Funktionellt eller mode?

har ingen tänkt på att man syns jävligt bra i en färgglad munkjacka? beställde själv en knallröd riktigt snygg från skin igår som jag tänker pendla med. då syns jag betydligt bättre än i min svarta skinnjacka.:)

Jag köpte skinn i lämplig färg, vitt ;)

Angående att jackans dragkedja skulle repa tanken så gäller det bara att kolla hur det ser ut med dragkedjan, på en del jackor sitter den lite "inbäddad" ungefär som på skinnstället. Då borde den inte kunna repa något. Dessutom så blir det ju helt vindtätt.

Ett problem bara är vart man gör av grejerna om det blir varmt på dagen om man kör lite längre, eller om man kommer köra på kvällen också, får man plats med ett klart visir under sadeln/kutsen på en sporthoj? Jag får inte plats under sadeln på min, tror jag iallafall, har inte provat så jättenoga å andra sidan. Svart visir är klart snyggast och skönast, så slipper man se helt ihopmosad ut inne i hjälmen också.

mode vet jag ej om det är, hoj åkarna i sthlm hade tröja över ställen redan för tio år sen. nu vet jag ej, det är nio år sen jag flytta från sthlm.

Tja på er allihop. Jag tycker det är snyggt med tröja över stället.
Förra säsongen körde jag med hoodie med mitt (lumpen) kompanilogga på ryggen. den va ball.

Annars brukar jag ha t-shirts som t ex denna. http://www.themovieshop.com/Heath-L...tman-The-Dark-Knight-Joker-Face-T-Shirt-White

Den hemsidan har många tuffa tröjor xD

Men kör just nu med en "Långärmad Cross Jersey" över. En snygg Shift som har varit helt klart bäst hittills.

Ja jag är lite mode fixerad haha! :P:)

Jag köpte skinn i lämplig färg, vitt ;)

Angående att jackans dragkedja skulle repa tanken så gäller det bara att kolla hur det ser ut med dragkedjan, på en del jackor sitter den lite "inbäddad" ungefär som på skinnstället. Då borde den inte kunna repa något. Dessutom så blir det ju helt vindtätt.

Ett problem bara är vart man gör av grejerna om det blir varmt på dagen om man kör lite längre, eller om man kommer köra på kvällen också, får man plats med ett klart visir under sadeln/kutsen på en sporthoj? Jag får inte plats under sadeln på min, tror jag iallafall, har inte provat så jättenoga å andra sidan. Svart visir är klart snyggast och skönast, så slipper man se helt ihopmosad ut inne i hjälmen också.

Jag köpte ett litet packnät på biltema faktiskt för denna anledningen. Man får plats med en extrahjälm också. tycker jag var väldigt praktiskt för oss som inte har packbox. :]

Last edited:
Jag köpte ett litet packnät på biltema faktiskt för denna anledningen. Man får plats med en extrahjälm också. tycker jag var väldigt praktiskt för oss som inte har packbox. :]

Ett sånt kanske man skulle köpa sig, men det känns inte som något man vill använda i vardagen, då vill jag kunna gömma undan saker lite snyggt. Packbox är nog bland det fulaste jag vet, då har jag hellre en ryggsäck, men ett packnät kan ju vara bra att ha då man "måste" ha med sig något.

Posörer :P.

Packbox är grymt skönt att ha, i synnerhet om man jämför med ryggsäck som tar vind.

Jag får brudar ändå, trots feta packboxar ;). Charmkurs nästa kanske? ;)

Skämt åsido. För egen del så är hojen mer en praktisk sak än nån snygg sak, så packväskorna kan gott få sitta där eftersom att det retar ögonen ännu mera. Jag e ju mer av en touringnisse än sporthojsnubbe. Men var och en blir ju salig på sin fason ;)

//Robert

Givetvis är inte hojåkning någons första tanke när det regnar ute, men i detta land har vi som bekant regnskurar och s.k växlande molnighet som kommer in även vid fint väder. DÅ stannar de flesta i skinn under broar för o inte bli genomblöta, tröja på eller inte...

Ang visir, javisst mot solen är såklart tonat bäst, men ärligt hur ofta ligger solen så lågt att det stör så pass? Däremot på kvällen + tunnlar är svart visir värdelöst.

Kom igen, mera hugg nu från alla posers ;)

Finns det verkligen hojåkare som stannar under en bro när det regnar (om de inte öser ner dvs)?

Det är dom halvsoliga dagarna jag är orolig för...
Man ligger och gasar på någon trevlig väg och helt plötsligt tittar solen fram och du ser inte ett enda dugg...därför har jag mörkt visir!
Tunnlar och sånt är transportsträckor och jag har inga som helst problem i någon av dom i sthlm!

Jag har bara klart visir i slutet av säsongen på kvällskörningar!

har aldrig sett nån hojåkare med detta mode, men tycker det verkar snyggt helt klart :) men blir det inte förjävla fult att sina färgare underarmar sticker ut om man har t-shirt?

nån som har lust att lägga upp bilder på sin outfit?

Ok, nu måste jag bara ställa frågan.... Det här med att dra på sig en sweatshirt utanpå skinstället (jackan) fyller det ngn funktion eller är det bara en modegrej?

Jag drar själv på mig en sweatshirt utanpå stället ibland och när jag sen sitter där och känner tyget fladdra (i 100+) brukar jag fundera på varför jag drog på tröjan? Kommer nog fram till samma sak varje gång, att jag gjorde det för att jag sett så många andra ha det..... (smart kille?) :rolleyes:

Nå?

Personligen har jag det för två ting, Draget på hals och nacke minskar. Sen för visa vilken klubb man e från :banana

Hade jag haft på mig jackan i din avatar hade jag inte tagit på mig en tröja..

Jag hade satt ett hagelblås under hakan och tackat för mig.

Åhnej, har jag för lite snagg, för lite tribals, har aldrig varit utfryst och är inte medlem i någon häftig klubb?! Gud vad det suger att vara mig!

Cry for me, will ya?

Åhnej, har jag för lite snagg, för lite tribals, har aldrig varit utfryst och är inte medlem i någon häftig klubb?! Gud vad det suger att vara mig!

Cry for me, will ya?

Döda fiskar följer strömmen.
Folk med liten penis och dåligt självförtroende försöker ofta hävda sig med porschar och sporthojar. (Inte alla dock, men dom finns)

Jag har en Kawa Versys och en VW Jetta. Kan tillägga att jag är grymt nöjd med det =). Jag har inget att bevisa för nån. Som jag skrev tidigare... var och en blir salig på sin fason... huvudsaken är väl att man trivs med det man kör/gör?

//Robert

Jag kör normalt med T-shirt och huvtröja under min jacka (som varken är skinn eller goretex) så här på våren och försommaren när det är lite kyligt, men när temperaturen är lite högre drar jag huvtröjan utanpå eftersom det blir lite svalare mot huden då. Att då dessutom visa klubbtrycket på ryggen gör ju inte saken sämre, men att det skulle vara någon form av mode har jag nog missat helt.

Posörer :P.

Packbox är grymt skönt att ha, i synnerhet om man jämför med ryggsäck som tar vind.

Jag får brudar ändå, trots feta packboxar ;). Charmkurs nästa kanske? ;)

Å hur svårt e det att få omkull brudar i Pitääää.... ? :rolleyes::tuttar

Haha... Det är nog ganska svårt för grabbar söder om dalälven ;). Piteflickor har god smak vettu :P.
Nog om detta. Söderflickor är fina dom också =). Säkert grabbarna också om man är lagd åt det hållet.
Im out...

//Robert

Cry for me, will ya?

Tydligen träffade jag en öm punkt.. Eller är det bara en slump att din avatar är bytt idag? Sålde du Viragon och köpte en retta inatt??!:näsblod

Jag kör normalt med T-shirt och huvtröja under min jacka (som varken är skinn eller goretex) så här på våren och försommaren när det är lite kyligt, men när temperaturen är lite högre drar jag huvtröjan utanpå eftersom det blir lite svalare mot huden då. Att då dessutom visa klubbtrycket på ryggen gör ju inte saken sämre, men att det skulle vara någon form av mode har jag nog missat helt.

Om du får plats med en huvtröja UNDER jackan så undrar jag hur bra den sitter när du sedan kör utan huvtröja... skydden kan ju knappast sitta kvar på plats vid en krasch.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman