bas.

NU har jag läst igenom artikeln igen och inte funnit nått om förövarnas bakgrund ! Även offrets bakgrund kan vara invandrad !konstigt att "vissa flaggpatrioter" verkar veta mer än oss andra....... :confused: Kan det vara så att dom har en egen kopia på filmen! Blir så :trött

gabor2 skrev:
NU har jag läst igenom artikeln igen och inte funnit nått om förövarnas bakgrund ! Även offrets bakgrund kan vara invandrad !konstigt att "vissa flaggpatrioter" verkar veta mer än oss andra....... :confused: Kan det vara så att dom har en egen kopia på filmen! Blir så :trött

I Lördags på Tv4 nyheterna hade dom en intervju med personen som dom hittat mobilen hos och visst det var en invandrare/flykting MEN det som skrämde mej mest iaf var att det han sa: ALLA tittar på sånt och det är kul!!! som svar på reporterns fråga om varför man har sådana saker i sin mobil efterom han hävdade att han var oskyldig.
Jag jobbar idellt på en kvinnojour vilket innebär att man har jourhelger och under dom 3 åren så har en markant ökning av invandrarkvinnor som behöver skydd och skyddad identitet ökat, dels för att dom vågar och information om skydd når fram,men vi ska vara på det klara att dom flesta fallen vi kommer i kontakt med är vanliga svenska män som slår och där det inte är tex missbruk bakom eller trasig barndom.

Matulda skrev:
I Lördags på Tv4 nyheterna hade dom en intervju med personen som dom hittat mobilen hos och visst det var en invandrare/flykting MEN det som skrämde mej mest iaf var att det han sa: ALLA tittar på sånt och det är kul!!! som svar på reporterns fråga om varför man har sådana saker i sin mobil efterom han hävdade att han var oskyldig.
Jag jobbar idellt på en kvinnojour vilket innebär att man har jourhelger och under dom 3 åren så har en markant ökning av invandrarkvinnor som behöver skydd och skyddad identitet ökat, dels för att dom vågar och information om skydd når fram,men vi ska vara på det klara att dom flesta fallen vi kommer i kontakt med är vanliga svenska män som slår och där det inte är tex missbruk bakom eller trasig barndom.

Hatten av för dig som utbildar oss :tummenupp
Men var han som dom tog mobilen ifrån, med på brottet ? Utan tvekan så
lever vi i en sjuk värld där man kan säga till sitt försvar "men! alla tittar på sånt här !"Ingen ursäkt om man frågar mig !!Måste få glorifiera dig lite !idellt arbete i 3 år på en kvinnojour :Bugar ! får motionera i riksdagen om fri försäkring på sh till dig ! Hoppas att flickan som råkade ut för illdådet får hjälp av en sån som dig :)

gabor2 skrev:
Utan tvekan så
lever vi i en sjuk värld där man kan säga till sitt försvar "men! alla tittar på sånt här !"Ingen ursäkt om man frågar mig !!

Jag har ju tjatat om detta tusen gånger.

Mångkulturens oundvikliga konsekvens normupplösningen. Så berikar den oss.

gabor2 skrev:
Hatten av för dig som utbildar oss :tummenupp
Men var han som dom tog mobilen ifrån, med på brottet ? Utan tvekan så
lever vi i en sjuk värld där man kan säga till sitt försvar "men! alla tittar på sånt här !"Ingen ursäkt om man frågar mig !!Måste få glorifiera dig lite !idellt arbete i 3 år på en kvinnojour :Bugar ! får motionera i riksdagen om fri försäkring på sh till dig ! Hoppas att flickan som råkade ut för illdådet får hjälp av en sån som dig :)

Han påstod att han inte kunde säga ngt om han var med på filmen till reportern som svar på frågan om hur filmen kunde finnas på hans mobil.
Naturligtvis ingen ursäkt att alla andra tittar på,detta är ngt vi ska lära våra barn från början att livet är så man får inte och kan inte göra som alla andra.

Dom verkar ha hittat tjejen och bara hoppas på att dom sätter in hjälp så fort som möjligt, med tanke på att detta hände i september förra året.

Kan passa på att uppmana alla här på SH att när ni shoppar nya möbler så istället för kasta bort era gamla så kontakta en kvinnojour och hör efter om någon gäst kommer behöva. Ofta är det så att dom kvinnor och barn som vi hjälper inte har något utan får börja om på nytt.

ah17 skrev:
Jag har ju tjatat om detta tusen gånger.

Mångkulturens oundvikliga konsekvens normupplösningen. Så berikar den oss.

Normupplösning är väl inget dåligt ! Skulle vara en befrielse för många !
Kanske skulle kvinnsen sluta banta bort sina former och abdulla skulle kunna
få visa att han faktiskt inte är en övertygad självmordsbombare, så bort med normerna och fram med förnuft och förstånd !! :banana

gabor2 skrev:
Normupplösning är väl inget dåligt ! Skulle vara en befrielse för många !
Kanske skulle kvinnsen sluta banta bort sina former och abdulla skulle kunna
få visa att han faktiskt inte är en övertygad självmordsbombare, så bort med normerna och fram med förnuft och förstånd !! :banana

Du tycker det fungerar?

Mer normupplösning:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,777202,00.html

och ännu mer:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=258453

"Då höjde han till 1 200 och sa att om jag sa emot igen, skulle det bli värre.
1 500 kronor blev det till slut - och att Hassan den här gången även skulle ha sex med Josefines kompis Anna. Allt skulle levereras dagen därpå.
- Vad skulle vi göra? Anna låg med honom för min skull."

Last edited:
ah17 skrev:
Du tycker det fungerar?

Mer normupplösning:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,777202,00.html

och ännu mer:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=258453

"Då höjde han till 1 200 och sa att om jag sa emot igen, skulle det bli värre.
1 500 kronor blev det till slut - och att Hassan den här gången även skulle ha sex med Josefines kompis Anna. Allt skulle levereras dagen därpå.
- Vad skulle vi göra? Anna låg med honom för min skull."
[/QUOTE

Gratulerar ! Du förstår tydligen inte skillnaden mellan sjukt beteende och norm!
:kocko
Läste även att denna flicka redan hade en massa i"bagaget" (läs jobbiga hemförhållanden )! antagligen hade inte detta hänt med en flicka på 14 vårar
som hade kunnat berätta för nån vuxen . Men så var det inte här .Synd om henne men det är de vuxna som borde varit där ,så sånt här inte kan hända!
Detta skulle kunna hända vem som helst oavsett bakgrund !Obs! Hyser ingen större sympati med förövaren.

juha01 skrev:
Passa sej lite nyy! Kansse stikker tej me kniifen tirekt. :mad: Jak senner en massa anntra finnar som hjelper mej om tet pehöfs! :mad:

Du har en bra poäng där!

Ja förr skämtades om finnar som slåss med knivar o var banditer, finska kvinnor var "horor" idag skämtas det likadant om Ryssar.

Tycker man det är " bra poäng "att tro på fördommar?

gabor2 skrev:
...men det är de vuxna som borde varit där...

Ja, det är alltid någon annans fel. Alltid. Aldrig individens, alltid någon annans. Denne annan ska helst vara en myndighet eller ännu bättre flera myndigheter, på så sätt blir det fullständigt omöjligt att avkräva ansvar.

Det allra bästa är förstås om det inte finns något problem, på så sätt slipper alla utom offret över huvud taget fundera på vems fel det är.

Sverige är fantastiskt.

Visst var det hon som var offret och jag menar inte att hon får skylla sig själv men nog ska man vara helvetes dum innan man går med på att "böta" genom att betala nån 1200 kronor och knulla med han. Riktigt jävla blåst i skallen.

honkiie skrev:
Visst var det hon som var offret och jag menar inte att hon får skylla sig själv men nog ska man vara helvetes dum innan man går med på att "böta" genom att betala nån 1200 kronor och knulla med han. Riktigt jävla blåst i skallen.

Eller riktigt jävla livrädd....

Tycker det är dags för alla dom vettiga invandrarna att synas i tv och tidningar jag antar att du Gabor är av invandrarbakgrund kan inte nån med invandrarbakgrund starta nån rörelse mot sånt här å annat skit som de gammelsvenska tror att är invandrarvardag så som gruppvåldtäckter/småstölder.
Fan ni måste ställa er upp och visa att ni inte är dom svin ni utpekas i media att ni är så kanske vi blir av med fördomar.
Att ser man en invandrar tjej med en vit kille så tänker man att där är ett hedersmord på intågande att om man ser en invandrare på en fet cykel/moped så är det stor risk at den inte är betald.
Det handlar ju oftast om killar i 12-18 års åldern ni som är äldre med samma bakgrund säg ifrån, syns i tv ni kan inte låtsas som att det inte är erat problem för människan drar alla över samma kam.

MY TWO CENTS.

Peaceinn skrev:
Tycker det är dags för alla dom vettiga invandrarna att synas i tv och tidningar jag antar att du Gabor är av invandrarbakgrund kan inte nån med invandrarbakgrund starta nån rörelse mot sånt här å annat skit som de gammelsvenska tror att är invandrarvardag så som gruppvåldtäckter/småstölder.
Fan ni måste ställa er upp och visa att ni inte är dom svin ni utpekas i media att ni är så kanske vi blir av med fördomar.
Att ser man en invandrar tjej med en vit kille så tänker man att där är ett hedersmord på intågande att om man ser en invandrare på en fet cykel/moped så är det stor risk at den inte är betald.
Det handlar ju oftast om killar i 12-18 års åldern ni som är äldre med samma bakgrund säg ifrån, syns i tv ni kan inte låtsas som att det inte är erat problem för människan drar alla över samma kam.

MY TWO CENTS.

Tack för förtroendet ! Tyder på intelligens och föstånd när man kan se längre än näsan pekar !! :tummenupp
Jag är en andra generations invandrare . Har aldrig gjort nått för att förtjäna
tillmälen eller bespottning men har ändå fått utstå en del skit !!
Tro mig när jag säger att de flesta av oss med "avikande" bakgrund inte är
religiösa fanatiker med sinnena inriktade på att "ta över"
Synd att jens orback inte fattat det !

gabor2 skrev:
Tack för förtroendet ! Tyder på intelligens och föstånd när man kan se längre än näsan pekar !! :tummenupp
Jag är en andra generations invandrare . Har aldrig gjort nått för att förtjäna
tillmälen eller bespottning men har ändå fått utstå en del skit !!
Tro mig när jag säger att de flesta av oss med "avikande" bakgrund inte är
religiösa fanatiker med sinnena inriktade på att "ta över"
Synd att jens orback inte fattat det !

Tjena Gabor...Menar du på fullt allvar att du inte är med oss att ta över landet....mycket besviken blev vi nu. Kulturberikning är mycket viktigt för sveriges fortlevnad, inaveln har tyvärr visat sin framsida genom många inlägg här på SH.. :rolleyes:

"Tjena Gabor...Menar du på fullt allvar att du inte är med oss att ta över landet....mycket besviken blev vi nu" Citat av gabor.

Det var det jag alltid misstänkt och ni ska finansiera det med stulna cyklar och mopeder.
Ironi.

Nä men allvarligt så pizza bagarna är dom enda invandrarna i hålan jag bor i som jag träffar och dom är alltid trevliga sen träffar man idioterna på krogen och det är ett jävla liv på dom och aldrig att dom tar med sig nå söta systrar inte.
Sen så präglas min invandrarsyn på sådant som man läser och hör via media och det är sällan något bra så just därför tycker jag att ett förbund för bra invandrare som kan komma och synas i media vore något för hur det än är så förstår nog alla, att invandrare inte bara är onda men det är dom som syns.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman