Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som något man kan mäta fall på en ledning med?Vi fick en kasse med gamla verktyg. En del var bra att ha, en del nja. Men med där fanns också den här. Har försökt bildsök, närmast är skränktång. Men tvivlar. Någon som vet?![]()

Hur mycket diesel är illa i bensin?
Ja nej, jag tänker inte tanka fel, men jag behöver "låna" gräsklippardunken till att skytteltrafika brännolja, vill dock ogärna köpa nya dunkar för (förhoppningsvis) engångsprojekt.
Men det kommer ju att bli kvar lite brännolja (någea ml på 20l), kommer jag att ha problem med skit i förgasaren på gräsklippare etc?
![]()
Vi hade en myntautomat på KA4 - någon satte in en diod (i serie? parallellt?) där kabeldosan satt i väggen. Kunde ringa i evighet överallt.På tal om mynttelefoner så kunde man ringa rikssamtal hur länge som helst från automater om man kunde klykknepet.
Tioöresautomater var enklast.
Det är tydligen värre åt andra hållet. Speciellt om du fyller upp hela tanken på bilen och kör någon kilometer innan du blir stående i vägrenen på E20. Fråga inte hur jag vet.Hur mycket diesel är illa i bensin?
Ja nej, jag tänker inte tanka fel, men jag behöver "låna" gräsklippardunken till att skytteltrafika brännolja, vill dock ogärna köpa nya dunkar för (förhoppningsvis) engångsprojekt.
Men det kommer ju att bli kvar lite brännolja (någea ml på 20l), kommer jag att ha problem med skit i förgasaren på gräsklippare etc?
![]()
Hahah jaaa, det går inge vidare att köra en bensin på en full tank diesel heller.Det är tydligen värre åt andra hållet. Speciellt om du fyller upp hela tanken på bilen och kör någon kilometer innan du blir stående i vägrenen på E20. Fråga inte hur jag vet.![]()
Diesel smörjer upp lite, (på K-jettronicen (gammalt insprut 80'tal) så slog man i lite (2dl / full tank) tvåtaksolja i bensinen nån gång då & då för att smörja spridarna).Hur mycket diesel är illa i bensin?
![]()

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda