fireblade
Mitt tjänstefordon är större än ditt...
SmartFTP är det bästa jag hittat hitintills iaf 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skalman skrev:Eftersom ni inte har en aning om vad ni pratar om (eller medvetet misstolkade) så ska jag berätta det för er. Det är en ytterst kunnig och utbildad grupp individer. Inga finniga fjortizar som tycker det e hefftiKT MeD WÄrZ.
De allra flesta av dem har hållit på med sånt här sen vic64/amiga/BBS-tiden. De allra flesta besitter numera höga befattningar inom IT-branschen. Varenda en av dem vet mer om datorer, hårdvara, mjukvara etc än du antagligen kommer i närheten av.
Och ja. Jag är fullständigt seriös.
Vad fan vet du om mina kunskaper?Skalman skrev:Eftersom ni inte har en aning om vad ni pratar om (eller medvetet misstolkade) så ska jag berätta det för er. Det är en ytterst kunnig och utbildad grupp individer. Inga finniga fjortizar som tycker det e hefftiKT MeD WÄrZ.
De allra flesta av dem har hållit på med sånt här sen vic64/amiga/BBS-tiden. De allra flesta besitter numera höga befattningar inom IT-branschen. Varenda en av dem vet mer om datorer, hårdvara, mjukvara etc än du antagligen kommer i närheten av.
Och ja. Jag är fullständigt seriös.

HanneZ skrev:Vad fan vet du om mina kunskaper?
HanneZ skrev:Mina uppfattningar om betydelsen av warez och hack kanske inte stämmer överens med dina. Det är dock stenhård fuckovarning på: "asså mina kompisar dom är så jävla bäst o dom e chefer va o utbildade och smarta".
HanneZ skrev:En högt uppsatt it-chef använder antagligen inte en ftpklient, den senast jag var i kontakt med kunde inte ens få igång tv-outen på sin bärbara. Vad ska han med en ftpklient till? Ladda warez?
/ Hannes
Oj, 2 st inlägg, jävligt bra du är på att bedömma mina kunskaper kring hårdvara och mjukvara.Skalman skrev:Det räcker ju med att läsa dina intelligenta inlägg i den här tråden för att inse att du inte har en aning om hur det fungerar på de ställen jag är medlem på, även om du vill ge sken av det. Newsflash: Alla ställen är inte likadana som de fjortissiter du besökt.
Då kanske det är dags att förkovra sig lite och sluta hänga på fjortiswareztopsiter. Om du hade varit lite mer mogen hade du kanske dessutom kunnat föra en vettig diskussion utan att hela tiden dissa dina antagonister med irrelevanta kommentarer och låtsascitat. DET är det stenhård fuckovarning på. Fast jag hade iofs inte förväntat mig nåt annat.
Ännu ett fint exempel på din ypperliga förmåga att ta en sak, förvränga den, för att därefter ge sken av att du är den allsmäktiga kunskapsbanken medelst en sarkastisk slutkläm. Väx upp för tusan eller håll dig ifrån diskussionsämnen som överstiger din kunskapsnivå.

HanneZ skrev:Oj, 2 st inlägg, jävligt bra du är på att bedömma mina kunskaper kring hårdvara och mjukvara.
Jag är håller knappt på med att ladda warez överhuvudtaget så att påstå att jag hänger på "fjortiswareztopsiter" är bara ytterliggare skitsnack från din sida.
Växa upp? Haha, säger gubben som antagligen sitter hemma o tankar warez och porr halva dagarna
/ Hannes
Kan ni inte göra en liten ordlista på vad allt betyder, sen kan vi då bedömma från det vem som har rätt vad orden betyder. Det finns ett par styckna ordböcker om data språk så vi kan kolla upp sen. Dessa ordböcker är inte de som brukar vara i aftonbladet, när man ska tyda dataspråk/chattspråk/sms språk.Skalman skrev:Ännu ett moget inlägg från den mogna Hannes. Gratulerar. I rest my case. Inte lönt att ens försöka diskutera, jag återkommer till diskussioner med dig om ca 10 år.
Ok, jag börjar!R1 Uffe skrev:Kan ni inte göra en liten ordlista på vad allt betyder, sen kan vi då bedömma från det vem som har rätt vad orden betyder. Det finns ett par styckna ordböcker om data språk så vi kan kolla upp sen. Dessa ordböcker är inte de som brukar vara i aftonbladet, när man ska tyda dataspråk/chattspråk/sms språk.
OK, kom igen nu
Både ja och nej, skulle vara roligt och se vad dess två människor tror/trodde orden dom "pratade" om betyder. Sen utifrån det får man seNinjaboy skrev:Jag hoppas att Uffe skämtade, jag vill då inte ha någon shootout i datatermer.![]()
Men som förtydligande: hacker har aldrig betytt något i närheten av kriminellt. Det är bara medias samlingsnamn, det finns bättre namn för kriminella beroende på vad de gör.
Jävlar vilket liv det blev. Jag är systemutvecklare, jag programmerar dagligen för pengar och det har jag gjort länge. Vad "tror/trodde" du att orden betydde herr trafikskolelärare?R1 Uffe skrev:Både ja och nej, skulle vara roligt och se vad dess två människor tror/trodde orden dom "pratade" om betyder. Sen utifrån det får man se
sgtpepper skrev:Jävlar vilket liv det blev. Jag är systemutvecklare, jag programmerar dagligen för pengar och det har jag gjort länge. Vad "tror/trodde" du att orden betydde herr trafikskolelärare?
Jag skulle tro att min definition av en "hacker" överrenstämmer rätt bra med vad du hittar i t.ex The Jargon Files.
Att börja slå sig för bröstet och stolt tala om vilka jävla coola warezpolare man har är bara pinsamt. Att sen skryta med att de är "högt uppsatta i IT-branchen" är ännu pinsammare då alla vet att en "hög" position i IT-branschen knappast är en garant för ett genuint kunnande. Det kryllar av IT-chefer, IT-arkitekter och annat löst folk som knappt vet vad förkortningen FTP står för.
|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |