Funktionellt eller mode?

Haft en fleece över skinnstället några enstaka gånger, och det har inte sett snyggt ut alls... det höll mig varm, däremot :)

Jo, visst har jag haft tröja över mitt tokventilerade helställ. Det hjälper faktiskt en hel del mot kylan på kvällskvisten, såvida man inte ligger över 150km/h.
Tror banne mig det skulle vara varmare att köra inrullad i dasspapper eller klä sig i Sparlivs plastkasse än köra en vårkväll i raceställ. :huvet

:tummenupp

Kan bara instämma. Innan jag köpte perforerat helställ undrade jag också varför tröja utanpå. Yttertempen i april sa på med något utanpå. Det tog väl ungefär en tur att komma på det. Alla jackor med blixtlås repar tanken(tankpaden) så ngt slätt kändes som det bästa. På med billgaste sweatshirt som gick att hitta. Sen funderar man om man inte borde köpa aftonhoran/expressen dessutom och ha innanför stället när solen går ner.

Last edited:
Kan bara instämma. Innan jag köpte perforerat helställ undrade jag också varför tröja utanpå. Yttertempen i april sa på med något utanpå. Det tog väl ungefär en tur att komma på det. Alla jackor med blixtlås repar tanken(tankpaden) så ngt slätt kändes som det bästa. På med billgaste sweatshirt som gick att hitta. Sen funderar man om man inte borde köpa aftonhoran/expressen dessutom och ha innanför stället när solen går ner.

Ett tips: Lite silvertejp på insidan av stället, (för att täcka perforeringen)? Provat?

Skönt att Piteå kan komma och berätta vad som är mode o inte.....

Grön fleecejacka från lantmännen = inte fest

Grön fleecejacka från lantmännen, vänd ut & in = fest

:)

:rofl:whip

Ett tips: Lite silvertejp på insidan av stället, (för att täcka perforeringen)? Provat?

Nej, pga innerfoder av nät och för mycket som det kan blåsa igenom. En hel rulle lär gå åt. När jag får tid ska jag leta efter "windbreaker" underställ. Fast jag upptäckte att det gick att köra med goretexstället även på gixxern. Jag trodde knävinkeln på byxorna skulle stoppa det (inget flexmaterial ovan knäet). Så det får bli goretex när det är kallt.

Nej, pga innerfoder av nät och för mycket som det kan blåsa igenom. En hel rulle lär gå åt. När jag får tid ska jag leta efter "windbreaker" underställ. Fast jag upptäckte att det gick att köra med goretexstället även på gixxern. Jag trodde knävinkeln på byxorna skulle stoppa det (inget flexmaterial ovan knäet). Så det får bli goretex när det är kallt.

Ja, ett bra underställ funkar kalas. När det gällde silvertejpen tänkte jag med den innanför fodret. Dvs öppna lite i dragkedjan och tejpa lite silvertejp direkt på skinnets insida, klart.

Tjena grabbar (o damer) har ni hört talas om goretex? Alltid lika kul o svisha förbi skinnställ knuttar som parkerat under viadukten för det börjat regna.

Nä för fan, goretex och genomskinligt visir gäller för mig.. Visst inte lika "coolt" som skinnställ och svart visir, men fan så mycket mer funktionellt.

Jag åker oftast i hoodie över stället.
1. Mitt Lindtstrandsställ; sitter bra, är säkert, var billig men är fantastiskt fult med massa tribalmönster på ryggen i sann moppefukko-anda. Hoodien skyler helt enkelt den pinsamma designen!

Mycket billigare än att köpa nytt ställ :tummenupp

Nä för fan, goretex och genomskinligt visir gäller för mig.. Visst inte lika "coolt" som skinnställ och svart visir, men fan så mycket mer funktionellt.

Kolla mitt förra inlägg så ser du att jag kör med det utanpå då vädret kräver det! Att köra i Goretex ställ har jag ratat i så många trådar att jag inte orkar göra det igen...

Genomskinligt visir är helt värdelöst då jag HATAR att köra med solbrillor i hjälmen och bländande sol är riktigt jobbigt/farligt därför kör jag alltid med tonat/spegel!

Vem kör frivilligt i regn med sporthoj?

Ja, ett bra underställ funkar kalas. När det gällde silvertejpen tänkte jag med den innanför fodret. Dvs öppna lite i dragkedjan och tejpa lite silvertejp direkt på skinnets insida, klart.

Jag förstod att det var det som avsågs, men jag missade i förklaring. Det går inte pga skinnstället inte har uttagbart foder. Det är fastsytt utan något hål eller blixtlås. Klippa upp fodret känns inte som en option.

Vad gör ni med själva hooden när ni kör i en hoodie? Fladdrar inte den omkring bakom nacken likt en nervös ekorre eller rullar ni ihop den runt nacken på något vis?:va

Ja skidjacka är jättefunktionellt om man har en stor mage som ska baxas in i jackan. Vad själva funktionen beträffar kanske du är mindre glad glidandes på asfalten under din kvartstonshoj i skidkläder:död

Vad fick du skidjacka ifrån? Menar att goretex är en skidjacka? Vet inte om det gjorts nå tester, men jag gissar på att goretexställ håller lite bättre med tanke på att dom säljs som MC-utrustning och ej på Stadium.

Ang funktionalitet: Goretex är svalare, mer fickor, lättare o ta av sig vid fika, man går inte som ringaren från notre dam, osv osv.

Kolla mitt förra inlägg så ser du att jag kör med det utanpå då vädret kräver det! Att köra i Goretex ställ har jag ratat i så många trådar att jag inte orkar göra det igen...

Genomskinligt visir är helt värdelöst då jag HATAR att köra med solbrillor i hjälmen och bländande sol är riktigt jobbigt/farligt därför kör jag alltid med tonat/spegel!

Vem kör frivilligt i regn med sporthoj?

Givetvis är inte hojåkning någons första tanke när det regnar ute, men i detta land har vi som bekant regnskurar och s.k växlande molnighet som kommer in även vid fint väder. DÅ stannar de flesta i skinn under broar för o inte bli genomblöta, tröja på eller inte...

Ang visir, javisst mot solen är såklart tonat bäst, men ärligt hur ofta ligger solen så lågt att det stör så pass? Däremot på kvällen + tunnlar är svart visir värdelöst.

Kom igen, mera hugg nu från alla posers ;)

har ingen tänkt på att man syns jävligt bra i en färgglad munkjacka? beställde själv en knallröd riktigt snygg från skin igår som jag tänker pendla med. då syns jag betydligt bättre än i min svarta skinnjacka.:)

*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back