Funktionellt eller mode?

Skulle väl möjligen vara att åka ut en strålande solig dag med mörkt visir och sen bli överraskad av störtregn och svart himmel:hihi

Det finns inget dåligt väder, bara, ehm... dåliga allväderställ som läcker som såll, digitalkameran i en icke vattentät ficka, och perforerade läderställ som man blir genomblöt i... hmm.. :P

Men jag ser iaf bättre med mörkt visir en mulen dag än med klart visir när det är toksol, och är det kväll så kör man ju med klart, om man inte har behov av att se tuff ut :)

Har bara läst dom första 2 sidorna i tråden.
Men min anledning är att jag är feeeet o vill dölja så mycket som möjligt.
:)

Efter att ha läst hela denna tråd kan jag dra slutsatsen att det finns två olika typer av dom som har en tröja utanpå sina skinnställ: Dom som öppet erkänner att dom tycker det är häftigt och dom som inte gör det, dom har ju den för att.... för att..... ni vet.....ehm...... det skyddar mot vind.......ehm nej jag menar flugor........ nej vatten just det :)

Finns dem som kört med ett visir i skinnstället, "runt" midjan på ena sidan, så att säga. Har inte provat själv men tydligen så funkar det:tummenupp

Fan det har jag aldrig tänkt på, får prova ifall jag inte
får in den under sadeln. Tack för tipset!

Utökar tråden lite:
Har en hjälm med mörkt visir, en med klart. Tycker egentligen den med klart visir är skönare men tycker inte det funkar med solbrillor i den hjälmen (brillorna hamnar halvägs upp i pannan efter någon minut.

Surfade runt i går för att hitta ett mörkt/spegelvisir och hittade några alternativ....

800 pengar för ett spegelvisir, jo jag tackar ja! Vet inte exakt vilket jobb som ligger bakom men 800 balubas låter väl i överkant tycker jag.

Skitsamma, nu till den egentliga frågan. Det går i dag att få glasögon som reagerar och blir mörkare :cool:när dom träffas av uv-strålning, skulle det inte gå att åstadkomma samma funktion på ett visir? Eller någon som vet om det redan finns på marknaden, då skulle man ju slippa problemet med att behöva byta, solig dag - kväll / natt. Tror det heter fotokromatiska glas eller något liknande.
Har fotokromatiska glas när d e linsbyte å d går ganska snabbt å tona i solljus men när man kommer inomhus el in i en tunnel t ex så tar d en stund innan man ser vettigt:huvet, så jag har valt tonat visir:yoparty ftersom jag oftast har linser å tycker d e drygt me solisar i hjälmen. Om jag måste ha brillorna på så reagerar dom inte när d e ett visir el en bilruta emellan så där har jag glädje av tonat visir oxå :banana!

Det är så hood med svart hoodietröja... kan inte bli mer ghetto än det på hoj!

*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back