BillS
DayDreamer©
Hej alla kloka.
Jag har lite tankar och funderingar som jag söker klyftiga svar och förklaringar till. Som jag förstått skyfflar Sverige ut dyngmycket pengar till b.l.a EU och i bistånd och bidrag mm..
Varför är vi med i EU? Får vi nånsin ut något av det? Har nånting blivit bättre efter att vi gick med?
Varför skickar vi iväg alla dessa pengar i bistånd när vi har mycket annat som behöver fixas i Sverige?
Varför tar vi in fler invandrare när vi har svårt att placera de vi redan tagit in? Många invandrare som kommer hit kan inte svenska och får ofta därför svårt att få jobb och många hamnar då på bidrag. Bostadsbristen är även den att lägga in i beräkningen.
Det som jag tycker vi istället borde lägga pengarna på är mentalvård, polis och militär (bla) som det snålas allt för mycket med. Bistånd kan väl vara upp till var och en?
Många jag pratat med om det här håller med men ändå hör man sällan samma resonemang. Är det jag och mina vänner som tänker konstigt eller finns det andra härinne som håller med? Nån som är lite politiskt insatt kanske kan slänga in nån skön kommentar. Om korvgubben läser så kommer det säkert nån klyftig kommentar
.
//B
(tilläggas kan väl att om nåt verkar skumt formulerat så skrev jag detta en gång som jag var riktigt nöjd med, men sen blev jag utloggad för jag var för seg på att skriva och då glömde jag bort mina braiga formuleringar
)
Jag har lite tankar och funderingar som jag söker klyftiga svar och förklaringar till. Som jag förstått skyfflar Sverige ut dyngmycket pengar till b.l.a EU och i bistånd och bidrag mm..
Varför är vi med i EU? Får vi nånsin ut något av det? Har nånting blivit bättre efter att vi gick med?
Varför skickar vi iväg alla dessa pengar i bistånd när vi har mycket annat som behöver fixas i Sverige?
Varför tar vi in fler invandrare när vi har svårt att placera de vi redan tagit in? Många invandrare som kommer hit kan inte svenska och får ofta därför svårt att få jobb och många hamnar då på bidrag. Bostadsbristen är även den att lägga in i beräkningen.
Det som jag tycker vi istället borde lägga pengarna på är mentalvård, polis och militär (bla) som det snålas allt för mycket med. Bistånd kan väl vara upp till var och en?
Många jag pratat med om det här håller med men ändå hör man sällan samma resonemang. Är det jag och mina vänner som tänker konstigt eller finns det andra härinne som håller med? Nån som är lite politiskt insatt kanske kan slänga in nån skön kommentar. Om korvgubben läser så kommer det säkert nån klyftig kommentar
//B
(tilläggas kan väl att om nåt verkar skumt formulerat så skrev jag detta en gång som jag var riktigt nöjd med, men sen blev jag utloggad för jag var för seg på att skriva och då glömde jag bort mina braiga formuleringar
