Ja, av en enda anledning. Att 75% av alla inlägg på SH består av denna typ av inlägg. De sista 25 procenten utgörs i huvudsak av folk som förvisso föreslår lösningar men dessa är till lika hög andel endast följande:
- ut med packet!
Det är klart som fan jag blev förbannad när jag läste det. Jag hörde om det hela på morgonnyheterna och blev illamående. Jag har i så gott som varje tråd där våldtäkter och den typen av våldsbrott diskuterats sagt att jag vill ha HÅRDARE straff på denna typ av brott därför att det är ett hån när gärningsmän går fria efter månader snarare än år medan offret lider genom hela livet.
Däremot ironiserar jag för att jag inte vill få ett situation där det enda engagemanget är i lynch-mobbs-form eller det klassiska "spy-galla-över-politiker-i-soffan".
En annan anledning till att jag ironiserar, när nivån sjunker till att endast tävla i vem som komme rpå den mest kreativa tortyrformen, är att vi plötsligt hamnar på gärnningsmännens nivå där förmågor som empati, respekt och hänsyn försvinner.
Det finns inget försvar för denna typ av gärnningsmän även om väldigt många här försöker få mina inlägg till att vara någon form av ursäkter. Jag har ALDRIG ursäktat en våldsbrottsling.
Det jag däremot försöker göra är att inte låta utmedpackarna sitta oemotsagda. I deras svartvita världsbild finns det bara ett par orsaker till alla problem och en orsak till alla våldsbrott dessa är utan inbördes ordning:
- mångkultur
- invandrare
- muslimer
Ser du hellre att dessa konstant sitter oemotsagda och får fortsätta att svartmåla och demonisera muslimer och invandrare konstant!?
Tycker du att det är konstruktivt att endast följande kommentarer får utrymme och dessutom stå oemotsagda?
- Förbjud all religion för det är bara skit!
- NaKcSkåt!
- uT MED pAcKET!
- Skapa en glaskrater av arabvärlden och asfaltera skiten!