Visar sig att bakfjädringen frusit ihop på den hoj jag kollat på. Vet någon vad nya lager dit kan kosta? Någon som har erfarenhet av detta kan uppstå ? Vilken del av länkaget kan problemet sitta i ? Hur är det med svinglagret, kan det ha skurit ?
perasper skrev:Visar sig att bakfjädringen frusit ihop på den hoj jag kollat på. Vet någon vad nya lager dit kan kosta? Någon som har erfarenhet av detta kan uppstå ? Vilken del av länkaget kan problemet sitta i ? Hur är det med svinglagret, kan det ha skurit ?
Känns mer som totalt slut bakdämpare som det gått vatten i.....perasper skrev:Visar sig att bakfjädringen frusit ihop på den hoj jag kollat på. Vet någon vad nya lager dit kan kosta? Någon som har erfarenhet av detta kan uppstå ? Vilken del av länkaget kan problemet sitta i ? Hur är det med svinglagret, kan det ha skurit ?
En erfaren mc-mek som jag är bekant med hade noterat detta i samband med att han bytte koppling på hojen. Han hävdade att det inte satt i dämparen. Föreslog lagerbyten i länkaget vilket skulle springa iväg ed 2000 pengar i material. Sitter en Öhlinare bak så det är nog inget problem där direkt. Nu utför jag alla reparationer själv och har folk i bekantskapskretsen som inte backar för nåt. Tänkte mer få svar på m det är ett känt problem eller inte.tobbeviking skrev:Känns mer som totalt slut bakdämpare som det gått vatten i.....
Har svårt att tänka mig att länkaget kan frysa ihop så till den milda grad att det inte går att få igång det med lite "gung".
Men visst, äldre hoj som gått en bit så är det väl inget konstigt att man får byta lager till sving och dämplankage?
Men en dämpare är ju inte precis gratis, kanske är en annan hoj altenrativet...
//Tobbe
Inget jag hört ngt om iaf.perasper skrev:En erfaren mc-mek som jag är bekant med hade noterat detta i samband med att han bytte koppling på hojen. Han hävdade att det inte satt i dämparen. Föreslog lagerbyten i länkaget vilket skulle springa iväg ed 2000 pengar i material. Sitter en Öhlinare bak så det är nog inget problem där direkt. Nu utför jag alla reparationer själv och har folk i bekantskapskretsen som inte backar för nåt. Tänkte mer få svar på m det är ett känt problem eller inte.
perasper skrev:Visar sig att bakfjädringen frusit ihop på den hoj jag kollat på. Vet någon vad nya lager dit kan kosta? Någon som har erfarenhet av detta kan uppstå ? Vilken del av länkaget kan problemet sitta i ? Hur är det med svinglagret, kan det ha skurit ?
Jag får väl ta ställning till hur jag gör. Ingen har lust att betala för arbete och köparna vill ju alltid få igen sina pengar. Någon måste alltid rucka på sig.tobbeviking skrev:Inget jag hört ngt om iaf.
Iofs så börjar mitt länkage bli i renoveringsbehov.
Pruta 2loppor och byt lagren? Eller har jag missuppfattat det hela nu?
//Tobbe
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |