Fy F*N

Itssoeasy skrev:
Rent spontant så undrar jag bara vad det är för fel på människor som begår sånt här. Var har det gått fel? Hur kan man förnedra en människa så här och dessutom filma det för att, ja skryta med?
/I

Specifika fall går ju inte att kommentera utan all fakta, men tex pedofiler har ofta själv varit utsatta för sxuella övergrepp eller annat våld när dom var små.

Många som misshandlar folk och lever om i gäng är väldigt osäkra och rädda personer. Deras rädsla projiserar dom genom att göra någon annan ännu mer rädd och puckla på nån..

Sedan finns det rent biologiska förändringar i folks hjärnor, men dom är inte så många.

Det finns ju alltid två sätt att höja sig själv över andra. Antingen blir man bättre än dom, eller så trycker man ner dom andra så att man själv står högst...

Om det skulle finnas svar på alla psykiska sjukdomar (vilket ofta den här typen av folk har) så skulle det vara enkelt. Det är dock sjukdomar, men det är inte sagt att det går att bota. Det är därför man kan dömas till rättspsykiatrisk vård men särskild utskrivningsprövning, och av dom är det en del som aldrig kommer att släppas ut.

Dom flesta som begår allvarliga brott som saknar hänsyn till offret, har missbruksproblem. Det är väldigt få som själv bara bonkar ner nån pga ren ondska. (men dom finns)
Ofta är det gäng som trissar varandra, och man vinner status och respekt hos medlemmarna, vilket dom flesta inte har eller har någonsin haft.. Eller så gör man nåt när man är påverkad av droger.

korvgubbe skrev:
Ja, av en enda anledning. Att 75% av alla inlägg på SH består av denna typ av inlägg. De sista 25 procenten utgörs i huvudsak av folk som förvisso föreslår lösningar men dessa är till lika hög andel endast följande:
- ut med packet! :mad:

-Ja, och det är nog inte konstigt att folk reagerar så, även om det kanske inte är en bra lösning på problemen.

Det är klart som fan jag blev förbannad när jag läste det. Jag hörde om det hela på morgonnyheterna och blev illamående. Jag har i så gott som varje tråd där våldtäkter och den typen av våldsbrott diskuterats sagt att jag vill ha HÅRDARE straff på denna typ av brott därför att det är ett hån när gärningsmän går fria efter månader snarare än år medan offret lider genom hela livet.

Håller med!!

Däremot ironiserar jag för att jag inte vill få ett situation där det enda engagemanget är i lynch-mobbs-form eller det klassiska "spy-galla-över-politiker-i-soffan".

En annan anledning till att jag ironiserar, när nivån sjunker till att endast tävla i vem som komme rpå den mest kreativa tortyrformen, är att vi plötsligt hamnar på gärnningsmännens nivå där förmågor som empati, respekt och hänsyn försvinner.

Det kan nog vara svårt att inte sjunka till gärningsmännens nivå i dessa lägen, känslomässigt. Jag känner inte mycket till empati, respekt eller hänsyn för dem som utförde dessa vidrigheter. Kanske skulle jag kunna känna något av det mer om jag visste att de får straff som motsvarar det brott de begått, och i de fall "det behövs" får vård som hjälper. Frågan är ändå, hur dessa mål ska uppnås? Varifrån ska pengarna tas o s v För som det är nu fungerar det uppenbarligen inte!

Det finns inget försvar för denna typ av gärnningsmän även om väldigt många här försöker få mina inlägg till att vara någon form av ursäkter. Jag har ALDRIG ursäktat en våldsbrottsling.

Precis, det jag undrade var därför om du hade några tankar om vad man ska göra för att förhindra sådana vidriga övergrepp.

Det jag däremot försöker göra är att inte låta utmedpackarna sitta oemotsagda. I deras svartvita världsbild finns det bara ett par orsaker till alla problem och en orsak till alla våldsbrott dessa är utan inbördes ordning:
- mångkultur
- invandrare
- muslimer

Ser du hellre att dessa konstant sitter oemotsagda och får fortsätta att svartmåla och demonisera muslimer och invandrare konstant!?

Klart frågor ska debatteras. Men att ironisera är inte ett konstruktivt sätt att säga emot.

Tycker du att det är konstruktivt att endast följande kommentarer får utrymme och dessutom stå oemotsagda?
- Förbjud all religion för det är bara skit!
- NaKcSkåt!
- uT MED pAcKET!
- Skapa en glaskrater av arabvärlden och asfaltera skiten!

Självklart inte! Men, jag anser att ironisering över människors reaktioner är lika lågt som att utan förbehåll idka "nackskott" som regel utan undantag i tid och otid. Faktum är att en reaktion i form av "nackskott", "krossa knäskålar" od trots allt är konstruktiva tankar. Man presenterar en lösning på det enskilda fallet, om än kanske primitiv. Hur ska folk förväntas reagera när man vet att gärningsmännen inte får straff motsvarande brottet? Självklart tror jag inte att alla brott i Sverige försvinner om man tex "asfalterar arabvärlden". Men det var väl inte vad det här handlade om? Jag skiter för egen del högaktningsfullt i om det är en invandrare eller en svenk som begått dessa övergrepp! Vem som än gjorde det, oavsett religion eller kulturella bakgrunder, har begått en fasansfull handling och ska straffas! Jag kan se många orsaker till att människor idag reagerar med dylika känslor, som nackskottsförespråkarna, som en följd av total maktlöshet inför dessa vidrigheter. Dessutom har människor i samhället börjat få nog av händelser som denna. Att hävda nackskott när ens bil blir stulen står väl inte i relation till brottet. I det här fallet tycker inte jag att det ligger så långt bort att känna att "öga för öga" inte är mer än rätt. Jag undrade om du hade konstruktiva lösningar eller åsikter. Om du fick önska, hur skulle människor reagera tex här på forumet? Vad skulle de skriva istället för spontana "öga för öga" reaktioner?

Jag svarar i ditt inlägg för att göra det klart på vad jag svarar!

ah17 skrev:
Problemet är att det är "människor" som du (naiva multikultiförespråkare) som ligger bakom den normupplösning som manifesteras i denna film.
Hähä, "människor". Din lille bittre stackare :lol

juha01 skrev:
Specifika fall går ju inte att kommentera utan all fakta...
Skit ner dig för fan :mad: Här rannsakar, dömer och verkställer vi domen utan fakta i målet. Har du några problem med det? :mad:

Valen skrev:
Ok, here we go: Zingo, ser dig lite som en blindtarm; den fyller ingen funktion men ändå finns den där. När den blir för störande opererar man bort den. Det var väl vettigt, så säg? :arsele
I din värld anses säkert ditt inlägg som vettigt. Din lille bittre stackare :lol

Edit: :) -> :lol

Bingo skrev:
I din värld anses säkert ditt inlägg som vettigt. Din lille bittre stackare :lol

För att citera gamle Alfred E Neuman: "What? Me worried". En sak kan jag skåla på: tack för att vi inte tillhör samma värld. Se så, schas nu. Försvinn tillbaka till Mao och de andra clownerna. Här har du inget* att tillföra. :arsele :arsele :arsele :arsele

*Med inget menar jag verkligen inget. Abslout ingenting. Nada.

Last edited:
Bikerbitch skrev:
Är dom som våldtar pensionsräddarna? Nu är alldeles bakom flötet..

Det sägs att massinvandringen till sverige är nödvändig för att säkra produktiviteten i sverige i framtiden, och därmed pensionsskapitalet.

Jag tror många med mig undrar varför man då främst tar in invandrare som inte jobbar.

Det känns som om argumentet sprack liksom.

Markus skrev:
Det sägs att massinvandringen till sverige är nödvändig för att säkra produktiviteten i sverige i framtiden, och därmed pensionsskapitalet.

Jag tror många med mig undrar varför man då främst tar in invandrare som inte jobbar.

:hihi :tummenupp

Bingo skrev:
Skit ner dig för fan :mad: Här rannsakar, dömer och verkställer vi domen utan fakta i målet. Har du några problem med det? :mad:

Passa sej lite nyy! Kansse stikker tej me kniifen tirekt. :mad: Jak senner en massa anntra finnar som hjelper mej om tet pehöfs! :mad:

Markus skrev:

Du har en bra poäng där!

Markus skrev:

Hoppas att ni alla skämtar om att man bara tar in dem som inte vill jobba !!
känner många som kämpar i motvind för att få tillhöra den arbetande befokningen men alltid blir både motarbetade och förnedrade !!konstigt att det finns några som gärna tar emot deras inkomstgivande kompetens men inte vill ge något tillbaka :confused:

Vad hade den här sajten varit utan "italienska " ducati "japanska" honda, kawa ,suzuki, yama,osv ?Vem vet om tio år står vi kanske och dreglar över en
arabiskt bygd värsting !!

gabor2 skrev:
Hoppas att ni alla skämtar om att man bara tar in dem som inte vill jobba !!

Jag har inte skrivit något om att inte vilja jobba, något jag i och för sig kanske borde gjort:
Om man gärna vill jobba och tjäna pengar och därför flyttar till ett annat land i en annan värdsdel, ja dår är man fan helt efterbliven om man väljer sverige. Jag är 110% säker på att bidragsnivåerna lockar mer än nettolönerna i sverige.
gabor2 skrev:
Vad hade den här sajten varit utan "italienska " ducati "japanska" honda, kawa ,suzuki, yama,osv ?Vem vet om tio år står vi kanske och dreglar över en
arabiskt bygd värsting !!

Om du ska argumentera på den där nivån, samma som Marit Paulsen som frågade Jimmie Åkesson från SD om han inte tyckte om spagetthi och köttfärssås som någon typ av bevis på att massinvandring är positivt, ja då kanske vi inte ska besvära oss alls.

kEbbAb e jEttE goTt så iNnvanNdringn äR bRA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111

Markus skrev:
Jag har inte skrivit något om att inte vilja jobba, något jag i och för sig kanske borde gjort:
Om man gärna vill jobba och tjäna pengar och därför flyttar till ett annat land i en annan värdsdel, ja dår är man fan helt efterbliven om man väljer sverige. Jag är 110% säker på att bidragsnivåerna lockar mer än nettolönerna i sverige.
Många av de flyktingar jag haft att göra med har inte fått jobba pga de regler svenska myndigheter satt upp (kan ha ändrats), många av dom mådde dåligt av att komma hit och bli tvingade in i stiltje.

Fan, skinnflå dom levande och häng ut dom på stortorget för allmän bespottning och skändning. Vilka svin

Orca69 skrev:
Många av de flyktingar jag haft att göra med har inte fått jobba pga de regler svenska myndigheter satt upp (kan ha ändrats), många av dom mådde dåligt av att komma hit och bli tvingade in i stiltje.
Jag diskuterade invandrare, inte flyktingar.
Flyktingar utgör ungefär 1-2% av den totala invandringen årligen så det känns som om man kan diskutera de 98-99% först, och sedan kan vi köra flyktingarna som bonus. Deal? ;)

korvgubbe skrev:
Du leder än så länge! kom igen nu! bättre kan ni!

:corn

Jag skulle vilja sparka in f*ttan på dom och käka flå deras husdjur och skicka in dom i en bur och mata dom med sin egen avföring tills all näring är borta och sen skjuta ihjäl dom med ett luftgevär. Vad har jag vunnit? ( hoppas jag får den där rosa cykeln i valfri färg som jag har suktat efter så långe nu ..)

Markus skrev:
Jag diskuterade invandrare, inte flyktingar.
Flyktingar utgör ungefär 1-2% av den totala invandringen årligen så det känns som om man kan diskutera de 98-99% först, och sedan kan vi köra flyktingarna som bonus. Deal? ;)
Jag skulle vilja säga närmare 10%, men sen invandringen skiftat en aning de senaste åren kanske den siffran minskat en aning. Många har svårt att skilja på invandrare och flyktingar så det kan vara intressant att lägga med det ibland. Kan ju starta med de finska invandrarna kanske? De står ju för den överlägset största delen.

Orca69 skrev:
Kan ju starta med de finska invandrarna kanske? De står ju för den överlägset största delen.

Vad konstigt att den enligt dig största invandrargruppen genererade ett underskott år 2005, hur går det ihop?

Flicka utsatt för övergrepp identifierad
Södermanland 12 feb 16:01

Den unga flicka i Södertälje som blev filmad när hon utsattes för tortyrliknande sexuella övergrepp kan vara identifierad. Polisen uppger för flera medier att de nu tror sig veta vem hon är. På filmen som hittades i en mobiltelefon syns flera unga män som förnedrar flickan. Polisen vet vilka de är och de kommer sannolikt att åtalas, rapporterar TT.

Bikerbitch skrev:

Den unga flicka i Södertälje som blev filmad när hon utsattes för tortyrliknande sexuella övergrepp kan vara identifierad. Polisen uppger för flera medier att de nu tror sig veta vem hon är. På filmen som hittades i en mobiltelefon syns flera unga män som förnedrar flickan. Polisen vet vilka de är och de kommer sannolikt att åtalas, rapporterar TT.

Man får ju verkligen hoppas att äcklena åtalas och att det inte bara är tal om att de "sannolikt" kommer att göra det.
Sedan får man ju innerligt innerligt hoppas att de får ett låååååångt straff. Mår illa bara jag tänker på hur de kunnat göra något så vidrigt mot någon annan...

Markus skrev:
Vad konstigt att den enligt dig största invandrargruppen genererade ett underskott år 2005, hur går det ihop?
De senaste åren har den gruppen mycket riktigt minskat var år, den är dock fortfarande den största.

Kändes som ett säkert kort att flytta till Södertälje! haha.

Nä usch. Svinen ska DEPORTERAS.

Bikerbitch skrev:

Hoppas att det är rätt tjej så att hon kan få hjälp och stöd, och så att de kan straffa de som gjort detta mot henne.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman