Framtidens kulthojar??

Kawa zx7-r och gsx-r 750 96-99. Vet inte riktigt varför. Men det är nåt mycket speciellt med dom :)
 
Jo jag vet, men jag orkade inte formulera mig bättre. Jag stoppar ned hela den tonårsomhuldade samurajmytologin i kampsportspåsen. Bättre blir det inte från min horisont. Jag har stötstångshoj

Är det inte jävligt irriterande att åka råoljebrännare med överliggande kamaxel?

Mercan är ju ett under av nymodigheter i din värld :D
 
Är det inte jävligt irriterande att åka råoljebrännare med överliggande kamaxel?

Mercan är ju ett under av nymodigheter i din värld :D

Din gamla räv! Lura mig inte till ett försvarstal av mina egna fordon nu när jag just retat stackars Mavve enligt nedan :D

Det brukar ju vara så på SH, men denna tråd tyckte jag faktisk var förhållandevis skonad från det fenomenet. Mavve framhåller ju alltid sina egna köpehojar,-bilar så det går inte att ta med i medelvärdesbildningen. :D
 
FÅr hålla med dig faktiskt annars tycker jag alla verka nämna den hojjen de själva har i ägo, lite patetiskt:)


Det kan vara så att anledningen till att man köper en hoj kan vara samma som varför man också tror att just den hojen kommer att bli en kulthoj.

Så var fallet till varför just jag köpte min RS250. Den är stentuff ju! :)
 
Röd-vit R1 från 98
r1-98-red.jpg

Absolut en utav dom:tummenupp . Toyman


2 superbikevinnare, varför inte!:tummenupp Toyman

zx7r
ZX7R.jpg



Pålitlig Superbikeracer, ZXR750R 1993 års vinnare utav Superbike-VM :tummenupp Toyman

Kult hoj.. GSXR 750RR




Det köper jag ochså:tummenupp Toyman

Mina hojar är/kommer bli kult, lätt. :tummenupp

Sen R7, 998R, 1098R och RC30/45.

Jajamän :tummenupp Toyman
 
Last edited:
Den här tycker jag redan idag är en riktig kulthoj då den stod för en ny generation sporthojar och för att 90% av alla rettor från 98 är antingen omlackade, sönderkörda eller stylade. Det finns inte många originalhojar kvar med andra ord.

Samt att de flesta som såldes var blå. Ågrar lite att man bytte bort den rödvita faran :(
Hörde någon statistik om att (tror det var 99 eller 00) var fjärde R1 hade varit i marken.
 
Skulle tro att suzukis tl1000r kan bli lite poppis.

Jag tror mer på att TL1000 S blir kult av dem två, för den har en mer orginell design, och så var den igentligen orginalet. :)

Att hitta en i orginalskick i framtiden kan nog bli en spännande jakt... :lol
 
FÅr hålla med dig faktiskt annars tycker jag alla verka nämna den hojjen de själva har i ägo, lite patetiskt:)
Då skall jag svara två nittiotalsmodeller som jag känner avsmak för.
Närapå förakt.
Trots att det är riktigt bra hojjar.
Båda kommer att bli klassiska samlarmodeller, just för att de revolutionerade marknaden.
Honda CBR600F.
Yamaha FZR1000.
Jag hatar dem.
Utan anledning.
 
Som andra redan sagt så är SP1 en hoj som nästan redan är kult förklarad! Blev inte sämre av att den vann Superbike när den kom två år på rad om jag inte minns fel...

Annars tror jag på Ducati 748, 916 & 996/998....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top