Framtidens kulthojar??

Hayabusa, utan tvekan.
Yamaha R1 -98 Polkagris (och delvis den traditionella blåa)
 
Givetvis:

Ktm Duke II

Passa på att köpa nu dyrt!

Innan det är försent :tungan
 
Mina hojar är/kommer bli kult, lätt. :tummenupp

Sen R7, 998R, 1098R och RC30/45.
 

Bifogat

  • testbild.JPG
    testbild.JPG
    70.9 KB · Visningar: 48
  • zxsjuhojen.jpg
    zxsjuhojen.jpg
    96.4 KB · Visningar: 52
jag är heeeelt övertygad om att limegröna Kawasaki z1000 kommer att vara kulthojen nummer ett inom en snar framtid. jupp så är det... (nej jag är inte det minsta subjektiv i mitt resonemang).:tummenupp
 
Kan nån förklara det fräna med en Hayabusa:va , det enda jag tycker om den är att den ser gräslig ut, ser bara ut som en gammelsukka som har gått upp i vikt, sen att den har en stor motor so fucking what?


Den enda kulten är Desmosedicin som var det redan innan den kom ut och möjligtvis nya r1-an -09

Hayabusorna är coola när de är sänkta och med långsving (USA stuk) och krom/polerad alu. Muskelhoj helt enkelt, en modern variant av kulthojen GSXR1100.
 
Hayabusorna är coola när de är sänkta och med långsving (USA stuk) och krom/polerad alu. Muskelhoj helt enkelt, en modern variant av kulthojen GSXR1100.

Tycker snarare att Hayabusan är en modern reinkarnation av Katana.
 
Tycker snarare att Hayabusan är en modern reinkarnation av Katana.



Sant, och Katanan får väl anses vara en kulthoj idag? Extrem design,grym prestanda för sin tid, fräckt namn och betraktad som ful av majoriteten då den kom. M.a.o lutar det åt att Busan blir kult den med, den var väl dessutom först över 300.:tummenupp
 
Tror faktiskt det var Kawasaki ZZR 1100 som var först över 300 knutar. Iaf. sades det så i press och liknande.
 
Tror faktiskt det var Kawasaki ZZR 1100 som var först över 300 knutar. Iaf. sades det så i press och liknande.

Det har även hävdats i pressen att Blackbirden var först, men jag tror busan faktiskt var först med ärliga km/h.

Hur som helst, är det någon av dagens hojar som blir kult så är det nog busan.
 
Njaa. Jag vill minnas att BIKE hade en artikel om detta när den kom och det var en orginal båge. Jag har tidningen nånstans i röran. Men visst, jag kan minnas fel. Tror däremot inte att den gjorde 300 ärliga utan att det var mätarhastighet.
 
Sant, och Katanan får väl anses vara en kulthoj idag? Extrem design,grym prestanda för sin tid, fräckt namn och betraktad som ful av majoriteten då den kom. M.a.o lutar det åt att Busan blir kult den med, den var väl dessutom först över 300.:tummenupp

Ja dom risades och rosades för ungefär samma saker, och appellerar/appellerade till samma kundgrupp.

Både Katanan och Hayabusan är namnmässigt besläktade då de har kampsortsnamn isf de förkortningsnamn som Suzuki normalt av tradition använder på sporthojar. De skälls/skälldes båda för att vara bockiga, låga, långa och tunga att svänga med jämfört med många andra samtida hojar i sportsegmentet. Men de presterar/presterade bra redan i originalkonfiguration på hastighetstävlingar och dragracing.
Båda hojarna har även en ganska säregen design.

Jo du har nog rätt i att Hayabusa blir en kulthoj.
 
Last edited:
Ja dom risades och rosades för ungefär samma saker, och appellerar/appellerade till samma kundgrupp.

Både Katanan och Hayabusan är namnmässigt besläktade då de har kampsortsnamn isf de förkortningsnamn som Suzuki normalt av tradition använder på sporthojar. De skälls/skälldes båda för att vara bockiga, låga, långa och tunga att svänga med jämfört med många andra samtida hojar i sportsegmentet. Men de presterar/presterade bra redan i originalkonfiguration på hastighetstävlingar och dragracing.
Båda hojarna har även en ganska säregen design.

Jo du har nog rätt i att Hayabusa blir en kulthoj.
Kampsport?
Svärd (OK).
Jaktfalk (ej OK).
Tror jag.
Min utrikiska kan vara rostig.
 
Har jag sprungit ifrån er andra om jag gissar på att alla med förbränningsmotor kommer bli kult inom 20-25 år:va
 
Kampsport?
Svärd (OK).
Jaktfalk (ej OK).
Tror jag.
Min utrikiska kan vara rostig.

Jo jag vet, men jag orkade inte formulera mig bättre. Jag stoppar ned hela den tonårsomhuldade samurajmytologin i kampsportspåsen. Bättre blir det inte från min horisont. Jag har stötstångshoj
 
FÅr hålla med dig faktiskt annars tycker jag alla verka nämna den hojjen de själva har i ägo, lite patetiskt:)

Det brukar ju vara så på SH, men denna tråd tyckte jag faktisk var förhållandevis skonad från det fenomenet. Mavve framhåller ju alltid sina egna köpehojar,-bilar så det går inte att ta med i medelvärdesbildningen. :D
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top