Från 1000cc till 600cc

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Den här tråden börjar närma sig epitetet Epic failure, sakta med säkert som inlandsisen.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Jag gick ifrån en CBR 954RR -02a till en Triumph Daytona 675 06a, och jag ångrar mig verkligen inte. Har visserligen bara kört 50 mil (varav 45 var idag) och jag tycker att allt är bättre med Daytonan än så länge. Och det vore konstigt annars, det är en 4 år nyare hoj.

Sedan gillar jag motorkarraktären i den 3-cylindriga 675an. Stor skillnad ifrån dom radfyror 600 jag kört innan. Tycker verkligen inte att jag saknar effekt heller, upp till 200 km/h går lika snabbt (om inte snabbare) än 954an. Sedan toppar Daytonan "bara" 265 men å andra sidan kör jag sällan fortare än 200 ändå.

Tror i alla fall oxå att du inte skulle gått ner dig i årsmodell.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har precis gått från 1098 -> 675. Inte kört den nya mer än provkört så det ska bli spännande. Tror jag kommer bli flera sekunder snabbare direkt, men det lär vi se första bandagen :)
Lär sakna bottenvridet ut ur kurvorna, men kanske minskar highsiderisken vilket är min nya skräck :D
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
En modern 600 går riktigt bra på högre varv. Går dock inte att jämföra mot en tusen som du sparkar i trean på och åker hela dagen, slangandes som ett djur förbi skolor och annat otyg.
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Karaktär på 600 beror naturligtvis på en rad olika faktorer, men generellt tycker jag att 3-cylindriga motorer, såsom min 675a (Triumph St3R), ger en bra kombination mellan gott vrid på låga varv och ändå bra spets på toppen.

Provkör en daytona 675a (som någon tidigare också sa) och se vad du tycker om den. Att den inte har samma kraft som en 1000-kubikare kan du naturligtvis räkna ut genom att bara läsa specifikationerna på cyklarna, men om du vill ha en 600a med bottenvrid och ändå lite tryck på toppen tror jag att du blir mer än nöjd!
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Riktiga män kör 400cc... Max.
Inget penisförlängande skit på hel-litern.
Övertygad om att din NC35:a sätter dem alla på plats nere på Bulten - 600 som 1000. :dettainläggärheltbefriatfrånironiförförstagångenpåSH

Till killar i grönt; Stäng tråden innan nån skadar sig på riktigt när de ska bevisa att deras tuffa mc minsann är den snabbaste... :död

KK

Lord Farquaad kör 1000, Shrek kör en 600.
 
Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Jag har precis gått från 1098 -> 675. Inte kört den nya mer än provkört så det ska bli spännande. Tror jag kommer bli flera sekunder snabbare direkt, men det lär vi se första bandagen :)
Lär sakna bottenvridet ut ur kurvorna, men kanske minskar highsiderisken vilket är min nya skräck :D

Kapar du sekundar på varvtiderna så ligger det nog i din personliga utveckling 1098.an borde vara marginellt snabbare på alla svenska banor, fast 675:an kan nog vara lite mer lättkörd.

Hoppas du kommer trivas med den i vilket fall.
 

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2009, Yamaha R6
R6 is the shit! Höga varvtal=Häftigt!, extrem race körställning=underbart, mycket arbete med växellådan=kul, riktigt skarp kurvtagning=:yoparty
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Riktiga män kör 400cc... Max.
Inget penisförlängande skit på hel-litern.
Övertygad om att din NC35:a sätter dem alla på plats nere på Bulten - 600 som 1000. :dettainläggärheltbefriatfrånironiförförstagångenpåSH

Till killar i grönt; Stäng tråden innan nån skadar sig på riktigt när de ska bevisa att deras tuffa mc minsann är den snabbaste... :död

KK

trodde riktiga män körde 500cc tvitakt.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top